Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: تحت پوشش قرار گرفتن کودکان مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق محروم در اولویت کار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار دارد و کمک‌های مالی و محتوایی متناسب مناطق محروم تدارک دیده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا حاجیان‌زاده صبح امروز در نشست شورای اداری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که به مناسبت آغاز هفته ملی کودک برگزار شد با تأکید بر اینکه برنامه‌های پژوهشی و دانش‌محور رکن اصلی و اساسی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را تشکیل می‌دهند اظهار داشت: استانداردسازی‌ها و تدوین نظام معیار برای مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها به‌ عنوان مهمترین وظیفه سازمان که در اساسنامه از آن با عنوان "نظام جامع تعلیم و تربیت کودک" یاد شده به کار تحقیقاتی و مطالعاتی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت کودک، شیوه‌نامه‌ها و محتوای آموزشی لازم برای برپایی دوره‌ها و کارگاه‌های تبادل تجربیات و توانمندسازی نیروهای انسانی، طراحی و ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه گفت: تعیین شاخص‌ها برای احراز صلاحیت‌ها و شایستگی‌های مربیان و کارکنان و به‌ طور کلی چگونگی استقرار نظام تربیت مربی کودک سایر طرح‌های در دست اقدام سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را تشکیل می‌دهند که با به‌کارگیری نیروهای متخصص و توانمند از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی، پژوهشی در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتوان با استفاده از آخرین روش‌های تربیتی و آموزشی متناسب به اهداف کلان سازمان جامه عمل پوشاند.

حاجیان‌زاده در بیان ضرورت تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ابراز داشت: این سازمان با هدف مدیریت یکپارچه و ساماندهی امور کلان تعلیم و تربیت فرزندان ایران زمین در دوران کودکی، از بدو تولد تا پایان سن شش‌ سالگی تأسیس شده است.

وی با مهم و سرنوشت‌ساز توصیف کردن دوران کودکی افزود: از آنجا که این مقطع از زندگی افراد کشور، دوران شکل‌گیری شخصیت و شاکله تربیتی و هویتی آنها است، شیوه تعلیم و تربیت کودکان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و شأن حاکمیتی دارد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تأکید کرد: طبق آخرین اطلاعات و آماری که در اختیار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار دارد، هم اکنون حدود یک میلیون و 500 هزار کودک زیر هفت سال در کشور وجود دارد و حدود 300 هزار مربی و کادر آموزشی در قالب 50 هزار مهد و کودک و پیش‌دبستانی وظیفه ارائه خدمات آموزشی به آن‌ها را بر عهده دارند.

حاجیان‌زاده اظهار داشت: انتقال امور نظارتی و راهبری مهدهای کودک از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش‌ و پرورش، تداوم ارائه محتوای آموزشی و تربیتی استاندارد، تصویب و ابلاغ شهریه مراکز غیردولتی نگهداری از کودکان، نظارت و ارزیابی مستمر این مراکز، ارتقای سطح آموزش‌های مربیان و بررسی الگوهای بازگشایی مهدهای کودک در شرایط کرونا از جمله مهمترین برنامه‌های سال تحصیلی جاری سازمان را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: نیازها و مسائل مبتلابه مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی مفصلاً و مبسوط در قالب بخشنامه‌هایی از جانب سازمان تعلیم و تربیت کودک به ادارات کل آموزش‌ و پرورش که متولی اجرای سیاست‌های سازمان هستند ابلاغ شده است.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش با تأکید بر لزوم دسترسی عادلانه همه کودکان به ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی تصریح کرد: تحت پوشش قرار گرفتن کودکان مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق محروم در اولویت کار سازمان قرار دارد.

حاجیان‌زاده توضیح داد: در زمینه اعتبارات و برنامه‌ها توجه ویژه‌ای به کودکان در مناطق محروم شده است، همان گونه که در گذشته نیز برای این عزیزان کمک‌های مالی و کمک‌های محتوایی متناسب تدارک دیده شده بود.

وی در ادامه گفت: ارتقای جایگاه آموزش‌ و پرورش به‌ مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی که امری حیاتی و حاکمیتی و نیازمند توسعه همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: نباید فراموش کنیم که آموزش‌ و پرورش مولّد سرمایه اجتماعی، عهده‌دار مسئولیت هدایت و نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های مصوب در مورد فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی از مهدهای کودک و پیش‌دبستانی تا دانشگاه است.

مدرسه روستای محروم سیستان و بلوچستان توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش افتتاح شدسرپرست وزارت آموزش و پرورش: ساخت 1000 کلاس درس توسط خیران در سیستان و بلوچستان/ شرایط برای مشارکت خیران تسهیل می‌شودوزیر سابق آموزش و پرورش: ساختار بودجه آموزش و پرورش دچار اختلال جدی است

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه برخی اختلاف‌ نظرها در دستگاه‌های اجرایی و عدم اقدام به‌موقع نهادهای سیاست‌گذار، تحقق تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با هدف مدیریت و ارائه راهبری واحد و متناسب در عرصه تعلیم و تربیت خردسالان این سرزمین را سال‌ها به تأخیر انداخت.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به‌ منظور تکوین و تعالی هویت کودکان و رشد همه‌ جانبه و متوازن آن‌ها و در عین‌ حال آماده کردن کودکان برای ورود به نظام آموزش‌ و پرورش رسمی و عمومی کشور سایر وظایف مهم این سازمان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک معاون وزیر آموزش تشکیل می دهند آموزش و پرورش مهدهای کودک حاجیان زاده پیش دبستانی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است

حجت السلام راشد رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و مربی انسان‌سازی در جامعه است‌.

وی با اشاره به حدیث پیامبر بزرگ اسلامی (ص) که فرمودند:«انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق»، افزود: اخلاق از مسائل مهم دین اسلام است و تکمیل و تعلیم مکارم اخلاقی هدف اصلی معلمان در نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری کوهرنگ ادامه داد: معلمان با صبر و حوصله رسالت تعلیم و تربیت خود را برای شکوفایی و پویایی علم و فرهنگ و اخلاق جوامع بشری اجرا می‌کنند.

رئیسی عنوان کرد: تربیت و احیای اخلاق وظیفه سنگینی است که بر دوش فرهنگیان و معلمان نهاده شده است، همچنین کلید سعادت و شقاوت یک ملت دست فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آینه ی تمام نمای آینده کشور است و شادابی و نشاط جامعه در حول محور معلمان با انگیزه می چرخد بیان داشت: در راس این هرم معلم قرار دارد چون تمدن ساز است.

رئیسی با بیان اینکه جایگاه معلمان به ویژه معلمان ابتدایی در نقش پذیری و الگو برداری دانش آموزان بی بدیل و تاثیر گذار است گفت: تبیین جایگاه معلمان از نگاه حاکمیت می‌بایست توسعه محور باشد.

وی با اذعان بر اینکه هویت بخشی به آموزش و پرورش توسط معلمان خوب صورت می‌پذیرد و امروز معلمان خلاق و مبتکر می‌توانند در جایگاه آموزش و پرورش تاثیر گذار باشند گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه حاکمیتی است و همگان باید در این راستا حرکت کنند.

رئیسی خاطر نشان کرد: تمامی برنامه آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش گانه آن و گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری باید تبیین گردد.

کد خبر 6093946

دیگر خبرها

  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی