Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@23:28:17 GMT

هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای عراقی در البوکمال

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۰۴۸۱

هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای عراقی در البوکمال

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، منابع رسانه‌ای از حمله یک پهپاد به مواضع گروه‌های عراقی در منطقه مرزی البوکمال سوریه خبر داد.

پایگاه خبری الجزیره در خبری فوری به نقل از یک منبع آگاه امنیتی نوشت که یک فروند پهپاد، مواضع گروه‌های عراقی در منطقه البوکمال سوریه واقع در مرز مشترک این کشور و عراق هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی منابع رسانه‌ای نیز اعلام کردند که یک فروند پهپاد ناشناس مواضع گروه‌های مقاومت عراقی در این شهر مرزی را هدف قرار داده‌اند اما هنوز سازمان الحشد الشعبی عراق و طرف‌های رسمی این کشور، این خبر را تایید یا رد نکرده‌اند.

هفته پیش، همزمان با تشدید درگیری‌ها در شمال سوریه میان قوای نظامی مختلف حاضر در منطقه و نیز درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه با تروریست‌ها و همزمان ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان کُرد سوریه، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان، از شنیده شدن صدای چندین انفجار در منطقه مرزی سوریه و عراق و نزدیکی «البوکمال» خبر داد و مدعی شد که یک هواپیمای ناشناس اقدام به بمباران مواضعی در نزدیکی البوکمال کرده است.

بنا بر این گزارش، خودروها و کامیون‌های نیروهای الحشد الشعبی در اطراف البوکمال، اغلب هدف حملات پهپادی ناشناس قرار می‌گیرند و واشنگتن نیز ادعا می‌کند که پهپادهای آمریکایی اقدام به چنین کاری نمی‌کنند.

مرز القائم-البوکمال تنها گذرگاه مهم موجود میان عراق و سوریه است که در اختیار دولت‌های دو کشور بوده و قابلیت بهره برداری تجاری دارد، دیگر گذرگاه‌ها میان عراق و سوریه، یعنی رُبَیعه به دلیل حضور نیروهای کُرد و  ولید-تنف به جهت حضور نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در حال حاضر فاقد قابلیت تجاری سازی در مقیاس انبوه است.

گذرگاه البوکمال در سال ۱۳۹۶، طی عملیاتی مهم و راهبردی توسط جبهه مقاومت از دست داعش آزاد شد و از آن پس جنگنده های آمریکایی حملات نامنظم خود را به این منطقه آغاز کرده اند. 


انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جنبش حماس در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه برادران یمنی در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازی رژیم صهیونیستی قرار دارند، تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است: آنچه برادران ما در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح دلاور یمن در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می‌دهند، ادامه و ترجمه عملی مواضع تاریخی ملت اصیل یمن برای یاری رسانی به ملت فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقامت این ملت در برابر رژیم جنایتکار است.

حماس افزوده است: با افتخار به برادرانمان در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن و ملت عزیز یمن با تمامی اقشار و طیف‌های آن که همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین و حق آن در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت بودند، درود می‌فرستیم و امت اسلامی و عربی را به یکپارچه‌ سازی تلاش‌های خود در زمینه محاصره دشمن صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق ملی آن به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فرامی‌خوانیم.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد