Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه ضمن انتقاد از تداوم سیاست زدگی فعالیت‌های سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و استفاده کشورهای غربی از قدرت خود برای تحمیل خواسته‌هایشان، تاکید کرد، گزارش‌های این سازمان درخصوص سوریه بهترین گواه بر عدم بی‌طرفی این سازمان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سوریه «سانا»، الکساندر شولگن، نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در جریان گفت‌وگوی مطبوعاتی در مسکو خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که ما شاهد یک مرحله بحرانی واقعی در تاریخ این سازمان هستیم که روز به روز در بازی‌های سیاسی گروه کوچکی از کشورها غرق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود، سازمان منع تسلیحات شیمیایی که زمانی یک نهاد فنی بین‌المللی بود و وظایف خود را در زمینه خلع سلاح شیمیایی با موفقیت انجام می‌داد، اکنون به دادگاهی برای رسیدگی به ادعاهای برخی کشورها تبدیل شده است.

شولگن همچنین تصریح کرد، آنچه موجب دلسردی بیشتر می‌شود، فعالیت کمیته غیرقانونی بازرسی و "تشخیص عامل" است که به جای اینکه به دنبال شناسایی مجرمان اصلی که از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند، باشد، دیگران را به استفاده از این تسلیحات متهم می‌کند.

وی گفت: بهترین گواه بر صحت این امر، صدور گزارش دوم درباره سوریه است و فعالیت کمیته بازرسی و تشخیص عامل، فعالیت این سازمان را بیش از پیش فلج و مختل کرده است. اتفاقاتی که در لاهه می‌افتد، باعث نگرانی روسیه شده است.

شولگن همچنین اظهار داشت: سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هنوز هم مورد نیاز است و روسیه قصد دارد هر کار ممکنی را برای اصلاح وضعیت به وجود آمده انجام دهد و بر این اساس مسکو قصد خروج از آن را ندارد، بلکه به کار خود برای دفاع از قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان منع سلاح های شیمیایی سوريه سازمان منع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران