Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا دو روز آینده نشانی سامانه طرح جهش تولید مسکن را مشخص می‌کنیم، گفت: ثبت‌نام متقاضیان از حدود ۱۰ روز دیگر شروع می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه ثبت‌نام از متقاضیان واحد‌های طرح جهش تولید و تأمین مسکن آماده شده، اما اصلاح برخی موارد مثل میزان سود بانکی و میزان بار مالی که برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود حدود ۱۰ روز زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی نشانی سایت جهش تولید مسکن تا دو روز آینده

وی افزود: در جلسه شورای عالی مسکن که چهارشنبه گذشته برگزار شد برخی اعضای حاضر، موارد و ابهاماتی را مطرح کردند که رئیس‌جمهوری دستور داد این موضوعات رسیدگی و نتیجه قطعی اعلام شود؛ بنابراین منتظریم که اگر بعضی آقایان نظر اصلاحی یا ابهامی دارند در جلسات رو در رو مطرح کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با توجه به وجود سامانه اقدام ملی، زیرساخت لازم برای ثبت‌نام وجود دارد. فقط ممکن است اسم و نشانی سایت تغییر کند که می‌توانیم فردا یا پس‌فردا اعلام کنیم، اما همان‌طور که گفتم زمان ثبت‌نام به بعد از نشست با دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه بانک مرکزی موکول می‌شود.

ساخت دو میلیون واحد مسکونی در کشور

محمودزاده با بیان اینکه در سال اول دو میلیون واحد مسکونی به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: برنامه اجرای دو میلیون واحد در سال اول آماده شده که ۶ تفاهم‌نامه در حضور رئیس‌جمهوری به امضا رسیده است. دو میلیون واحد را در سال دوم شروع می‌کنیم که طی یک دوره چهار ساله امکان اتمام وجود چهار میلیون واحد وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای دهک‌های اول تا سوم، شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می‌شود. این تسهیلات شامل زمین رایگان، کاهش میزان سود تسهیلات، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه‌های خدمات مهندسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همان‌طور که در طرح اقدام ملی یارانه دولتی وجود نداشت، در طرح جهش مسکن نیز قرار نیست دولت یارانه مستقیم بدهد بلکه صندوق ملی مسکن ایجاد شده که عمده‌ترین کارکرد آن تقبل این مسئولیت است که قیمت تمام شده با توان اقتصادی خانوار‌ها به هم نزدیک شود. این موضوع می‌تواند کمک‌های مختلف مثل کاهش میزان سود تسهیلات باشد.

به گفته محمودزاده، سیستم بانکی تسهیلات را بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می‌کند و یارانه سود را بر عهده نمی‌گیرد. در واقع تولید نقدینگی یا تولید پول صورت نخواهد گرفت و اثرات تورمی نخواهد داشت.

 

برچسب ها: قیمت مسکن ، تسهیلات مسکن ، بازار مسکن ، طرح اقدام ملی مسکن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قیمت مسکن تسهیلات مسکن بازار مسکن طرح اقدام ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی دو میلیون واحد جهش تولید ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن

حامد ریگی  گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد بطوریکه در گام نخست زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام و همزمان برای یک‌هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان بیان کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌ صورت ویلایی و در شهر سراوان به صورت ۲ طبقه در دستور کار قرار دارد و همزمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امکان نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان