Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۰۰ جلسه دادگاه در گلستان به‌صورت آنلاین برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان گلستان، حیدر آسیابی اظهار داشت: در این دادگاه‌های الکترونیک یا همان آنلاین، طرفین پرونده، به صورت تصویری در جلسه رسیدگی شرکت کردند و دفاعیات، اظهارات و مستندات خود را  به قاضی ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پارسال حضور تصویری در دادگاه، فقط در پرونده‌هایی که یک طرف آن در زندان بود انجام می‌شد اما از تیرماه امسال بستر برای برگزاری دادگاه آنلاین برای همه پرونده‌ها در استان فراهم شده است.

آسیابی ادامه داد: کسانی که در محاکم استان پرونده دارند و می‌خواهند غیرحضوری در دادگاه شرکت کنند درخواست خود را به قاضی پرونده اعلام می‌کنند و شرایط برای شرکت غیرحضوری آنان فراهم می‌شود.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: کاهش رفت و آمد به دادگستری‌ها، جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه جویی در هزینه‌ها از مزایای برگزاری دادگاه‌های الکترونیک است.

رشد 66 درصدی دادرسی الکترونیک در پرونده‌های قضایی یزدسامانه دادرسی الکترونیکی و خدمات الکترونیک قضایی در زندان‌های کردستان راه‌اندازی شد"سند تحول قضائی" خط پایان کاغذبازی‌های دستگاه قضا/ تشکیل 900 اتاق دادرسی الکترونیک و بیش از 111 هزار دادرسی الکترونیکی

آسیابی بیان داشت: همچنین در این مدت برای 15 هزار و 800  نفر، گواهی سوء پیشینه به صورت اینترنتی صادر شد و افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به خروج از منزل، برگه عدم سوء پیشنیه خود را  دریافت کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تشکیل سیستمی یا همان الکترونیکی پرونده هم  امسال با تلاش همکاران قضایی و اداری به صورت جدی‌تر دنبال شد که نتیجه آن تشکیل 11 هزار و 500 پرونده بدون حتی یک برگه کاغذ است که از ابتدای تشکیل پرونده تا زمان صدور رای همه مراحل سیستمی انجام می‌شود.

انتهای پیام/581/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادرسی الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است