Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@22:04:28 GMT

◄ سایت جهش تولید مسکن تا دو روز آینده

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۰۴۶۶

◄ سایت جهش تولید مسکن تا دو روز آینده

تین نیوز

محمود محمودزاده  اظهار کرد: سامانه ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن آماده شده اما اصلاح برخی موارد مثل نرخ سود بانکی و میزان بار مالی که برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود حدود ۱۰ روز زمان می‌برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: در جلسه شورای عالی مسکن که چهارشنبه گذشته برگزار شد برخی اعضای حاضر، موارد و ابهاماتی را مطرح کردند که رئیس‌جمهوری دستور داد این موضوعات رسیدگی و نتیجه قطعی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا منتظریم که اگر بعضی آقایان نظر اصلاحی یا ابهامی دارند در جلسات رو در رو مطرح کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به وجود سامانه اقدام ملی، زیرساخت لازم برای ثبت نام وجود دارد. فقط ممکن است اسم و نشانی سایت تغییر کند که می‌توانیم فردا یا پس‌فردا اعلام کنیم اما همانطور که گفتم زمان ثبت نام به بعد از نشست با دستگاههای ذی‌ربط بخصوص بانک مرکزی موکول می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه در سال اول دو میلیون واحد مسکونی به مرحله اجرا می‌رسد گفت: برنامه اجرای دو میلیون واحد در سال اول آماده شده که شش تفاهم‌نامه در حضور رئیس‌جمهوری به امضا رسیده است. دو میلیون واحد را نیز در سال دوم شروع می‌کنیم که طی یک دوره چهار ساله امکان اتمام وجود چهار میلیون واحد وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای دهک‌های اول تا سوم، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می شود. این تسهیلات شامل زمین رایگان، کاهش نرخ سود تسهیلات، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه‌های خدمات مهندسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همانطور که در طرح اقدام ملی یارانه دولتی وجود نداشت، در طرح جهش مسکن نیز قرار نیست دولت یارانه مستقیم بدهد بلکه صندوق ملی مسکن ایجاد شده که عمده‌ترین کارکرد آن تقبل این مسئولیت است که قیمت تمام شده با توان اقتصادی خانوارها به هم نزدیک شود. این موضوع می‌تواند کمکهای مختلف مثل کاهش نرخ سود تسهیلات باشد.

به گفته محمودزاده، سیستم بانکی تسهیلات را بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می‌کند و یارانه سود را بر عهده نمی‌گیرد. در واقع تولید نقدینگی یا تولید پول صورت نخواهد گرفت و اثرات تورمی نخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: طرح جهش تولید و تامین مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی سامانه اقدام ملی مسکن طرح جهش تولید مسکن شورای عالی مسکن میلیون واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری این مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد، خبر داد.

وی تصریح کرد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

وی افزود: باید فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کنیم تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تأمین مسکن مردم را کاهش دهیم.

کد خبر 6089975 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت