Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@15:44:37 GMT

تصاویر آخرالزمانی از طوفان شن در برزیل

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۰۲۳۲

تصاویر آخرالزمانی از طوفان شن در برزیل

‍‍‍‍‍‍

 وزش باد شدید و طوفان شن در برزیل موجب جان باختن شش نفر شد. همچنین باد شدید سبب قطع درختان در این کشور شده است.

به گزارش فرارو، تصاویر منتشره نشان می‌دهد در تاریخ دوم اکتبر تنها در مدت چند دقیقه دیواری عظیم از شن در ایلها سولتریا (Ilha Solteira) واقع در ایالت سائوپائولو شکل گرفته است. طوفان شن که به سمت سائوپائولو در حرکت بود، هر آنچه در مسیرش وجود داشت را از میان بر می‌داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارسلو نادالون، روزنامه نگار برزیلی که وقوع این طوفان شن را به ثبت رسانده است می‌گوید: باد شدیدی می‌وزید. پس از آن طوفان شدید شروع به وزیدن کرد که موجب فرو افتادن درختان و سقف بام خانه‌ها شد. طوفان موجب فرو ریختن بخشی از پشت بام خانه ما شد. طوفان هر آنچه در مسیرش بود، با خود برد. فاجعه‌ای واقعی به وقوع پیوست.

این طوفان شن از طریق وزش شدید باد شکل گرفته که سرعت آن می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد.

سلسو الیورا، کارشناس هواشناسی برزیل گفت: نخستین بارش‌های باران در برزیل همواره با وزش شدید باد همراه است؛ به خصوص اینکه امسال شاهد وقوع خشکسالی شدیدی در کشور بودیم. دیگر حفاظتی از خاک به عمل نمی‌آید و باد، خاک و غبار را با خود می‌برد.

وی ادامه داد: لازم است یادآور شوم که این نوع طوفان و خسارت‌هایی که برجا می‌گذارد، همچنین بارش باران در برزیل امری رایج است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: طوفان شن برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور در خصوص ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در کشور و همچنین وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی مناطق و نیز بارش تگرگ در نقاط مستعد هشدار زرد صادر کرد.

رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور

مناطق درگیر در مخاطره جوی

بر اساس این هشدار امروز (شنبه) کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و فردا (یکشنبه) جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و احتمال خسارت دیدن نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

باد شدید و گرد و خاک در ۵ استان

سازمان هواشناسی همچنین در خصوص وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک هشدار زرد دیگری صادر کرد.

بر اساس این هشدار نیز مناطق زیر در زمان اعلامی دچار مخاطر جوی خواهند شد:

امروز (شنبه): جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان

فردا (یکشنبه): خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان

دوشنبه: جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان

بر اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها

کد خبر 847500 برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران طوفان سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • فیلمی از امدادرسانی در جاده‌های سیل زده کیانشهر
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد