Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:44:19 GMT

صنعاء: سازمان ملل فقط زبان پول را می‌فهمد نه قانون

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۳۲۱

صنعاء: سازمان ملل فقط زبان پول را می‌فهمد نه قانون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) امروز (شنبه) به رأی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای پایان مأموریت تیم بازرسان یمن، واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، العزی گفت که سازمان ملل نشان داده که مصوباتش بر مبنای کمک‌های مالی که دریافت می‌کند، است و قانون در این میان اعتباری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این حقیقت را تأسف‌برانگیز دانست.

این مقام یمنی تأکید کرد که ممانعت از ادامه کار تیم بازرسان سازمان ملل دلیل قاطعی بر این است که تمامی سخنان دولت صنعاء در خصوص جنایات ائتلاف سعودی درست و اتهامات ائتلاف به دولت صنعاء دروغ و جعل است.

معاون وزیر خارجه دولت صنعاء افزود: «اگر حقیقت غیر از این بود، تحقیقات را لغو نمی‌کردند و کار تیم بازرسان به پایان نمی‌رسید.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل شامگاه پنج‌شنبه با اختلاف آرای بسیار اندک به پایان مأموریت بازرسان خود در یمن رأی مثبت داد. در این رأی‌گیری از ۴۷ عضو شورا، ۲۱ عضو با تمدید مأموریت بازرسان مخالفت کرده و ۱۸ عضو دیگر موافق بودند. هفت عضو نیر رأی ممتنع دادند.

فعالان حقوق بشر می‌گویند که دولت عربستان سعودی به شدت برای عدم تصویب این طرح فشار آورده است. «عبدالرشید الفقیه» مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری «مواطنه» در یمن در این خصوص گفت: «شورای حقوق بشر قصد داشت با همکاری سازمان‌های حقوق بشری ساز و کار جدیدی را برای تحقیق در خصوص وقوع جنایبات جنگی در یمن آغاز کند که پایان مأموریت تیم بازرسان یک هدیه با ارزش برای ناقضان حقوق بشر در یمن و ضربه دیگر به قربانیان جنگ است.»

در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) این شورا با فشار و لابی‌گری عربستان سعودی مانع از قرائت گزارش تیم بازرسان در خصوص جنگ یمن شده بود. در این گزارش عربستان سعودی، دولت مستعفی یمن و گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) به ارتکاب جنایت جنگی متهم شده بودند.

دولت سعودی ضمن مخالفت با قرائت این گزارش مدعی شده بود که اطلاعات بازرسان سازمان ملل «سیاسی» و «جانبدارانه» ارائه شده است.

نفوذ دولت سعودی در تصمیم‌گیری‌های سازمان ملل و ارگان‌های زیر مجموعه آن عمدتا با ابزار مالی صورت می‌گیرد و پیش از این نیز سابقه داشته است. در یک رویداد بی سابقه در ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ «بان کی مون» دبیرکل وقت سازمان ملل صراحتا گفت که دلیل حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودک، تهدید ریاض مبنی بر قطع کمک‌هایش به سازمان ملل بوده و این سازمان نیز مجبور شده تن به این تهدید بدهد.

بان کی مون گفته بود تصمیم او برای حذف نام عربستان سعودی از این فهرست، «یکی از دشوارترین و دردناک‌ترین تصمیم‌هایی است که گرفته‌ام.»

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل حقوق بشر حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن عربستان سعودی تیم بازرسان سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901697

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد