Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» صبح امروز ۱۷ مهر در ساختمان بنیاد سینمایی فارابی، با حضور حبیب ایل‌بیگی دبیر المپیاد، سهیلا عسکری، مدیر اجرایی المپیاد و منتورها و مربیان المپیاد فیلمسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، المپیاد این دوره از جشنواره به صورت آنلاین برگزار می‌شود. افتتاحیه این دوره از المپیاد نیز به صورت آنلاین در پلتفرم «تیوا» پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوران درخشنده، وحید گلستان و بیژن میرباقری داوران این دوره از المپیاد فیلمسازی خواهند بود. منتورهای المپیاد نیز نادره ترکمانی، لیلا میرهادی، مرجان اشرفی زاده، فرهاد توحیدی، حسین قناعت، بابک نکویی، اشکان رهگذر، امیر فیضی هستند.

حبیب ایل‌بیگی، مدیر پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در این مراسم، اظهار کرد: امسال ۵۰ نوجوان ۳۱ دختر و ۲۱ پسر با ۳۷ ایده و ۲۴ فیلم کوتاه از ۱۵ استان به المپیاد فیلمسازی راه‌پیدا کردند و شهرها و استان‌های بیشتری با المپیاد همراه شدند.

وی افزود: افتتاحیه المپیاد امروز و آئین اختتامیه را ۲۱ مهرماه برگزار خواهیم کرد و نشست‌های انتقال تجربه را با پوران درخشنده، حبیب احمدزاده و بهروز شعیبی خواهیم داشت که با نوجوانان به گفت‌وگو خواهند نشست.

مدیر پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، ادامه داد: از همه منتورها و مربیانی که در این دوره به ما کمک می‌کنند و از پشتیبانی همکارانم برای برگزاری «المپیاد» تشکر کنم. امسال با تغییرات زیادی همچون تغییر دولت مواجه بودیم، اما کار را تا روزی که هستیم ادامه می‌دهیم حتی اگر شرایط مبهم باشد، چراکه مدیران تغییر می‌کنند اما نوجوانان و هنرمندان هستند.

ایل بیگی تصریح کرد: وحید گلستان، بیژن میرباقری و پوران درخشنده که سال‌های پیش منتور جشنواره بودند داوری این دوره را به عهده دارند. هدف از المپیاد این نیست که نوجوانان فیلمساز شوند چراکه کسی در طول چند روز فیلمساز نمی‌شود اما نوجوانان روزهای خوب و بانشاطی را در این المپیاد تجربه خواهند کرد که می‌تواند در مسیر آینده آنها راهگشا باشد. امیدوارم المپیاد فیلمسازی تبدیل به جریانی مداوم شود.

در ادامه علیرضا تابش، دبیر جشنواره گفت: مفتخریم که رویدادی را به اسم نوجوانان در عرصه فیلمسازی راه‌اندازی کردیم و امیدوارم که این رویداد با رفع نقص‌ها و کاستی‌ها در سال‌های آینده تبدیل به جریانی پویا در کشور شود.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا ناچار به برگزاری برخط المپیاد شدیم. امیدواریم با عبور از این روزها بتوانیم در سال‌های آتی نوجوانان را در المپیاد کنار هم جمع کنیم.

کد خبر 527518

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک سینما سرزمین خیال جشنواره فیلم کودک و نوجوان1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق المپیاد فیلمسازی نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد

 علی سرگزی در پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری با عنوان "سی ترمی" اظهار کرد: این جشنواره به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان و فرمانداری زهک و هنرمندان این منطقه در حال اجرا است.

وی افزود: ما به عنوان متولیان فرهنگی و هنری هر برنامه‌ای که موجب شادی و نشاط دل‌های مردم شود را با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان حمایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری این منطقه از سوی رهبر معظم انقلاب به تنگه احد، بیان کرد: مردمان غیور و دلاور سیستان نه تنها به گردن این استان بلکه به گردن ایران حق دارند.

وی با تاکید بر توسعه سیستان در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری ادامه داد: هر آنچه که ما انجام می‌دهیم وظیفه ما است و ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ وظیفه‌ای هم جز خدمت گذاری نداریم.

سرگزی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان چرخ فرهنگ و هنر به همت مردم و دستگاه‌های متولی فرهنگی و هنرمندان و پیشکسوتانی که ما را در این امر یاری می‌کنند در حال چرخش است.

وی با اشاره به شور و نشاط حاکم در منطقه سیستان به واسطه ورود آب، افزود: امیدواریم این موهبت الهی ادامه پیدا کند و آنچه سیستان را زنده نگه می‌دارد آب است و پس از آن فرهنگ و هنر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم