Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@22:33:50 GMT

پایان مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۸۳۱۸

پایان مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق

مشارکت گروه های خاص شامل نیروهای امنیتی، زندانیان و آوارگان عراقی در انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور ۶۹ درصد اعلام شد.

به گزارش مشرق، رای گیری انتخابات پارلمانی عراق روز یکشنبه، ۱۸ مهر، برگزار می‌شود اما با این وجود مرحله نخست این انتخابات برای نیروهای امنیتی، زندانیان و آوارگان داخلی روز جمعه، ۱۶ مهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۹۵ مرکز رای گیری در مرحله نخست اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق از سال ۲۰۰۳، روز جمعه در بغداد و سایر استان‌های عراق از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر، آرای نیروهای امنیتی، زندانیان و آوارگان داخلی را اخذ کردند.

بیشتر بخوانید: نتایج انتخابات عراق نشان می‌دهد اراده مردم بر ماندن الحشد الشعبی است

شمار رای دهندگان نظامی یک میلیون و ۷۵ هزار و ۷۲۷ نفر، آوارگان ۱۲۰ هزار و ۱۲۶ نفر و زندانیان ۶۰۰ نفر بود.

«حسین الهنداوی»، مشاور نخست وزیر عراق، میزان مشارکت رای دهندگان در این مرحله را حدود ۷۰ درصد و تعداد رای دهندگان را ۱.۲ میلیون نفر اعلام کرد.

رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانس مطبوعاتی، ضمن رد هرگونه تخلف در روند رای گیری در مرحله نخست انتخابات سال جاری اعلام کرد که هیچگونه نقض امنیتی در روند رای گیری ویژه ثبت نشده است.

ناظر سازمان ملل نیز اعلام کرد که هیچ شکایتی در مورد تخلفات رای گیری ثبت نشد.

در پایان این مرحله از انتخابات، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، از انجام موفقیت آمیز نخستین گام برای مشارکت گسترده مردم در رای گیری عمومی خبر داد.

در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق ۳ هزار و ۲۴۹ نامزد، ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب رقابت می‌کنند.

در عین حال برخی از گزارش ها، از حمله پهپادی به شرق «دیرالزور» در مرز سوریه و عراق حکایت دارند.

به گزارش یک منبع آگاه، بر اثر حمله پهپادی به منطقه «البوکمال» در منطقه مرزی عراق و سوریه، چند نفر زخمی شده شدند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان عراق مصطفی الکاظمی انتخابات پارلمانی مرحله نخست رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: در نیمه دوم خوب نبودیم و حتی می‌توان گفت اصلا بازی نکردیم، پیروزی غیر ممکن شد و به بازیکنان استراحت دادیم.

مهران حاتمی پس از شکست تیمش برابر طبیعت تهران در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی اظهار کرد: در نیمه دوم خوب نبودیم و اواخر کوارتر به نتیجه رسیدیم که به بازیکنان خود استراحت دهیم، چون می‌دانستیم امکان بازگشت به بازی وجود ندارد.

‌وی افزود: می‌توان گفت در نیمه دوم اصلا بسکتبال بازی نکردیم، اشکالات زیادی داشتیم که باید روی آن تمرکز کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم. 

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن تاکید کرد: دوشنبه روز دیگری خواهد بود و نمایش بهتری خواهیم داشت. 

سینا فتحی، مربی تیم بسکتبال طبیعت تهران نیز پس از پیروزی مقابل ذوب‌آهن اظهار کرد: نیمه اول تمرکز کمتری روی بازی داشتیم، هم در دفاع و هم در حمله این شرایط وجود داشت، حتی در کوارتر نخست که بازی را بردیم به این دلیل بود که ذوب‌آهن از موقعیت‌های خود استفاده نکرد. 

او ادامه داد: در نیمه دوم خیلی آماده بودیم و تمرکز کافی وجود داشت، در مرحله قبل ۵ بازی انجام دادیم و فشار زیادی بر روی تیم وجود داشت اما خوشحالم توانستیم به بازی برگردیم و برنده شویم. 

فتحی تصریح کرد: ما در مرحله قبل در حالی‌ موفق به صعود شدیم که بازی نخست را باخته بودیم، بنابراین برد اول ما در این مرحله با وجود این که بسیار روحیه‌بخش است اما نمی‌تواند تضمین‌کننده صعود باشد. 

مربی تیم طبیعت گفت: باید در بازی‌های بعدی نیز نمایش خوبی را ارائه دهیم، دو تیم در سطحی هستند که بازی در خانه یا خارج از خانه به اندازه‌ای که تصور می‌شود بر روی نتیجه اثرگذار نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد