Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ با افزایش تولید واکسن کرونا در جهان انتخاب واکسن کووید-۱۹ پیچیده‌تر می‌شود؛ بنابراین اگر در مورد واکسن‌های مختلف کووید-۱۹ گیج شده‌اید، احساس بدی نداشته باشید. علاوه بر سه واکسن اصلی تایید شده، تزریق تقویت کننده و دوز سوم نیز برای گروه‌های خاصی در حال حاضر در دسترس است، اما آن‌ها برای همه مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مدیکال اکسپرس، دکتر انیدا رولدان، مدیرعامل FIU Health و مدیر بالینی ابتکار واکسن FIU، تفاوت بین واکسن‌های جدید را توضیح داد.

رولدان می‌گوید: تزریق تقویت کننده برای افرادی است که پاسخ ایمنی آن‌ها ممکن است با گذشت زمان ضعیف شده باشد. دوز سوم برای افرادی است که ممکن است از دو دوز اول واکنش ایمنی کافی نداشته باشند.  با پزشک خود مشورت کنید که کدام یک برای شما مناسب است.

در اینجا چند دستورالعمل برای واجد شرایط بودن از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آمده است.

چه کسی واجد شرایط تقویت کننده است؟

فقط افرادی که در ابتدا با فایزر واکسینه شده‌اند، می‌توانند تقویت کننده را دریافت کنند و آن‌ها باید سری واکسیناسیون اولیه خود را حداقل ۶ ماه قبل تکمیل کرده باشند؛ 

۶۵ سال به بالا

۱۸+ سال زندگی در یک محیط طولانی مدت

۱۸+ سال با بیماری‌های زمینه‌ای از جمله سرطان، کبد مزمن و بیماری کلیوی، ضعف سیستم ایمنی بدن.

۱۸+ سال‌هایی که در محیط‌های پرخطر از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز اصلاحی، سرپناه‌های بی خانمان زندگی یا کار می‌کنند.

دوز سوم- فایزر و مدرنا

دوز‌های سوم فقط برای واکسن‌های فایزر و مدرنا تایید شده است. رولدان گفت: شما باید واکسن یکسانی را برای هر سه دوز دریافت کنید؛ و باید حداقل ۲۸ روز پس از دوز دوم خود منتظر بمانید.

چه کسی واجد شرایط دوز سوم است؟

افرادی که دارای سیستم ایمنی متوسط ​​تا شدید هستند. این شامل افرادی است که تحت درمان سرطان قرار می‌گیرند، دریافت کنندگان پیوند اعضا یا سلول‌های بنیادی که برای تقویت سیستم ایمنی از دارو استفاده می‌کنند و افراد مبتلا به بیماری‌های نقص ایمنی.

چرا این دوزهای اضافی را دریافت می‌کنیم؟

CDC می‌گوید یک دوز اضافی ممکن است از کووید-۱۹ جدی و احتمالا تهدیدکننده زندگی در افرادی  باشد که ممکن است به سری واکسن اولیه خود پاسخ نداده باشند، جلوگیری کند.

هیچ واکسن تقویت کننده یا دوز سوم برای واکسن جانسون و جانسون وجود ندارد. با این حال در ۵ اکتبر، این شرکت از FDA خواست تا به افرادی که واکسن یکبار واکسن دریافت کرده‌اند، تقویت کننده اجازه دهد.

چه کسی واجد شرایط واکسن اولیه کووید-۱۹ است؟

CDC در حال حاضر واکسیناسیون کووید-۱۹ را برای همه افراد ۱۲ سال به بالا توصیه می‌کند. در حال حاضر فقط واکسن فایزر برای کودکان زیر ۱۶ سال تایید شده است، اما شرکت دارویی امیدوار است که به کودکان کوچکتر نیز گسترش یابد. فایزر فقط برای استفاده برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال درخواست تایید کرد.

پربیننده ترین آغاز پیک ششم کرونا از اواخر مهرماه آیا سوتین می تواند بر رشد پستان تاثیر بگذارد؟ آیا دود کردن اسپند واقعا فایده دارد؟ بزرگ شدن پستان ۶ کاری که شما نباید در مورد سینه‌ های خود انجام دهید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا تقویت کننده واجد شرایط کووید ۱۹ دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا