Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز شنبه با صدور بیانیه‌ای که در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد گفت: زمانی که مردم برای نماز جمعه در یک مسجد شیعی در قندوز گردهم آمده بودند یک حمله بزدلانه رخ داد و منجر به کشتن بالغ بر ۴۰ نمازگزار و جراحت بیش از یک صد نفر شد.

وی افزود: اتحادیه اروپا با خانواده قربانیان افسوس می‌خورد و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار محاکمه عاملان این جنایت نفرت‌انگیز شد و افزود: حقوق انسانی تمام افغان‌ها از جمله حق زندگی و حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی باید محافظت و محترم شمرده شود.

وی تصریح کرد: تداوم حملات تروریستی مانع جدی صلح و ثبات در افغانستان، جایی که شهروندان این کشور باید احساس امنیت کنند. ستانو خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و حمایت از مردم این کشور متعهد است.

رسانه‌های محلی در افغانستان دیروز جمعه از وقوع انفجار در مسجد سیدآباد قندوز (کندز) واقع در شمال شرقی این کشور خبر دادند که در پی آن دست‌کم ۵۵ نفر کشته شدند.

گروه داعش در حساب تلگرامی خود مسئولیت حمله به این مسجد در شمال افغانستان را بر عهده گرفت.

پس از تسلط گروه طالبان بر تمام افغانستان این نخستین حمله انتحاری خونین در مسجد شیعیان است.

پیش از این نیز داعش مسئولیت حمله به فرودگاه کابل را که به کشته شدن ۱۷۰ تن انجامید،  پذیرفت.

برچسب‌ها افغانستان اتحادیه اروپا جوسپ بورل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان اتحادیه اروپا جوسپ بورل افغانستان اتحادیه اروپا جوسپ بورل اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه