Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، اگر نام سریال «بازی مرکب» را شنیده‌اید حتما می‌دانید که این سریال کره‌ای در شبکه‌های فیلم و سریال خانگی طوفان به پا کرده است.

این مینی سریال ۹ قسمتی با طرح بازی گرسنگی در یک دنیای پادآرمان شهری اتفاق می‌افتد و در آن افرادی ناامید در بازی‌هایی کودکانه و مرگبار برای کسب یک جایزه نقدی بزرگ رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال به حقایق ناراحت کننده اجتماعی-اقتصادی اشاره دارد که در بسیاری از جوامع طنین انداز شده و در مسیر تبدیل شدن به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ها در تاریخ نتفلیکس، شبکه خانگی فیلم و سریال، است.

یکی از عناصر معروف این سریال یک آب نبات به سبک تافی به نام دالگونا، dalgona، است که از شکر ذوب شده و جوش شیرین تهیه می‌شود. قهوه دالگونا نیز که چندی پیش در فضای مجازی وایرال شد نام خود را از این آب نبات گرفته است.

کره‌ای‌ها خاطره روشنی از افرادی که با یک گاز در مقابل مدرسه ابتدایی آب نباتی به قیمت یک سکه می‌فروشند دارند؛ شکر ذوب شده به همراه کمی جوش شیرین خمیری ایجاد میکند که باید به سرعت پهن شود و شکل بگیرد.

دالگونا یکی از ارزان‌ترین، ناسالم‌ترین و در عین حال اعتیادآورترین خوراکی‌های کودکان سئول است که با بازی و سرگرمی همراه می‌شود. از زمان پخش این سریال جستجو برای طرز تهیه این آب نبات ۳۰درصد افزایش داشته است.

تهیه تافی دالگونا بسیار ساده و سریع است. لازم است مواد مورد نیاز خود را آماده کنید تا زمان مناسب را دز حین پخت این تافی از دست ندهید.

برای درست کردن آن به ملاقه فلزی، یک قاشق غذاخوری شکر، یک نوک قاشق مرباخوری جوش شیرین، کاغذ روغنی، وردنه یا هر وسیله ای برای پرس کردن، یک چنگال برای همزدن و یک قالب برای شکل دادن به تافی نیاز دارید.

شکر را داخل ملاقه فلزی بریزید و با فاصله از شعله گاز نگهدارید تا شروع به ذوب شدن بکند؛ برای بهتر شدن کیفیت تافی لازم است حرارت به صورت پیوسته و متعادل باشد.

وقتی شکر شروع به ذوب شدن کرد، ملاقه را از روی حرارت کنار ببرید و کمی جوش شیرین به آن اضافه کند و با چنگال هم بزنید.

سپس تافی را به سرعت روی کاغذ روغنی منتقل کنید و با یک وردنه یا قابلمه آن را پهن کند و با کمک قالب به آب نبات خود شکل دهید. دالگونای شما آماده است؛ نوش جان.

کد خبر 630891 برچسب‌ها فرهنگ کره جنوبی تغذیه فیلم و سریال خارجی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ کره جنوبی تغذیه فیلم و سریال خارجی جوش شیرین آب نبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی حضور مهران رجبی در سریال پایتخت

آفتاب‌‌نیوز :

مهران رجبی با حضور در برنامه جعبه سیاه درباره حضورش در سریال پایتخت برای نقش بهبود توضیح داد و گفت: «از من هم برای بازی در این سریال دعوت شد، اما آن زمان درگیر سریال دردسر‌های عظیم بودم. بعد دیدم مهران احمدی بهتر از من بازی می‌کند.»

کاربران به این ویدئو واکشن‌های متفاوتی داشته‌اند. برخی عدم حضور او را مایه تاسف دانسته و معتقد بودند اگر مهران رجبی در گروه بازیگران پایتخت بود این سریال جذاب‌تر می‌شد، اما نظر عده‌ای دیگر خلاف این موضوع بود و احمد مهران‌فر را بهترین گزینه برای نقش بهبود می‌دانستند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • ۲ خط قرمز در صداوسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • ۲ خط قرمز در صدا وسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • واکنش تهیه‌کننده «نون خ» به اعتراض یک خواننده درباره استفاده بی‌اجازه از آثارش +فیلم
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • حواشی حضور مهران رجبی در سریال پایتخت
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه