Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شرایط اقتصادی و معیشتی و تغییر و تحولات فرهنگی جامعه، باعث بروز مشکلات متعدد روحی و روانی در بین جوانان و دانشجویان شده است. در این بین شیوع ویروس کرونا نیز این مشکلات را دو چندان کرده سبب شده تا آرامش روانی دانشجویان با مشکل مواجه شود. باتوجه به این موضوع، غربالگری روانی دانشجویان ورودی جدید و توجه به مشکلات روحی آنان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این مرکز برای دانشجویان ورودی جدید اظهارکرد: دانشگاه تهران طرح همدلی را برای دانشجویان ورودی جدید و شاغل به تحصیل اجرا خواهد کرد. البته منتظر هستیم تا فرآیند اداری ثبت نام دانشجویان ورودی جدید به اتمام برسد تا بتوانیم غربال گری روانی آن‌ها را با فراغ بال انجام دهیم. برنامه ریزی کرده‌ایم که تا پایان آبان ماه با تمامی دانشجویان ورودی جدید و شاغل به تحصیل در قالب طرح همدلی، تماس گرفته شود.

وی افزود: تفاوت امسال با سال گذشته این است که برای غربال گری روانی دانشجویان ورودی جدید، از همیاران سلامت که جزء دانشجویان دانشگاه و عضو کانون همیاران سلامت روان هستند استفاده خواهیم کرد. این دانشجویان دوره‌‎های آموزشی مرتبط با حوزه روانشناختی را گذرانده‌اند و می‌توانند تعامل بهتری را با دانشجویان جدید داشته باشند و در عین حال، راهنمایی‌های لازم را به دانشکده خود ارائه دهند. برای دانشجویان شاغل به تحصیل نیز کارشناسان مرکز مشاوره خدمات مشاوره‌ای را انجام خواهند داد.

پیروی با اشاره به مشکلات روانشناختی دانشجویان در زمان آموزش غیرحضوری ادامه داد: شرایط فعلی جامعه و نبود حضور دانشجویان در دانشگاه، مراقبت‌ها برای حفظ سلامت روان دانشجویان را کاهش داده است. به همین دلیل ارائه خدمات مشاوره‌ای با کیفیت به دانشجویان، از جمله موضوعاتی است که باید در دستور کار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها باشد. در همین راستا،تمامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز باید فرم مرتبط با غربال گری سلامت را به طور کامل تکمیل کنند تا با آن‌ها به طور محرمانه تماس گرفته شود.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اضافه کرد: بسیاری از حمایت‌های روانی و اجتماعی در اثر ارتباط رو در رو و کلامی ایجاد می‌شود و دانشکده محیطی است که دانشجویان با حضور در آن به بلوغ و پختگی می‌رسند و ارتباطات خود را با دوستان و استادان تقویت می‌کنند؛ اما متاسفانه در شرایط فعلی، زمینه مناسب برای برقراری ارتباط بین دانشجویان فراهم  نیست. باید گفت که آموزش غیرحضوری باعث شده که دانشجویان از حمایت اجتماعی لازم برخوردار نباشند، به همین دلیل نقش خانواده در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان آسیب‌های روانشناختی در بین دانشجویان گفت: پژوهش‌ها نشان داده است که میزان آسیب‌های روانشناختی در دانشجویان نسبت به دیگر اقشار جامعه پایین است. به طور کلی از هر چهار نفر، یک نفر دارای مشکلات روانشناختی است و در بین جوانان نیز از هر ۶ نفر، یک نفر با مشکلات روانشناختی دست و پنجه نرم می‌کند. با توجه به اینکه حدود ۲۵ درصد جامعه دارای مشکلات روانشناختی هستند، می‌توان گفت که حدود ۱۶ الی ۱۷ درصد از دانشجویان نیاز به مراقبت سلامت روان دارند.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1114187 برچسب‌ها روان سنجی دانشجویان روان شناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روان شناسی دانشجویان ورودی جدید مشکلات روانشناختی دانشگاه تهران سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دراین مراسم برنقش روانشناسان و مشاوران درتشخیص آسیبها و مشکلات روابط افراد در زندگی خانوادگی و اجتماع تاکید شد.

روانشناسان می گویند سلامت روحی و روانی که در بسیاری از موارد کم اهمیت جلوه داده می شود مانند سلامت جسمی است که باید درکمترین زمان ممکن درمان شود. در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور