Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شهلی‌بر در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: اگرچه سیل و طوفان باعث خسارات شدید به بسیاری از اماکن وارد کرده، اما باعث بهبود وضعیت آب‌های ساحلی، ازدیاد میزان صید و زادو ولد انواع آبزیان شده و در نهایت خوشحالی صیادان سیستان و بلوچستانی را درپی داشته است.

وی گفت: بیش از ۲۵ هزار صیاد و هزار لنج و ۱۵۰۰  قایق در ۴ شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در حال فعالیت هستند که این موارد در سال صید گذشته، موجب شدند تا ۴۲ درصد صید انواع آبزیان و ۷۰ درصد صید تن‌ماهیان کشور در این خطه رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه آمارها نشان از کاهش میزان صید نسبت به سال‌های گذشته دارند، اما بعد از تغییرات جوی و وقوع طوفان و سیل میزان صید نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

شهلی‌بر درباره وضعیت بیمه صیادان گفت: شرایط بیمه صیادان کمی پیچیده است. طبق قانون هر لنج و قایق مخصوص ماهیگیری موظف به بیمه کردن ۷ ماهیگیر و پرسنل و خدمه لنج یا قایق است. بر همین اساس ممکن در برخی لنج‌ها افراد بیشتری به‌کار گرفته شوند که ممکن است آنها بیمه شوند یا نشوند.

وی ادامه داد: شرایط بیمه صیادان هم تابع فصل صید هست. یعنی تازمانی که فعالیت‌های صیادی ادامه دارد خدمه لنج‌ها و صیادان بیمه می شوند و در ماه‌هایی که صید صورت نمی‌گیرد بیمه‌ای هم در کار نیست.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیستان بلوچستان به ویژه منطقه چابهار از ظرفیت آبزی‌پروری بسیار بالایی برخوردار است و اکنون سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حوزه آبزی پروری آن در حال انجام است و در موارد هم شاهد بهره برداری از طرح‌های ایجاد شده هستیم.

شهلی‌بر درباره تامین آب مورد نیاز آبزی‌پروری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طرح توسعه آبزی پروی چند الی است که در منطقه در دست انجام است. بحث پرورش آبزیان در قفس و ایجاد سایت‌های پرورش میگو از آن جمله هستند که در این رابطه با هیچ‌گونه کمبود آبی روبه‌رو نیستیم، زیرا منبع تامین آب مورد نیاز دریاست و همه آب‌های مورد نیاز از طریق دریا به دست می‌آید.

کد خبر 631070 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان شیلات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان شیلات سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت کشور کنیا اعلام کرد که جستجوی تیم‌های امدادونجات برای یافتن دست کم ۹۱ تن از مفقودشدگان سیل مرگبار اخیر در این کشور، همچنان ادامه دارد.

وزارت کشور کنیا دیروز در گزارش وضعیت از افزایش دست کم ۴۶ نفر به شمار قربانیان سیل ویرانگر این کشور خبر داد. براساس داده‌های دولتی، تاکنون دست کم ۱۶۹ نفر در سراسر کنیا جان خود را از دست داده و بیش از ۱۸۵ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

سیل مرگبار در کنیا در حالی رخ داده است که در پی بارندگی شدید در تانزانیا و بروندی، ده‌ها نفر جان باخته و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند. دانشمندان می‌گویند که تغییرات اقلیمی دلیل این بلایای طبیعی شدید و نسبتاً خارج از کنترل است.

پارسال در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل در کنیا ناشی از پدیده «ال‌نینو»، دست کم ۱۲۰ نفر کشته شدند. این بارش‌ها پس از دهه‌ها خشکسالی که بخش‌های گسترده‌ای از شرق آفریقا را درنوردیده بود، روی داده است.

کد خبر 6093208

دیگر خبرها