Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@10:25:19 GMT

رسانه ملی باید مرزگستر و بین المللی باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۳۶۳

رئیس رسانه ملی گفت: هیچ زمانی مثل امروز قهرمان و فرصت گفتگو نداشتیم و رسانه ملی باید مرز گستر و بین المللی باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای دکتر پیمان جبلی در مراسم معارفه خود افزود: ما امروز برای اینکه در تراز جغرافیای پیروز مقاومت باشیم برای عبور از پیچ تاریخی نیاز به آرش‌هایی داریم که جان خود را بگذارند نه اینکه اسب که نه یابوی تراوای دشمن باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیچ زمانی مثل امروز قهرمان و فرصت گفتگو نداشته ایم.

آقای جبلی افزود: رسانه ملی باید مرزگستر و بین المللی باشد. رسانه ملی همواره برای جهان حرف داشته است. میهن سرافراز ما در گام دوم مسیر روشنی دارد. فیلسوفان دنیا رویای ایرانی دارند.

آقای جبلی گفت: امام عظیم الشان ما ۱۴قرن پس از فروریختن طاق کسری همان مکتبی که پیامبر گذاشت احیا کرد که از آن چمران‌ها بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه هنر ما بازنمایی چشم انداز شیرین است افزود: راه دراز در بازنمایی زیبایی‌های جغرافیایی ایران باقی است چه برسد به شکوه معرفتی ما. امروز در جای جای میهن ما همه در حال آفرینش زیبایی‌ها و مهربانی‌ها هستند و ما نباید از این آهنگ عقب بیافتیم. ما باید این هویت را بیابیم و نمایش دهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: اگر هویت تاریخی دینی انقلابی خود را نفی کنیم به هیچ چیز دست نمی‌یابیم. هویت ما مزیت ماست. ما بزرگترین کُنش‌گر اجتماعی هستیم و نباید منفعل باشیم.

وی افزود: امروز صدا و سیما با انبوه مطالعات رو به رو است که به دنبال میدان می‌گردند. من افتخار می‌کنم از خانواده صدا و سیما هستم. از رهبر عزیز تشکر می‌کنم که بنده را مفتخر به اعتماد خود کردند و من را که عضوی از خانواده صدا و سیما بودم در این جایگاه گذاشتند.

استفاده رسانه ملی از ظرفیت نخبه‌های جوان و بازنشسته

دکتر جبلی افزود: در این دوره از ظرفیت‌های نخبگان فرهنگی جوان و تجربه بازنشستگان استفاده خواهد شد.

وی گفت: درعین اینکه سازمان تنظیم محتواست باید سازمان شتابگر باشد و از ظرفیت‌ها استفاده کند.

آقای جبلی افزود: صدا و سیما قرارگاه همه نیرو‌های فرهنگی است. همکاران پیشکسوتی که جامه بازنشستگی را به تن کردند دربخش نخبگان هستند و در‌های صدا و سیما به روی آن‌ها باز است.

آقای جبلی گفت: رسانه ملی باید هویت محور و عدالت مدار باشد و برنامه‌ای از این شاخصه‌ها تهی نباشد.

رسانه ملی محکوم به تحول

وی افزود: رسانه ملی محکوم به تحول است و تحول هم ثبات و هم تغییر نیاز دارد. آقای جبلی گفت: رسانه ملی باید آینه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی ادامه داد: ما باید رسانه بیان خدمات نظام مقدس اسلامی باشد. شعار ما در این دوره این است هیچ معضل مهمی نباید روی زمین بماند و رسانه باید سنگ صبور جمهور باشد.

آقای جبلی گفت: رسانه باید خواب را بر قانون شکنان حرام کند. چه بسیارند بزرگانی که رسانه ملی باید به آن‌ها بپردازد. چه بسیارند مخاطبان از اقصی نقاط جهان که طالب شنیدن رویای ایرانی هستند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه رسانه ملی باید گوی سبقت را در فضای رسانه‌ای برباید، خاطرنشان کرد: اگر پیام هوشمندانه تولید شود می‌تواند از تمام فضا‌ها استفاده کند و فضای مجازی می‌تواند به کمک ما بیاید.

آقای جبلی گفت: چشم امید من به همکارانی است که ۳۰سال از آن‌ها آموختم همچنان همکارانی که به هر دلیل حضور در این رسانه از آن‌ها دریغ شده است.   در این مراسم از زحمات بیش از ۵ ساله دکتر علی عسکری رئیس سابق رسانه ملی قدردانی شد.   رئیس سابق رسانه ملی هم در این مراسم با بیان اینکه تنها نیروی قوی که باید مقابل تهاجم‌های رسانه‌ای می‌ایستاد رسانه ملی بود گفت: در یک نبرد همه جانبه صدا و سیما را حفظ کردیم.

دکتر علی عسکری افزود: از محضر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که بیانات و تعابیر ایشان سرمایه این دنیا و ذخیره آخرت برای بنده است.

وی افزود: وقتی من وارد سازمان شدم زمان ویژه‌ای بود و سازمان در معرض سختی‌های خاصی بود. سازمان ما و کشور ما در معرض بزرگ‌ترین جنگ رسانه‌ای قرار گرفته بود و هم از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و دیگر رسانه‌ها در درون هم با نامهربانی‌های دولت شرایط ویژه‌ای برای سازمان ایجاد شده بود. در آن شرایط بنده در خدمت دوستان در سازمان آمدم.

وی گفت: باید برای تغییر شرایط، چابک و سریع اقدام می‌کردیم. اولین اقدام ما این بود که باید مرجعیت رسانه از طریق برنامه‌های شاخص حفظ شود. ما به قله‌ها کار داشتیم و باید غنی سازی اندیشه‌ای اتفاق می‌افتاد.

دکتر علی عسکری افزود: بحث مهندسی شبکه‌ها را سامان دادیم. دشمن بر این باور بود که صدا و سیما زمین خواهد خورد. در یک سال اولی که من آمدم ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای ایجاد شد و می‌خواستند سهم خود از افکار عمومی را بگیرند و از سوی دیگر دولت پهنای باند را بدون برنامه افزایش داد.

وی افزود: وقتی من آمدم برخی مسئولان در چشم بنده نگاه کردند و گفتند صدا و سیما تمام شد، اما با تلاش و چابکی همه، این امر اتفاق نیافتاده است و در چند سال گذشته در سخت‌ترین دوران توانست کار خود را جلو ببرد.

آقای علی عسکری ادامه داد: این شرایط رسانه‌ای و فشار‌های رسانه‌ای در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. تنها نیروی قوی که باید مقابل تهاجم‌های رسانه‌ای می‌ایستاد رسانه ملی بود.

وی افزود: یک کتاب۶۰۰ صفحه‌ای و ۲۰ کتاب دیگر هم راجع به آنچه انجام شد، تهیه شده است.

رئیس سابق رسانه ملی گفت: سریال سازی مهم‌ترین سبک و گونه (ژانر) رسانه‌ای جهان است. زمانی که آمدم سریال سازی ما رو به رکود بود و در شبکه‌های ماهواره‌ای گفته بودند ما ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی با عوامل ایرانی می‌سازیم. تبلیغات و بازرگانی به شبکه‌های ماهواره‌ای رفته بود. ما در این باره مقابله کردیم و موفق شدیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هفتم مهر ۱۴۰۰، با صدور حکمی دکتر پیمان جبلی را به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب کردند.

دکتر پیمان جبلی، پیش از این معاون برون مرزی و معاون سیاسی رسانه ملی بود و طی دو دهه گذشته سوابق متعدد مدیریتی در حوزه‌های مختلف سازمان صدا و سیما داشته است. برچسب ها: رئیس رسانه ملی ، دکتر جبلی ، معارفه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس رسانه ملی دکتر جبلی معارفه رسانه ملی رسانه ملی ماهواره ای صدا و سیما علی عسکری رسانه ای شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075932 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • اعتراض دانشجویان در آمریکا و اروپا خبر اول رسانه‌های دنیا + فیلم
  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا