Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان یک فعال محیط زیست از تخریب یکی از باغات همدان به بهانه ساخت مدرسه غیرانتفاعی در منطقه مزدقینه همدان خبر داد.

حسین زندی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون مسئله ساخت یک مدرسه غیرانتفاعی در یک باغ، اظهار کرد: یک مدرسه غیرانتفاعی در زمینی که کاربری باغی دارد در حال ساخت بود که پلیس ساختمان به مسئله ورود و پیچ و مهره‌های آن را باز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندی تصریح کرد: شخصی که مجوز ساخت مدرسه غیرانتفاعی می‌گیرد یعنی تمکن مالی، تخصص و فضا دارد و می‌خواهد از این کار برای خود، کسب درآمد کند بنابراین کسی وظیفه ندارد فضای رایگان در اختیار آن قرار دارد.

وی ادامه داد: چون این منطقه کمتر توسعه یافته است می‌توانند برخی ادارات فضاهایی را در اختیار آن قرار دهند اما حق ندارند فضای باغ را برای ساخت مدرسه تخریب کنند.

این فعال محیط زیست، مطرح کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود بیان کردند که حتی برای حوزه علمیه هم نباید باغات را تخریب کرد اما برخی اعضای شورای شهر با این افراد برای تخریب باغ و ساخت مدرسه، همدلی کردند.

زندی ادامه داد: آیا اعضای شورای شهر به همه شهروندان اجازه این کار را می‌دهند؟ قرار نیست به بهانه‌های مختلف باغ‌ها را تخریب کنند. چرا باید یک نهاد به خود اجازه چنین کاری را بدهد. این همه ساختمان مازاد در شهر وجود دارد و می‌توانستند یکی از آن‌ها را در اختیار این گروه، قرار دهند.

وی با اشاره به ورود پلیس ساختمان به این موضوع، توضیح داد: پلیس ساختمان فقط پیچ و مهره‌ها را باز کرده و شخصی را در آن مکان قرار داده تا ساخت‌و سازی صورت نگیرد در صورتی‌که اگر خانه یک فرد بود، با لودر تخریب می‌کردند. ما می‌خواهیم عدالت برقرار شود و به عنوان فعال محیط محیط زیست، مخالف تخریب بدون مجوز باغ‌ها با هر عنوانی هستیم.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: بر اساس شنیده‌هایی که از ساکنان منطقه داشتم، مالک این باغ به این افراد گفته که ساخت‌و ساز را انجام دهند و ۱۰ سال از این مدرسه استفاده کنند و پس از آن ملک را تخلیه کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست تخریب باغات مدرسه غیرانتفاعی ساخت مدرسه فعال محیط محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در آخرین روز از هفته زمین پاک در راستای ترویج فرهنگ زباله کمتر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با همکاری واحد آموزش شهروندی شهرداری، برنامه جمع آوری زباله و مسابقه نقاشی برای دانش آموزان برگزار کرد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در این مراسم گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه یاد می‌گیرند که زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند تا محیط اطراف و خودشان سالم بمانند.

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند