Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی صادقیان، روز شنبه به مناسبت هفته روستا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید از نحوه فعالیت روستاهای هدف گردشگری شهرستان تفت، افزود: در راستای معرفی جاذبه های گردشگری روستاهای بخش مرکزی و جهت جذب سرمایه گذار و اشتغال زایی روستایی تولید مستند و کلیپ در هفته روستا انجام می شود.

وی ادامه داد: با هدف عرضه مستقیم محصولات روستایی در پنج دهستان بخش مرکزی نمایشگاه محصولات روستایی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ مهرماه برپا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی تفت به واکسیناسیون اتمام روستائیان شهرستان تفت در هفته روستا اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت مردم روستایی با همکاری شبکه بهداشت و درمان با راه‌اندازی اکیپ سیار واکسیناسیون در روستاها نسبت به اتمام واکسیناسیون در روستاها اقدام می شود تا همه روستائیان عزیز در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی اضافه کرد: دهیاران مرکز دهستان با حضور در نماز جمعه و جماعات به گزارشی از اقدامات صورت گرفته در روستاهای تحت مدیریت خود اقدام می کنند.

صادقیان تصریح کرد: در راستای تشویق مردم روستایی به مشارکت در فعالیت های مختلف اجتماعی، فعالان اجتماعی حوزه های مختلف روستاهای این بخش شناسایی شده و از آنها تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه در هفته روستا نشست های مختلفی با حضور مسئولان استان و شهرستان با  شوراها و دهیاران برگزار می شود، افزود: با حضور مسئولان پروژه های مختلف این بخش به بهره برداری می رسد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری یزد توسعه روستایی تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری یزد توسعه روستایی گردشگری یزد توسعه روستایی تفت هفته روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت

محمد قادری در گفت وگو با خبرنگار مهر از تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری در راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان خبر داد و افزود: فعالیت های تخصصی این شورا در ۵ کمیته از جمله کمیته آمو زش و پژوهش، کمیته گردشگری و برند سازی، کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، کمیته صنایع دستی و صادرات و همچنین کمیته صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این شورا همه حوزه های فعال در گردشگری شامل دفاترسیاحتی، اقامتگاههای بوم گردی وخانه مسافر، هتل ها، رستوران‌ها، راهنمایان تور، صنایع دستی و سایر مراکز بخش خصوصی نماینده خواهد داشت.

قادری تصریح کرد: سرفصل های کاری این شورا در راستای تحقق شعار سال با مشارکت حداکثری مردم و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران خواهد بود و خروجی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در این کمیته ها جهت پیگیری فعالیت‌ها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و سرعت بخشیدن به توسعه همه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: سرفصل های کاری این شورا را در ۲۰ محور از جمله آموزش در حوزه گردشگری، شناسایی ظرفیت های گردشگری شهرستان و تبدیل آن به برند، پژوهش و هماهنگی چرخه اطلاعات و اقتصاد بین جوامع گردشگری دارای مجوز، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری شهرستان و ارائه به مدیران و برنامه ریزی با قابلیت اجرایی کردن آن، ایجاد سایت متمرکز گردشگری جهت معرفی جاذبه ها و خدمات گردشگری، آسیب شناسی حوزه گردشگریو صنایع دستی و ارائه راهکار است.

قادری گفت: تسریع درانتقال دستورالعمل ها و بخشنامه های اداری و کمک به اجرای آن، اولویت بندی سرفصل های گردشگری شهرستان و تلاش در جهت پیگیری آن، شناسایی فرصت های فصلی در جهت برگزاری جشنواره ها و کمک به اقتصاد شهر و جامعه گردشگری، پیگیری و شناسایی قابلیت های مناطق مختلف گردشگری، شناسایی مناطق دارای ظرفیت موزه، آداب و رسوم، گردشگری و مردم شناسی روستایی و پیگیری ایجاد آن، تهیه کتابچه و سند توسعه گردشگری شهرستان، راه اندازی بازارچه دائمی و نمایشگاههای ماهانه صنایع دستی، تبلیغات محیطی و پیگیری نصب تابلوهای راهنمایی گردشگر در حوزه شهری و روستایی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، صیانت از آثار و بافت تاریخی و نمای بومی و محلی، معرفی بسته های سرمایه گذاری و کمک به جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر محورها است.

کد خبر 6093734

دیگر خبرها

  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر