Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ایران فارما، بزرگترین نمایشگاه دارویی کشورمان است که از سال ۱۳۹۳ توسط سندیکای صاحبان صنایع دارو برگزار می شود.  یک رویداد همه جانبه که از یک سو شاهد مشارکت سازمان ها و دستگاه های دولتی مرتبط در آن هستیم و از سوی دیگر اکثر فعالان صنعت دارو و حتی صنایع وابسته در آن حضور پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آنجایی که هر پدیده ای، بدون نقد و بررسی، گرفتار روزمرگی و خطا می شود، ضرورت دارد که با نگاه آسیب شناسانه به این رویداد، نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده و مورد توجه سیاستگذراران و متولیان امر قرار گیرد.

هرچند که شرایط کشور بدلیل تحریم ها و محدودیت های کرونایی، سبب شد که ایران فارمای امسال تحت شعاع قرار گیرد ولی به هرحال می توان به طور کلی معرفی ظرفیت و پتانسیل موجود در شرکت‌های فعال در زمینه دارو و صنایع وابسته، تاثیرگذاری بر بازار دارویی داخلی و بین‌المللی، برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی علمی داخلی و بین‌المللی، ایجاد بستر مناسب برای تجارت بین‌المللی در زمینه دارو و صنایع وابسته، حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات در زمینه دارو و صنایع وابسته را از مهمترین اهداف برگزاری ایران فارما بدانیم. هرچند که در این میان عده ای ایران فارما را فقط یک دورهمی و یک مهمانی برای خانواده صنعت دارو ارزیابی کرده و دستاورد چندانی را در حوزه هایی که باید به تراکنش های مالی و اقتصادی برای شرکت ها منجر شود، در آن نمی بینند.

مرتضی خیرابادی، عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی ایران در برنامه دوشنبه‌های دارویی در خصوص مالکیت و مباحث مالی نمایشگاه ایران فارما گفت: مالکیت معنوی ایران فارما متعلق به سندیکای صاحبان صنایع دارویی است و بنده به عنوان خزانه دار سندیکا بر کلیه مسائل مالی ایران فارما در طول چند سال گذشته نظارت داشته ام. 

وی در توضیح هزینه ها و درآمدهای این نمایشگاه اظهار داشت: بسیاری از هزینه های نمایشگاه با موافقت هیات مدیره انجام می‌شود.

خیرآبادی افزود: درآمدهای حاصل از ایران فارما به سندیکا می رسد. البته درآمد هنگفتی هم نیست. درآمد دوره قبلی حدود 120 میلیون تومان است. 

وی تاکید کرد: ما با کمترین هزینه، برای شرکت ها مکانی را مهیا می کنیم که بتوانند دستاوردهای خود را معرفی کنند.

خیرآبادی در خصوص اینکه آیا نمایشگاه ایران فارما، هدر رفت منابع است، تصریح کرد: 35هزار میلیارد تومان، بازار دارویی کشورمان است و اگر ما حدود 12 تا 15 میلیارد تومان هزینه نمایشگاه کنیم، هدر رفت منابع است؟ واقعا چنین تعبیری بی انصافی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های تخصصی دارو اظهار داشت: چهار کشور اردن، ترکیه، ایران و یک کشور دیگر همزمان شروع کردیم و با وجود تحریم ها و کرونا، ما بین آن ها تقریبا موفق ترین بودیم.

خیرآبادی در خصوص دلایل کاهش مشارکت شرکت های خارجی در نمایشگاه ایران فارما گفت: سال قبل حدود15 گروه خارجی در نمایشگاه مشارکت کردند ولی امسال هم مشکل ویزا داشتیم و هم مشکل کرونا وجود داشت.

گفتنی است به نظر بسیاری از کارشناسان صنعت، رقم اظهار شده توسط خزانه دار سندیکای صاحبان صنایع دارویی( ۱۲۰میلیون تومان سود باوجود ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه) بسیار عجیب و باور ناپذیر است.

ضمن این که بزرگترین نمایشگاه دارویی ایران، متاسفانه از نظر به روز بودن اطلاعات منتشر شده بر روی وبسایت خود بسیار ناقص است و اطلاعات چندانی در بخش گالری تصاویر دوره های پیشین، اهداف ششمین دوره، لیست هیات های تجاری و .... بر روی وبسایت ایران فارما وجود ندارد و حتی متاسفانه عناوین کارگاه ها به روز رسانی نشده و سایت در این قسمت، هنوز تاریخ فروردین ماه را نشان می دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران نمایشگاه صنعت اطلاعات سندیکای صاحبان صنایع دارو صنایع وابسته ایران فارما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) خبر داد.

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی از معرفی و ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: به‌منظور توسعه صنعت گردشگری کردستان، با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو