Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامپور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه با شیوع کرونا،  وضعیت حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری زمین گیر شده است گفت: بر اساس آمار، در شش ماهه نخست سال ۹۸ در شهرستان بیرجند، ۵ میلیون مسافر به وسیله اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری جا به جا شده اند که این آمار در شش ماهه نخست پارسال و امسال به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است و این یعنی آمار جا به جایی مسافر ۶۸ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قبل از شیوع کرونا بیش از ۸۰ اتوبوس فعال داشتیم که در حال حاضر ۴۲ دستگاه از آن‌ها فعال و مشغول به کار هستند و میانگین جا به جایی روزانه مسافر از ۵۵ هزار نفر به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

غلامپور ادامه داد: با توجه به این که حمل و نقل عمومی جزو خدماتی است که مردم روزانه به آن نیاز دارند، باید دولت همکاری و کمک لازم با شهرداری را برای واگذاری و نوسازی اتوبوس‌های مسافربری داشته باشد، اما ۱۰ سال است هیچ کمک مالی‌ از سمت دولت به این امر اختصاص نیافته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تصریح کرد: در نظر داریم با شروع مدارس تعداد اتوبوس‌های فعال در حمل و نقل درون شهری را از ۴۲ دستگاه به ۶۵ دستگاه فعال برسانیم تا حمل و نقل راحت‌تر و با رعایت فاصله گذاری انجام شود.

دولت فقط ۹ درصد از سود تسهیلات خرید اتوبوس را پرداخت کرد

غلامپور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: تقریبا سه سال پیش ۱۸ اتوبوس جدید و ۶ دستگاه مینی بوس وارد ناوگان حمل و نقل شد که خریداری آن از طریق تسهیلات صورت گرفت.

او افزود: اصل این تسهیلات ۱۰ میلیارد تومان بود که تنها کمک دولت در پرداخت آن، تقبل ۹ درصد از سود تسهیلات بود و ۵ درصد دیگر سود را شهرداری پرداخت کرد.

غلامپور ادامه داد: سیاست‌ها در طی ۱۰ سال گذشته بر این بوده که اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شود، اما در حال حاضر با این مبلغ کرایه ها، فعالیت کردن توجیه اقتصادی برای رانندگان ندارد و تعداد زیادی از رانندگان اتوبوس‌های خود را می‌فروشند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: با وجود این که شهرداری ماهانه به هر راننده ۱۰ میلیون تومان یارانه پرداخت می‌کند باز هم دخل و خرجشان به هم نخورده و در برخی موارد انصراف می‌دهند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل شهرداری بیماری کرونا درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در این باره گفت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

او افزود: آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماریها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

کد خبر 848607 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران بوستان

دیگر خبرها

  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳