Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:45:45 GMT

نمایشگاه هنرهای تجسمی در بافق یزد گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۲۸۰

نمایشگاه هنرهای تجسمی در بافق یزد گشایش یافت

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این نگارخانه آثار هنرمندان بافقی از قبیل کار با سیاه قلم ، رنگ و روغن، نقاشی بر روی حصیر برای معرفی بیشتر و عرضه این محصول و تکنیک خراش روی فلز به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی با هدف رونق بخشیدن به هنر نقاشی، حمایت لازم را از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر  انجام می دهد افزود: از ۲۵ هنرمندی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در آمده ۲۰ نفر زن و بقیه مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسوول، هنرمندان نقاش روح و جانشان با قلم و کاغذ پیوند خورده و اعتقاد دارند که بدون هنر زندگی خشک و بی روح است و مانع هیجانات روحی می شود و این هنر با رگ و پوست و استخوان آنها عجین شده است.

رییس  میراث فرهنگی، هدف از برپایی این نمایشگاه را شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوانان اعلام  و تصریح کرد: در این نمایشگاه هم آثار نو دیده می شود و سبک های سنتی که هنوز هم طرف داران زیادی در بین علاقمندان به هنر نقاشی دارد، در معرض دید قرار دارد.

یکی از بانوان هنرمند هم در حاشیه این نمایشگاه گفت: ما با هنر زندگی می کنیم و بسیار مایلیم که مردم، مسوولان به ویژه صاحب نظران آثار ارایه شده را ببیند و اعلام کنند جامعه امروز، چه سبکی می پسندد و ما را به سمت آن راهنمایی کنند.

وی افزود: هنر نقاشی روی  حصیر که از محصولات و صنایع دستی مهم شهرستان است ،این صنعت را پویاتر به ملت شریف ایران معرفی می کند و دست هنرمندان نقاشی ارزش افزوده این محصول را افزایش می دهد.

یکی دیگر از هنرمندان هم گفت: نقاشی و ارایه آن در نمایشگاه، آموزشی برای نسل جوان و رسیدن به درک هنری برای هنر جویان و علاقمندان به هنر است.

محمد باقر قایمی افزود: نقاشی و هنرهای تجسمی، هنری است که می تواند در ارتقا سطح کیفی هنری و رشد فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه تاثیر بسزایی ذاشته باشد.

آثار نمایشگاه یاد شده با ۱۵ درصد تخفیف به مشتریان عرضه می شود؛این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته صبح و عصر در محل فرهنگی امامزاده برای بازدید عموم دایر است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری نمایشگاه عکس هنرهای تجسمی میراث فرهنگی بافق نگارخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری نمایشگاه عکس هنرهای تجسمی گردشگری نمایشگاه عکس هنرهای تجسمی میراث فرهنگی بافق نگارخانه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه جواهرانه در بافق

مرادی پور معاون امور بانوان فرمانداری بافق گفت: نمایشگاه جواهرانه به همت پرچم داران عفاف و حجاب شهرستان بافق برپا شده است. 

او افزود: این نمایشگاه شامل غرفه‌هایی از جمله جواهری در تونل زمان، گفت و گوی دخترانه، کافه چالش، میز کتاب، دیوار آزاد و ملزومات حجاب است. 

مرادی پور بیان کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه جواهرانه در بافق
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند