Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پی رحلت مجتهد و فقیه قزوینی و عضو سابق مجلس خبرگان رهبری ، آیت‌الله علی شیخ محمدی تاکندی، نمایندهٔ ولی فقیه در استان و استاندار قزوین 2 روز عزای عمومی در این استان اعلام کردند.

این عالم ربانی و روحانی مجاهد، در طول عمر پربرکت 88 سالهٔ خود در رویدادهای گوناگون انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده و پس از انقلاب نیز حضوری پررنگ در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر این روحانی برجسته از ساعت ۱۴ امروز شنبه در بقعهٔ شاهزاده حسین(ع) قزوین تشییع خواهد شد.

در پی رحلت این روحانی برجسته، مقامات استان قزوین پیام‌های تسلیتی را به شرح زیر صادر کردند.

بخشی از پیام تسلیت نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین و امام جمعهٔ قزوین به شرح زیر است:

ارتحال عالم وارسته و نمایندهٔ اسبق مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله حاج شیخ علی محمدی تاکندی طاب‌تراه را به حوزه‌های علمیه، فرزندان گرامی و دوست‌داران آن خطیب مردمی تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم پیش از انقلاب، محضر درس امام‌خمینی(ره) و علمای بزرگی را درک کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به پرورش شاگردان و گره‌گشایی از کار مردم می‌پرداخت. از خدای متعال برای آن فقید سعید رضوان الهی و حشر با اهل‌بیت علیهم‌السلام و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم.

بخشی از پیام تسلیت استاندار قزوین نیز به‌مناسبت رحلت این عالم مجاهد به شرح زیر است:

این عالم متدین و فرزانه که از شاگردان لایق مراجع عظام تقلید حضرت آیت‌الله بروجردی و حضرت‌امام(ره) به‌شمار می‌آمدند، با نگاه معتدل و عمیقی که نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی داشتند، همواره در بین اهالی قدرشناس استان قزوین و جریان‌های مختلف سیاسی از احترام خاصی برخوردار بودند. حضرت آیت‌الله محمدی تاکندی، نمایندهٔ ادوار مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و استاد سطوح عالی حوزهٔ علمیهٔ استان با منش والا و نیکوی خود به عنوان یک چهرهٔ مردم‌دار و پشتوانهٔ معنوی، ضمن اثرگذاری اجتماعی عمیق در بین آحاد مردم عزیز استان، شاگردان فراوانی را نیز در محضر خویش تربیت نمودند که بسیاری از آن‌ها منشأ خدمات خیر و ماندگار در جامعه هستند.

بخشی از پیام تسلیت فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین نیز به این شرح است:

آن عالم ربانی، عمری را در راه رضای الهی سپری نمود و در سلوک مؤمنانه و تقوا زبانزد همگان بود. بی‌شک خدمات شایان او در عرصه‌های مختلف و رنج‌های دوران سخت جهاد در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار باقی و در نزد خدای سبحان، پاداش عظیم خواهد داشت. این مجاهد نستوه، در محضر حضرات آیات اردبیلی، سبحانی، اعتمادی، سلطانی و مکارم شیرازی کسب فیض کرد و در سال 1336 در محضر امام‌خمینی(ره) به تحصیل درس تفسیر پرداخت و در دروس فلسفه و خارج فقه از محضر علامه طباطبایی و آیت‌الله بروجردی کسب فیض کرد. وی در عرصهٔ علم‌آموزی و قلم جزو ستارگان دوران بود. بی‌شک پرورش در مکتب بزرگان و علمای بزرگ موجب پرورش شخصیت دینی و برجستهٔ این مجاهد عالیقدر شده و این روحیهٔ انقلابی آیت‌الله، موجب پرورش نسل انقلابی شده است.

بخشی از پیام تسلیت مدیر حوزهٔ علمیهٔ قزوین در پی ارتحال این استاد فقید حوزه به شرح زیر است:

برکت وجود علمای مهذب و مردمی و ساده‌زیست و انقلابی در تحکیم باورها و رفتارهای دینی جامعه بر کسی پوشیده نیست و فقدان هر یک از این عالمان وارسته آسیبی جبران‌ناپذیر به دینداری جامعه وارد می‌سازد. این عالم پرهیزگار، مصداق عبادالله‌المخلصین بود که با حضور مؤثر در سنگرهای مختلف خدمت‌گزاری، سراسر عمر بابرکت خود را در راستای خدمت به اسلام ناب و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام و دفاع از انقلاب اسلامی سپری کرد و هم‌چون پدری دلسوز و معلمی فداکار، شاگردان فراوانی را در حوزهٔ علمیهٔ استان تربیت نمود.

بخشی از پیام تسلیت لطف‌الله سیاهکلی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز نیز به مناسبت ارتحال این عالم ربانی به شرح زیر است:

این فقیه مجاهد، انسانی فرهیخته بود که در سنگرهای مهم خدمت‌گزاری به مردم و نظام اسلامی، منشأ خدمات ارزشمندی بودند. پارسایی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلندمدت است.

بخشی از پیام تسلیت فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

استان قزوین دانشمندی فرزانه، استاد اخلاق و فقیه بزرگواری را که سال‌های گران‌بهای عمر خویش را صرف تربیت شاگردان و ترویج امر مقدس اسلام و تبیین ارزش‌های مقدس انقلابی کرده بود را از دست داد. خاطرات شیرین این عالم فرزانه در اذهان مردم این شهر و استان ثبت و ضبط است، پاسداشت شخصیت برجستهٔ علمی ایشان وظیفهٔ سنگین شاگردان، علاقه‌مندان و اهالی علم و فرهنگ این استان است. به‌حق باید نام این عالم بزرگ را در کنار علمای گران‌قدر این خاک هم‌چون حضرات آیات عظام شیخ مجتبی قزوینی، علامه رفیعی، علامه زرآبادی، علامه مظفر، آیت‌الله موسوی شالی، آیت‌الله باریک‌بین و دیگر فضلای برجسته قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم تشییع این عالم مجاهد و فقیه برجستهٔ استان قزوین که شب گذشته دار فانی را وداع گفت، ساعاتی دیگر در بقعهٔ شاهزاده حسین‌بن‌علی(ع) قزوین برگزار می‌شود.  

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آیت الله تاکندی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری تشییع بخشی از پیام تسلیت شرح زیر انقلاب اسلامی استان قزوین آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود

به گزارش خبرگار مهر، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) پیکر سه شهید تازه تفحص شده و یک شهید گمنام، روز شنبه در اصفهان تشییع می‌شود.

گفتنی است آئین تشییع با حضور مردم و مسؤولان استان ساعت ۹ صبح روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) از میدان فیض به سمت گلستان شهدای شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6095924

دیگر خبرها

  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • تشییع پیکر شهید فرزین بلیان در کرمانشاه
  • تشییع باشکوه پیکر شهید مرزبان در بانه + تصاویر
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند