Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام به مناسبت درگذشت عزت الله مهرآوران نوشت: مهرآوران از تئاتر آمده بود و دغدغه حضور مستمر در تئاتر داشت.

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری در این پیام نوشته است: عزت الله مهرآوران، نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از وقتی برای نخستین بار با عشق و علاقه روی صحنه تئاتر رفت بیش از ۵۰ سال با نوشته ها، اجراها و نقش آفرینی خود در عرصه هنر فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرآوران از تئاتر آمده بود و دغدغه حضور مستمر در تئاتر داشت، در این سال ها همچنان مشتاق بود نمایش هایی را کارگردانی کند اما دریغ و افسوس که این هنرمند پیشکسوت دیگر بین ما نیست. بین ما عزت الله مهرآوران با آثار و خاطراتی که در تئاتر، سینما و تلویزیون و با اخلاق و منش خود به یادگار گذاشته است، در یادها و دل ها و تاریخ تئاتر و سینما حضور دارد.

در ادامه پیام شالویی آمده است: درگذشت زنده یاد مهرآوران را صمیمانه به خانواده عزیزش و جامعه فرهنگ و هنر تسلیت می گویم و برای این هنرمند از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسئلت می کنم.

مرکز سیمافیلم نیز در پیامی درگذشت این هنرمند «باسابقه، گرانقدر و باارزش» تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: خبر درگذشت عزت‌الله مهرآوران هنرمند پیشکسوت عرصه تلویزیون، تئاتر و سینما کشورمان که حضور پررنگی در آثار تلویزیونی داشت تاثر خانواده هنر و مردم عزیز را برانگیخت. وی در سریال‌هایی با فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخت ودر آثاری چون وضعیت سفید، لیسانسه‌ها، پیامک از دیار باقی، فوق لیسانسه‌ها و... خوش درخشید.
در این پیام آمده است: او علاوه بر بازی در حوزه نگارش نمایشنامه نیز فعال بود که متاسفانه براثر ویروس کرونا درگذشت و امروز به سوگ او نشستیم. خبر درگذشت این هنرمند  موجب اندوه و تاثر خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان شد.

عزت‌الله مهرآوران، بازیگر سینما و تلویزیون، شب گذشته (جمعه، شانزدهم مهر) بر اثر سکته قلبی ناشی از کرونا در هفتاد و دو سالگی درگذشت.

این هنرمند از پنجم مهر ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا و درگیری بالای ۹۰  درصد ریه در بیمارستان آتیه بستری بود و مدتی را بنا به نظر پزشکان با توجه به شرایط درگیری ریه در خواب مصنوعی به سر برد. وی متولد زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸، بازیگر شناخته شده تئاتر، ‌سینما و تلویزیون است. شروع کار این هنرمند با درخشش در ادوار ابتدایی جشنواره تئاتر فجر بوده در مقام کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر بود.

مهرآوران در حوزه تئاتر با مریم معترف و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند بیشترین همکاری را داشته است.

وی همچنین سابقه بازی و درخشش در آثاری چون سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی را در کارنامه خود دارد.

بازی در فیلم‌های سینمایی خوابم می‌آد،‌ آتیش بازی،‌ بانوی من، مومیایی ۳، سیب سرخ حوا، آژانس شیشه‌ای، تارهای نامریی و سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی چون لیسانسه‌ها، ایراندخت، ناخونک، هیولا، ریکاوری، فوق لیسانسه‌ها، زیر همکف، پدر پسری، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، می‌خواهم زنده بمانم، بچه مهندس ۴، زن زندگی مرد زندگی، ساخت ایران ۳ از دیگر فعالیت‌های این بازیگر پُر کار و خوش‌نام کشورمان بود.

بیشتر بخوانید

عزت‌الله مهرآوران درگذشت

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عزت الله مهرآوران سینما و تلویزیون لیسانسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • همسر مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما