Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه با افزایش تولیدات کارخانه ها و کارگاه های صنعتی امر بسته بندی اهمیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از ماشین آلاتی که با سرعت بسیار زیاد و بدون هدر رفت محصول بتواند به بهترین شکل ممکن کار بسته بندی را انجام دهد از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، امروزه با افزایش تولیدات کارخانه ها و کارگاه های صنعتی امر بسته بندی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ماشین آلاتی که با سرعت بسیار زیاد و بدون هدر رفت محصول بتواند به بهترین شکل ممکن کار بسته بندی را انجام دهد از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. ماشین سازی خدری به عنوان معتبرترین مرکز تولید و عرضه انواع ماشین آلات صنعتی شناخته و توانسته گامی موثر در زمینه بسته بندی محصولات در ایران بر دارد. در این مجموعه صنعتی شما می توانید انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق، پرکن اسپری و تیوپ پرکن را تهیه نمایید. معمولا این دستگاه ها در دو مدل اتومات و نیمه اتومات تولید می شوند که بسته به نیاز می توانید آن ها را تهیه نمایید.

 

آشنایی با انواع دستگاه پر کن مایعات

دستگاه پرکن مایعات در دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید می شود که در پرکن مایعات نیمه اتومات نیاز است یک یا دو اپراتور بر کار دستگاه مدیریت داشته و ظروف بسته بندی را در جای خود قرار دهند. همچنین این دستگاه بر حسب نوع محصول به دو نوع پرکن مایعات رقیق و پرکن مایعات غلیظ دسته بندی می شود. همان طور که از نام این دستگاه ها می توانید حدس بزنید دستگاه پرکن غلیظ برای مایعات که دارای گرانروی یا ویسکوزیته بالا هستند مورد استفاده قرار میگیرد مانند: پرکن عسل و پرکن پرکن ژل، و دستگاه پرکن رقیق برای مایعات با غلظت کمتر مانند آب و ادکلن استفاده می شوند. اگر بخواهیم توضیحی کوتاه در مورد مایعات رقیق بدهیم باید بگوییم مایع رقیق به ماده ای گفته می شود که، حداکثر ویسکوزیته آنها کمتر از ویسکوزیته روغن زیتون باشد. 

به طور کلی انواع دستگاه پر کن مایعات شامل موارد ذیل می باشند:

دستگاه پرکن رقیق یا غلیظ دستگاه پرکن خطی یا دوار دستگاه پرکن اتومات یا نیمه اتومات دستگاه پرکن سیلندر پیستونی پرکن مایعات خطی و روتاری

علاوه بر دسته بندی هایی که در بالا اشاره شد انواع دستگاه پرکن مایعات می تواند به دو نوع روتاری و خطی نیز تقسیم بندی شوند. دستگاه پرکن روتاری برای مکان هایی که فضای کمتری دارند مناسب است و عمل پر نمودن ظروف به صورت دوار انجام می شود. در دستگاه پرکن خطی، ظروف بسته بندی به صورت خطی بر روی نوار نقاله حرکت می کند و عمل پرنمودن و بستن درب ظرف انجام می شود. هرچه تعداد نازل ها در پرکن خطی بیشتر باشد عملکرد دستگاه سریع تر، سرعت پرکن بیشتر و طول نوار نقاله نیز متناسب با آن بیشتر مي شود. در صنعت بسته بندی معمولا بیشتر از دستگاه های پرکن روتاری استفاده می شود، دلیل آن هم این است که در این دستگاه ها فضای کمتری  اشغال می شود و دستگاه دارای بازدهی بیشتری می باشد.

ساخت دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات برای پرنمودن انواع محصولات مایع در داخل بسته بندی ها و ظروف مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها بر حسب نیاز مشتری در انواع دستگاه پرکن تک نازله، دو نازله، چهار نازله و شش نازله تولید می شوند. همچنین ظرفیت این دستگاه ها با توجه به میزان حجم ظرف مشتری و ظرفیت مورد نیاز مشتری در نظر گرفته می شود. در هنگام ساخت دستگاه های پرکن، تفاوت دستگاه ها در ظرف، حجم تزریق مایعات و میزان دقت پرکن می باشد.

دستگاه پرکن اسپری

از دیگر دستگاه های پرکن تولیدی در ماشین سازی خدری، می توان به دستگاه پرکن اسپری اشاره داشت. این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی و پرکن موجود در بازار می باشد. دستگاه اسپری پرکن برای پرنمودن قوطی های اسپری در سایزهای متفاوت و درصنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه کاربرد فراوانی برای مجموعه های تولید کننده مواد آرایشی، بهداشتی و دارویی دارد. پرکن اسپری نیز در دو مدل اتومات و نیمه اتومات تولید می شود.

 

عملکرد دستگاه اسپری پرکن

اسپری پرکن برای پر نمودن مایعات به همراه فشار گاز خیلی زیاد با هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین آلات، مایعات را با فشار بالا در ظروف مختلف پر می نمایند و محصول پرشده حالت اسپری دارد. دستگاه اسپری پرکن محصولی بسیار کاربردی است و در اغلب صنایع بهداشتی، غذایی و رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد نازل های استفاده شده در این ماشین آلات بسته به نوع دستگاه متفات است. هر چه تعداد این نازل ها بیشتر باشد کارایی دستگاه افزایش یافته و مقدار بیشتری محصول مورد بسته بندی قرار می گیرد. معمولا در دستگاه های اسپری پرکن نحوه پرنمودن به صورت پنوماتیک و توسط باد می باشد که تغذیه آن با یک کمپرسور انجام می گیرد. اسپری پرکن می تواند تاثیر بسزایی در خط تولید داشته باشد و اگر شما یک دستگاه با کیفیت تهیه نکنید ممکن است منجر به آسیب به خط تولید شما شود. 

اطلاعات بیشتر: ساخت دستگاه اسپری پر کن ماشین سازی خدری

فروش دستگاه های تیوپ پرکن

تیوپ ها ظروفی هستند که برای نگه داری انواع پمادها، کرم، رنگ، مواد خوراکی و .. مورد استفاده قرار می گیرند. برای پر نمودن محصولات در داخل این ظروف از دستگاهی بنام تیوپ پرکن استفاده می شود. تیوپ پرکن دارای دو مدل اتومات و نیمه اتومات می باشد که بر حسب نیاز مشتری در یکی از این دو مدل و در حجم های مختلف و با امکانات متفاوت قابل تولید است. این دستگاه پرکن از جدیدترین دستگاه هایی می باشد که وارد صنعت بسته بندی شده است. دستگاه تیوپ پرکن به یک اپراتور برای اداره امور به منظور عملکرد صحیح هنگام پرنمودن ظروف احتیاج دارد.

 

انواع دستگاه پرکن چسب

از دیگر ماشین آلات پرکن که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و دارای فروش بسیار بالایی می باشد، دستگاه پرکن چسب است. این دستگاه ها بر حسب امکاناتشان دارای قیمت های متفاوتی هستند. دستگاه پرکن چسب 123 زیر مجموعه از دستگاه های پرکن مایعات غلیظ می باشد که برای پر نمودن انواع تیوپ چسب مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه پرکن چسب سیلیکون به سه نوع دستگاه پرکن تیوپ چسب دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات تقسیم می شوند. دستگاه های پرکن چسب معمولا از بدنه استیل ضد زنگ یا همان استنلس استیل تولید شده اند، که دارای جنس مقاوم و محکمی است. 
در دستگاه پرکن چسب سرعت پر نمودن مواد در داخل تیوپ با توجه به نوع دستگاه متفاوت است و بسته به حجم موادی که قرار است داخل تیوپ قرار بگیرد، حجم مخزن دستگاه نیز متفاوت است. مقدار حجم چسب های مورد بسته بندی با این دستگاه ها قابل تنظیم است و می توان این وزن را برای ظرف های مختلف تنظیم کرد.

دستگاه پرکن چسب سیلیکون

دستگاه اتوماتیک پرکن چسب سیلیکون جزء بهترین مدل ها این دستگاه ها می باشد. تیوپ پرکن اتوماتیک چسب برای پر نمودن انواع چسب و دیگر مایعات غلیظ توسط شرکت های تولیدی داخلی و خارجی در سایز و ابعاد متفاوت تولید می شود. این دستگاه ها باید به گونه ای باشند که بتوانند چسب را در انواع و اندازه های مختلف در تیوپ پر کنند. برای پر نمودن تیوپ های چسب، به دلیل غلطت زیاد و خاصیت چسبندگی بالایی که چسب دارد به دستگاه پرکن بسیار قدرتمندی نیاز می باشد.

 

لیست قیمت ماشین آلات پرکن

دستگاه های پرکن دارای انواع مختلفی می باشند و به طبع بر حسب نوع دستگاه، میزان حجم دستگاه، تعداد نازل ها و جنس دارای قیمت متفاوتی هستند. برای خرید دستگاه های پرکن، هرچه دستگاه شما مکانیزه تر و دارای کیفیت و تکنولوژی به روز تری باشد ممکن است در ابتدا برای خرید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید اما با گذشت زمان برای شما صرفه اقتصادی بسیاری خواهد داشت. به طور مثال دستگاه پرکن اتوماتیک با کیفیت می تواند با ضریب خطای 0.1 درصد در ساعت، حداکثر 2000 بطری یک لیتری را پر نمایند.

کاربرد دستگاه نوار نقاله

کانوایر یا نوار نقاله به صفحات متحرکی گفته می شود که برای انتقال ظروف و محصولات در هنگام بسته بندی در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه نوار نقاله بسیار پر کاربرد است و در طیف وسیعی از خدمات و خط های تولید کاربرد دارد. تسمه نقاله دارای مدل های متنوعی می باشد که متداول ترین مدل های آن تسمه رولیک، غلطکی و پرسی است. از مهم ترین مزایای استفاده از کانوایر، حمل و نقل مواد سنگین و حجیم است. همچنین می توان در کارخانه های بزرگ که برای حمل مواد اولیه باید مسیرهایی طولانی طی شود، از دستگاه نوار نقاله یا کانوایر برای جابجایی محصولات کمک گرفت. در بعضی از موارد باید نوار نقاله، شیب دار باشد تا عمل حمل بهتر و سریع تر انجام شود.

 

 

برای خرید انواع ماشین آلات صنعتی و دستگاه های پرکن می توانید با ماشین سازی ماشین سازی خدری تماس بگیرید.  

تلفن تماس : 09124488011

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دستگاه پرکن ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه پرکن مایعات دستگاه های پرکن نیمه اتومات دستگاه ها نوع دستگاه کارخانه ها ماشین آلات نوار نقاله بسته بندی نازل ها بر حسب دو مدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن