Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس رای دیوان عدالت  اداری، دانشجویان و هنرجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اگر در حین تحصیل به سن خدمت وظیفه عمومی برسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می دهند از اعزام به خدمت زیر پرچم معاف خواهند بود.

در بخشی از رای دیوان آمده است: "در تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون نظام وظیفه عمومی نیز تصریح شده است که ترخیص کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت، جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر جز در زمان های اضطراری و جنگ بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بر این موضوع تاکید دارد که ادامه تحصیل کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت در صورتی که بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنها از مقطع قبلی سپری شده باشد، بلامانع است.

بنابراین با توجه به اینکه در قانون ممنوعیتی جهت شرکت داوطلبان مشمول، از حیث وضعیت نظام وظیفه در آزمون پیش بینی نشده و اطلاعیه مورد اعتراض خارج داوطلبان مشمول، از حدود اختیارات مقام واضع بوده و مداخله در وظایفی را که قانونگذار و ستاد کل نیروهای مسلح تلقی می شود، لذا امکان پذیرش خواسته  مطروح وجود دارد."

در ادامه حکم دیوان عدالت اداری آمده است: "با استناد به موارد یک ، ۱۰ و ۱۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم رفع اثر از سوء تصمیمات طرف شکایت مبنی بر ممنوعیت از شرکت در آزمون دوره ۴۹ دستیار تخصصی صادر و اعلام می شود."

پربیننده ترین حقوق معلمان نباید کمتر از ۸۰درصد هیات علمی دانشگاه‌ ها باشد / تصویب لایحه رتبه‌ بندی قبل از پایان آبان تردد وسایل نقلیه در محور چالوس ممنوع شد صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۰۷/۱۷) بزرگترین مرز زمینی در آذربایجان غربی بازگشایی شد هشدار مهم برای بازنشستگان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آزمون دستیاری پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید