Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:13:59 GMT

اینترپل: عضویت سوریه را هیچگاه تعلیق نکرده بودیم

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۰۲۴۶

اینترپل: عضویت سوریه را هیچگاه تعلیق نکرده بودیم

اینترپل اعلام کرد که هیچ‌گاه عضویت سوریه در این سازمان تعلیق نشده بود.

به گزارش ایسنا، پلیس بین الملل (اینترپل) در توضیحی از طریق ایمیل و در پاسخ به سایت روزنامه عربی۲۱ اعلام کرد: "اشتباه است که بگوییم سوریه مجددا در اینترپل پذیرفته شده است، عضویت سوریه هیچ‌گاه تعلیق نشده بود. از سال ۲۰۱۲ اصلاحاتی در قوانین و ساختار داخلی دفتر ملی اینترپل در دمشق انجام شد که با این تغییرات، دفتر مرکزی اینترپل تصمیم گرفت درخواست‌های ارسالی از سوریه را ابتدا در دفتر مرکز بررسی کند تا مغایرتی با قوانین بین‌المللی نداشته باشد و سپس برای انتقال این درخواست‌ها تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این توضیح آمده است: اینترپل در اصل حکم بازداشت بین المللی صادر نمی‌کند بلکه اخطاریه‌هایی(اعلان قرمز) برای کشورهای عضو صادر می‌کند و در نهایت در اینکه کشورها چگونه با این اخطاریه‌ها تعامل کنند، آزاد هستند. این اعلان‌ها برای ممانعت از هرگونه مداخله سیاسی، نظامی، دینی یا نژادی تحت نظارت شدید قرار می‌گیرند.

اینترپل ادامه داد: اکنون دفتر مرکزی اینترپل تصمیم گرفته ترتیبات اعمال شده بر دفتر ملی دمشق را بردارد و این دفتر همانند دیگر دفاتر ملی می‌تواند به شکل مستقیم اخطاریه‌ به دیگر کشورهای عضو اینترپل صادر و از آنها اخطاریه دریافت کند.

در این بیانیه آمده است: در هر صورت نظام سوریه نمی‌تواند حکم جلب بین المللی از طریق اینترپل صادر کند چراکه اصولا اینترپل حکم جلب بین المللی صادر نمی‌کند و هر کشور عضوی از جمله سوریه تنها می‌توانند از دبیرکلی بخواهد اخطاریه قرمز صادر کند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اينترپل سوريه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت ۷ سال تحت تعقیب بود، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سردار سعید مطهری‌زاده از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت 7 سال تحت تعقیب بود، خبر داد و اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کرده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است و به مدت 7 سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد. 

مطهری‌زاده در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد