Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور جمعه شب در نشست خبری پایان سفر استانی بوشهر، تصمیمات و مصوبات دولت برای ایجاد شتاب در آبادانی و پیشرفت استان بوشهر را تشریح کرد.

به گزارش برنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی گفت: بهره‌مند نبودن استان بوشهر از وجود صنایع بزرگ در بخش نفت و گاز و پتروشیمی، پذیرفتنی نیست و باید سهمی از این صنایع برای آبادانی، رفع مشکلات و خدمات رسانی به مردم استان اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افزود: دولت بر پرداخت سهم و حق مردم استان از درآمدهای نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی تاکید جدی دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه کشاورزی گفت: استان می‌تواند به قطب کشاورزی به ویژه در محصول خرما تبدیل شود و لازمه آن رفع مشکل آب کشاورزی است که در این باره تصمیم گرفته شد اقدامات لازم برای انتقال سریع آب سد خائیز انجام شود.

دکتر رئیسی افزود: تامین آب شرب مردم بوشهر از دو کانال نیروگاه انرژی اتمی و راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها امکان‌پذیر است که مقرر شد اقدامات لازم در این باره به سرعت اجرایی و عملیاتی شود؛ چرا که شایسته نیست استان بوشهر با بیش از ۶۰۰ کیلومتر ساحل، مشکل آب داشته باشد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تصمیمات اتخاذ شده برای تکمیل پروژه راه آهن بوشهر گفت: مسئولیت پیگیری تکمیل این پروژه به وزیر راه و شهرسازی سپرده شد و مصمم هستیم این پروژه که مدت زیادی از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته و پیشرفت چندانی ندارد، از بن بست خارج شود و هرچه زودتر شرایط تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به تصمیمات اتخاذ شده برای اشتغال و مسکن جوانان استان اشاره کرد و گفت: از نیازهای مهم برای ساخت مسکن موضوع زمین است که در این باره همه زمین‌های مورد نیاز در سطح استان که در تملک دولت است شناسایی شده و به زودی اقدامات لازم برای احداث مسکن آغاز می‌شود. آقای رئیسی گفت: در زمینه اشتغال نیز مقرر شد ۱۵۰۰ هکتار اراضی برای حوضچه‌های تولید میگو به جوانان استان واگذار شود که این میزان می‌تواند با توجه به اقبال جوانان افزایش یابد.

رئیس جمهور همچنین بر فعال کردن اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا برای ایجاد اشتغال و شتاب در آبادانی استان تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی افزود: حدود ۹۴ طرح برای ایجاد شتاب در رشد و شکوفایی استان در حوزه‌های مختلف به تصویب رسیده که روند اجرای آن توسط معاونت اجرایی ریاست جمهوری پیگیری می شود و گزارش اقدامات انجام شده به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی استان بوشهر نفت و گاز مشکلات خدمات رسانی به مردم رئیس جمهور دولت گاز پتروشیمی کشاورزی خرما انرژی راه آهن وزیر راه و شهرسازی اشتغال زمین مسکن گردشگری اقتصاد ایجاد اشتغال رشد ریاست جمهوری رئیس جمهور سفر استانی آیت الله رئیسی استان بوشهر رئیس جمهور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند

ایسنا/گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص بروز بیماری در مزارع سیب زمینی هشدار داد و گفت: کشاورزان اگر در مزارع خود آب‌ماندگی دارند حتماً برای خروج آن از سطح مزارع اقدام کنند زیرا رطوبت بیش از حد باعث پوسیدگی غده سیب زمینی می‌شود.

علی اکبر مهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کشاورزان گلستانی در مجموع امسال ۳۸۰ هزار هکتار گندم، ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا، ۸۵ هزار هکتار جو، ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار سیب زمینی، ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار چغندر قند، هزار و ۵۰۰ هکتار باقلا، هزار و ۳۰۰ هکتار نخودفرنگی و ۷ تا ۱۰ هزار هکتار محصولات پاییزه علوفه‌ای در مزارع خود کشت کرده‌اند.

وی در خصوص میزان خسارت زنگ زرد در مزارع گلستان گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی و آموزش‌های ترویجی جهاد کشاورزی و سم پاشی‌هایی که کشاورزان در مزارع خود داشتند، بیماری زنگ زرد تا حدود زیادی کنترل شده ولی حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم مناطق شرق استان و کوهستانی که تازه در مرحله پنجه زنی و ساقه دهی هستند در مراحل بعدی امکان درگیری با بیماری زنگ زرد را دارند که در آن مناطق نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون تن گندم، ۱۰۰ هزار تن کلزا، ۱۶۰ هزار تن جو، ۱۴۰ هزار تن سیب زمینی و ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن چغندر قند از سطح مزارع گلستان برداشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سم پاشی اولیه تاکنون در بیش از ۹۰ درصد اراضی زیر کشت سیب زمینی معادن ۴ هزار و ۸۰۰ انجام شده است، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد سطح کشت سیب زمینی در استان گلستان رقم جیلی است که این رقم سیب زمینی و به طور کلی ارقام دیررس‌تر نسبت به بیماری بادزدگی مقاوم‌تر هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه میزان درجه هوا نسبت به بلند مدت و سال قبل بیشتر شده که به موجب آن زمان رسیدگی گندم جلو افتاده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال گندم در مزاع شمال گلستان ۱۰ روز زودتر از سال‌های قبل برداشت شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • نخلداران استان بوشهر مراقب آفت کنه گردآلود خرما باشند
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام صادق(ع)/ عزاداری شامگاه شهادت رئیس مذهب در بارگاه رضوی
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف