Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران، در فصل تابستان ١۴٠٠، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۲۴۴.۱ رسید که نسبت به فصل قبل ٨.٠ درصد افزایش داشته است.

در این فصل استان لرستان با ۲۷.۵ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۲.۵ درصد کمترین نرخ تورم فصلی را در بین استان‌های کشور داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل تابستان ١۴٠٠ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۷ درصد است که نسبت به فصل بهار ١۴٠٠ (٢٩.١ درصد)، ۴.۴ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این فصل بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ۴١.٨ درصد مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ١٣.١ درصد مربوط به استان خراسان رضوی است. به عبارتی در فصل تابستان ١۴٠٠ خانوارهای استان لرستان به طور متوسط ١٧.٢ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان خراسان رضوی به طور متوسط ۱۱.۵ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم اجاره بها در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١۴٠٠ برابر ۲۷.۶ درصد است. که استان کرمانشاه با ۳۷.۵ درصد بیشترین نرخ تورم و استان سیستان و بلوچستان با ١٣.٢ درصد کمترین نرخ تورم را داشته‌اند.

همچنین در فصل تابستان ١۴٠٠ متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، برابر با ۴۶.۹ درصد بوده است.

برای مشاهده متن کامل خبر (اینجا) مراجعه کنید.

کد خبر 5322897

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز آمار ایران قیمت مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا تابستان 1400 اجاره بها قیمت جهانی نفت نفت خام قیمت دلار بانک مرکزی ایران مرکز مدیریت راه های کشور گمرک ایران قیمت جهانی طلا قیمت نفت اقتصاد آمریکا وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی لوازم خانگی اوپک پلاس واردات برنج فصل تابستان ١۴٠٠ اجاره بها نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!

تین نیوز

برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش بینی شده است. کمربند گرمسیری برای گرمای بی سابقه تابستان امسال آماده می شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

ایسنا در گزارشی به نقل از ارث نوشت: این پیش بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می شود، گرما را با خود می برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت تر می کند و اثر خنک کنندگی آن را کاهش می دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی ترین راه برای خنک کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می شود

افزایش مداوم دمای زمین که به عنوان گرمایش جهانی شناخته می شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می شود به این دلیل که هوای گرمتر می تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد. ال نینو، الگوی آب وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می شود. این امر تبخیر را بیشتر می کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می فرستد. نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!