Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:36:44 GMT

استان سمنان ۴۸۰۰ معلول جسمی و حرکتی دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۹۶۱۳

استان سمنان ۴۸۰۰ معلول جسمی و حرکتی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور صبح شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان درباره آمار خدمات و معلولیت‌های استان بیان کرد: مجموعاً ۱۳ هزار و ۲۲۷ نفر در سراسر استان تحت پوشش حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۷۹۶ نفر معلول جسمی و حرکتی هستند، افزود: ۶۲۴ نفر معلول در سطح استان دارای مشکل صوت و گفتار، یک هزار و ۸۵۷ نفر شنوایی، یک هزار و ۴۹۵ نفر روان، دو هزار و ۸۰۷ نفر ذهنی و یک هزار و ۶۴۸ نفر معلول حوزه بینایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأمین نیازهای مورد نیاز معلولان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره نحوه ارائه خدمات به معلولان ابراز کرد: تأمین وسایل کمک توانبخشی تأمین وسایل کمکی و اندام‌های مصنوعی و کمک‌های موردی از جمله اقداماتی است که بهزیستی در قبال این معلولان صورت می‌دهد.

ایزد پور با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۵ نفر از معلولان استان در تأمین وسایل کمک توانبخشی، کمک مالی دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: کمک‌های غیر مالی مانند خدمات نیز به ۸۱۶ نفر از معلولان در سال جاری ارائه شده است همچنین در بخش دریافت وسایل کمک توانبخشی ارتوز و پروتوز تعداد ۱۱۵ نفر در سطح استان از این خدمات بهره مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بخش کاشت حلزون به ۴۷ نفر از جامعه معلولان تحت پوشش بهزیستی کمک شده است، گفت: ۴۳ نفر از وسایل کمک توانبخشی دهان و بلع استفاده و یک هزار و ۸۰۴ نفر نیز از کمک موردی بهره مند شدند از سوی دیگر باید گفت ۷۶۸ نفر از معلولان کمک غیرنقدی دریافت کرده‌اند.

کد خبر 5322967

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان معلولان بهزیستی سمنان بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری عزاداری 28 صفر عکس استانها مشهد خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا امام رضا ع هفته ناجا رحلت پیامبر اکرم ص وسایل کمک توانبخشی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس