Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@22:00:10 GMT

در پاییز چطور ورزش کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۷۸۵۳

در پاییز چطور ورزش کنیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

محمود روشنی بابیان اینکه ورزش کردن در فصل پاییز باید همراه با اصول خاصی باشد، اظهار کرد: در این فصل به واسطه ناپایداری هوا باید مراقبت هایی را هنگام ورزش کردن انجام دهیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه بسیاری از ورزشکاران هنگام عصر را برای ورزش کردن انتخاب می کنند و در این موقع از روز در فصل پاییز به فاصله حدود یکساعت دمای هوا بصورت محسوسی کاهش می یابد، بنابراین ضروری است که ورزشکاران جوانب احتیاط را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی فصل پاییز بگونه ای است که گاها مقادیر زیادی گرد و غبار در هوا وجود دارد و انجام برخی از ورزش ها که نیازمند تنفس های عمیقی هستند، ممکن است برای ورزشکار مشکل ساز شود.

وی ادامه داد: اگر مقادیر ذرات معلق گرد و خاک در هوا زیاد بود به ورزشکاران توصیه می کنیم در این زمان از انجام ورزش هایی که نیازمند تنفس های عمیق است، اجتناب کنند.

روشنی با بیان اینکه در این فصل از سال میزان ذرات معلق در فضای سالن های سرپوشیده بیشتر از فضای باز است، گفت: در فضای باز به واسطه جریانات هوا، هوای پاکتری نسبت به فضای بسته سالن ها وجود دارد، با این وجود در هر دو شرایط ورزشکاران اگر احتیاط لازم را انجام دهند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی با تاکید براینکه ورزشکاران باید مراقب باشند که نوع پوشش آنها نیز بگونه ای باشد که دچار سرماخوردگی نشوند، گفت: ورزشکاران اگر در سالن های سرپوشیده فعالیت های ورزشی دارند می توانند لباس های نخی یا کتانی و اگر در فضای بیرون هستند لباس هایی که بافت الیاف مصنوعی دارند استفاده کنند، چراکه این نوع از لباس ها می تواند گرمای هوا را در بدن نگاه دارد.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی افزود: همچنین به ورزشکاران توصیه می کنیم که پس از انجام تمرینات ورزشی به یکباره لباس های خود را تعویض نکنند، چراکه ممکن است به سرماخوردگی دچار شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران در فصل پاییز به واسطه شرایط آب و هوایی مطلوب از نوشیدن آب هنگام ورزش پرهیز می کنند، گفت: اینکه ورزشکار احساس تشنگی نمی کند به معنای عدم نیاز بدن به آب نیست، بنابراین از همه ورزشکاران می خواهیم که در فصل پاییز حتی در صورتی که احساس تشنگی هم نکنند، حین ورزش به صورت منظم آ ب بنوشند.

روشنی ادامه داد: به دلیل وجود ذرات معلق گرد و غبار در هوا به ورزشکاران توصیه می شود که با جرعه اول دهان خود را شستشو دهند و تخلیه کنند تا آلودگی دهان پاک شود و بعد آب بنوشند.

وی با تاکید براینکه ورزشکاران برای انجام فعالیت های ورزشی سبک از ماسک و پوشش دهانی استفاده کنند، گفت: شستن مخاط بینی قبل و بعد از انجام ورزش هم می تواند به کاهش انتقال آلودگی ها به داخل بدن کمک کند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با بیان اینکه متابولیسم و میزان سوخت و ساز بدن در فصل پاییز پایین می آید، افزود: در این راستا بهتر است ورزشکاران پیش از انجام تمرین از مصرف غذاهای چرب و دیر هضم پرهیز کرده و از منابع ویتامین سی بیشتری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برخی آب میوه های طبیعی مانند پرتقال، لیموشیرین و کیوی و انار می تواند به تامین ویتامین "سی" بدن ورزشکاران کمک کند، گفت: درصورتی که آب میوه ها در دسترس نباشند، می توان از قرص های جوشان این ویتامین استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ورزش سلامت فصل پاییز لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور

رئیس هیئت ورزش نابینایان استان البرز گفت: در طول سال گذشته از سوی هیئت ورزش نابینایان استان ۱۰ اعزام به مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 سعید خان فینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج با اشاره به اعزام های صورت گرفته اظهار داشت: طی سال گذشته 10 اعزام به مسابقات قهرمانی کشور توسط هیئت ورزشی نابینایان استان صورت گرفت که حاصل این اعزام کسب 10 مدال طلا، یک مدال نقره و 9 مدال برنز و کسب چهار مقام تیمی است..

وی با بیان اینکه هیئت ورزشی استان در هشت رشته ورزشی شامل دو میدانی، گلبال، شودان، بولینگ، شنا و شطرنج، جودو و فوتبال پنج نفره نابینایان فعالیت دارد، بیان کرد: در حال حاضر سه هیئت در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ و شهر کرج در حال فعالیت هستند.

‌ورزش نابینایان و کم‌بینایان در 8 رشته دنبال می‌شود پاسخ به یک ابهام؛ ورزشکاران نابینا و کم‌بینا چگونه رانندگی می‌کنند؟

خان فینی ادامه داد: در رشته‌های گلبال پیشکسوتان این ورزشکاران مقام اول و تیم‌های اعزامی در مسابقات بولینگ مقام سوم کشور و درقسمت جودو جوانان و نوجوانان نابینا نائب قهرمانی ایران شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه ذوق واراده در این جوانان موج می‌زند ولی اغلب به دلیل تامین هزینه‌های رفت و آمد و نبود حمایت از این اقشار که اغلب قشر ضعیف جامعه هستند و خانواده‌ها توان مالی کافی ندارند از ورزش به دور هستند..

وی نگاه حمایتی از این قشر جامعه و رفع مشکلات آن‌ها را مسیر روشنی جهت کسب افتخارات بیشتر این عزیزان در عرصه‌های ورزشی عنوان کرد‌.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان استان البرز با اشاره به اینکه طی سال جاری نخستین مسابقه ورزشی دو‌ومیدانی نابینایان زیرنظر فدراسیون جهانی نابینایان به میزبانی پایتخت در خرداد ماه برگزار خواهد شد، افزود: در حال حاضر ورزشکاران عزیز در ورزشگاه انقلاب در حال تمرین و آماده‌سازی هستند.

خان‌فینی در ادامه به موضوع کمبود تامین اعتبار و مشکلات این قشر ورزشکار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 100 ورزشکار نابینا در سطح استان مشغول ورزش هستند که البته تعداد این ورزشکار بیش از این تعداد است ولی به دلیل مشکلات مالی محروم و از ورزش کنارگیری کردند.

 رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان استان البرز با بیان اینکه ورزش علاوه بر تاثیر در سلامتی افراد دارای معلولیت، از انزوا آن جلوگیری می‌کند و باعث فعالیت آنها در اجتماع می‌ شود، گفت: این ورزشکاران همیشه افتخار آفرین بوده و هستند بر مسئولان لازم است مشکلات این قشر را نادید نگیرند و حمایت کنند تا حضور پررنگی در جامعه ورزشی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور