Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مرکز لرزه ‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران سومین زمین لرزه در قلعه خواجه اندیکا در ساعت ۹:۳۵ صبح شنبه و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاهواز، مرکز لرزه ‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران سومین زمین لرزه در قلعه خواجه اندیکا در ساعت 9:35 صبح شنبه و در عمق 14 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشی از خسارت وارده ناشی از این زمین لرزه‌ها تاکنون اعلام‌نشده است.

درپی وقوع زمین لرزه بامداد روز شنبه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان به تمام دستگاه‌های امدادی ، عملیاتی و فرمانداری‌های سراسر استان اعلام آماده باش کرد.‌

در نخستین ساعات بامداد امروز شنبه زمین لرزه‌ای در مقیاس پنج ریشتر قلعه خواجه را لرزاند. علاوه بر قلعه خواجه در دیگر نقاط استان خوزستان از جمله اهواز، ایذه، باعملک، رامهرمز و مسجدسلیمان نیز این زمین لرزه احساس شد.

در همین رابطه فرماندار اندیکا نیز با اشاره به زمین‌لرزه‌های اخیر اظهار داشت: زلزله 5 ریشتری امروز صبح باعث خسارات متعددی به ابنیه منطقه و 120 روستای شهرستان اندیکا شده است.

امراله نوذری در ادامه افزود: از همان دقایق اولیه حادثه تیم‌های ارزیابی به منطقه اعزام شده‌اند و هم اکنون 12 تیم ارزیاب، بصورت مستمر ارزیابی از 600 روستای کوهستانی را انجام می‌دهند که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد براثر این حادثه 400 مسکن روستایی و عشایری به‌طور کامل یعنی 100 تخریب شده‌ است.

تیم‌های ارزیابی از همان دقایق اولیه در منطقه حاضر شدند

 

از سوی دیگر رئیس اورژانس خوزستان در خصوص وقوع زمین لرزه در شهرستان اندیکا اظهار کرد: با همکاری جمعیت هلال احمر استان، از ساعات اولیه وقوع زلزله در شهرستان اندیکا، دو تیم فوریت پزشکی و ارزیاب را برای بررسی میزان خسارت و امداد رسانی به زلزله زدگان، عازم شهر قلعه خواجه در شهرستان اندیکا شدند.

فرهنگ کره‌بندی افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، 12 دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد به این منطقه اعزام شد.

تمام راه‌های مواصلاتی باز است
رئیس پلیس راه خوزستان نیز با اشاره به زلزله‌ اخیر گفت: پس از وقوع زمین لرزه از تمامی راه‌های مواصلاتی به این منطقه گزارش خواستیم که خوشبختانه اعلام شد: هیچ محوری از مناطق زلزله زده مسدود نیست و تمامی راه‌ها باز است.

رضا دولتشاهی ، در ادامه افزود: پس از وقوع این زمین‌لرزه و البته زلزله‌های چند روز گذشته بررسی‌های فنی در تمامی مسیرهای مواصلاتی انجام شد که هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد خسارت به محورهای مواصلاتی نبود و برهمین اساس تمام محورهای مواصلاتی در منطقه حادثه باز و عبور و مرور کاملاً عادی انجام می‌شود.

زلزله امروز فوتی نداشته است
علی خدادادی درباره امدادرسانی به زلزله زدگان اظهار داشت: این تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر از شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، اندیمشک،باغملک، دزفول،لالی و اهواز برای ارزیابی به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

وی افزود: در زلزله بامداد امروز شنبه  سه نفر در قلعه خواجه مصدوم شدند که یک مورد شکستگی به مرکز درمانی انتقال یافت و 2 مورد مصدومیت نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

خدادادی اظهار داشت: در مناطق روستایی و کوهستانی شهرستان اندیکا تمامی شعب جمعیت هلال احمر در استان خوزستان نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

آغاز فصل سرما معضلی تازه برای زلزله‌زدگان "اندیکا" شده استزلزله 5 ریشتری ‌قلعه‌خواجه را لرزاند/ اعلام آماده‌باش در خوزستان + جزئیاتفریبا: دقت می‌کردیم، بیش از سه گل به امارات می‌زدیم/ خط دفاعی کره جنوبی متزلزل است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: سخت گذر بودن مسیر تعدادی از روستاها دسترسی تیم های ارزیاب را با مناطق زلزله زده با سختی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه پنج روستا در شهرستان اندیکا از این زلزله متاثر شدند گفت: این روستاها شامل صالح ابراهیم،شاهزاده عبدااله،سرتگ آبزر، آرام و روپی می باشند که در این زمین لرزه  خسارت  دیده اند.

انتهای پیام/341/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان اندیکا جمعیت هلال احمر تیم های ارزیاب زمین لرزه قلعه خواجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی از امروز احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات خوزستان و در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از فردا تا روز سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان خوزستان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری عنوان کرد: از روز چهارشنبه سامانه بارشی نسبتاً فعالی استان خوزستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۹.۲ و ایذه با ۱۲.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۹.۲ و کمینه دمای ۲۲.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6089931

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان