Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:34:55 GMT

توسعه بدون نظم و امنیت شدنی نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۵۱۳

توسعه بدون نظم و امنیت شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و همچنین شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم بیان کرد: الگوی توسعه پایدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای اصولی استوار است که امنیت و آسایش یکی از این اصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه توسعه در هیچ کشوری بدون برقراری نظم و امنیت تأمین نخواهد شد اظهار کرد: در جمهوری اسلامی نظم و امنیت با نقش‌آفرینی و پاسداری نیروهای مسلح محقق می‌شود و مردم نیز در این امر نقش‌آفرینی می‌کنند.

استاندار قم در ادامه به نعمت مجهول امنیت در کنار نعمت صحت و سلامت اشاره کرد و گفت: این دو موضوع در کنار هم می‌تواند برای مردم، ارمغان‌آور یک زندگی مطلوب باشد.

وی با پاسداشت تلاش‌ها و مجاهدت‌های حافظان نظم و امنیت خاطرنشان کرد: اصل دیگر در توسعه پایدار، مسئله اقتصاد، تولید و اشتغال است که مقام معظم رهبری در شعار سال‌های اخیر به آن توجه و در سال جاری نیز با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» باز هم بر اهمیت آن تأکید داشته‌اند.

استاندار قم به دنبال کردن برنامه سه شنبه‌های اقتصادی در استان برای پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی از آن اشاره کرد و یادآور شد: در این مسیر، پلیس هم همراه دیگر مسؤولان بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی پلیس در ایجاد نظم و امنیت‌افزایی اذعان کرد: مؤلفه مهم دیگر توسعه پایدار، توجه به معنویت و اخلاق است که پلیس ما در این عرصه هم پیشتاز بوده و علاوه بر تلاش برای گسترش امنیت، به عرصه معنویت هم توجه داشته است.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت مقوله‌های امنیت، معنویت، پشتیبانی از تولید و معیشت و همچنین حفظ سلامت مردم در کنار یکدیگر، به تحول عینی در توسعه ابزارهای الکترونیکی پلیس توجه داد و گفت: پلیس علاوه بر جنبه‌های سخت افزاری، باید به جنبه‌های نرم افزاری هم توجه داشته باشد، چراکه اگر پلیس مسلح به ابزارهای نرم افزاری نباشد در برابر تهدیدات موفق نخواهد بود.

وی بر افزایش هوشمندسازی پلیس در عرصه امنیت تاکید کرد و گفت: پلیس حرفه‌ای علاوه بر برخورد تخصصی با موضوعات، مسلح به سلاح ایمان، معنویت و مردمداری است.

سرمست در پایان سخنان خود بیان کرد: از پلیس و مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی استان انتظار است تا علاوه بر قاطعیت و مقتدر بودن، مردمی بودن و پاسخگویی را در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۶

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس توسعه پایدار قم پلیس هوشمند پلیس حرفه ای نظم و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، نسبت به تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای OTC هشدار داد. 

به گزارش مهر، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه در فضای مجازی، عدم اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها، از دلایل مؤثر در مصرف بالای داروهایی است که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.

وی افزود: این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده تأثیر بیشتر و بهبودی سریع‌تر است، یک باور غلط است و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد.

کشاورز ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، داروهای OTC ادامه پیدا کند حتماً عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت، همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این باره آموزش‌های دقیق و فرهنگ‌سازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنها است که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو بر اساس دستورالعمل‌های روی برچسب است که طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروساز که در داروخانه حضور دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشکلات گوارشی و مغزی در پی مصرف خودسرانه دارو مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری از کرونا؛ ممنوع عوارض آمپول نوروبیون را بشناسید چرا مشاوره تلفنی با پزشک مورد استقبال کاربران قرار گرفته؟

دیگر خبرها

  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • راه‌حل نشدنی نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است