Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز شنبه در نشست مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: مصوبه لغو دورکاری در نشست سه هفته قبل ستاد مدیریت کرونای استان صادر شد درحالی که این مصوبه امروز در ستاد ملی کرونا اعلام شده و استان مرکزی در شاخص مذکور هوشمندانه عمل کرده  و نمره قبولی دارد.

وی اظهار داشت: ابتکارات و راهکارهای خوبی در ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی عملیاتی شده که جلوتر از ستاد ملی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی در ادامه گفت:  با آغاز ماه ربیع الاول شسمار جشن‌های ازدواج بیشتر می‌شود که نیاز است به دور از ساده‌انگاری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌گونه‌ای این مراسم مدیریت شود که منجر به اوج‌گیری دوباره کرونا نشود.

آقازاده افزود: استان مرکزی همچنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ، زدن ماسک و فاصله اجتماعی رتبه برتر کشور را دارد و با همکاری خوب مردم و کادر درمان در زدن واکسن کرونا نیز استان مرکزی جایگاه پیشتاز دارد.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۷۰ درصد مشمولان دریافت واکسن در این استان ایمن‌سازی شده‌اند که در این شاخص استان مرکزی  از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار مرکزی گفت: آمارها نشان می‌دهند که  در اراک، تفرش، زرندیه، شازند و خمین شیب ملایمی از شیوع کرونا وجود دارد بنابراین نیاز است که فرمانداران با تقویت نظارت از شیوع دوباره این ویروس پیشگیری کنند.

آقازاده افزود: گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی از پنج شهرستان استان حاکی است که شمار ابتلا، بستری و فوت افزایش یافته و باید تدابیر لازم برای وارد نشدن به موج ششم پیش‌بینی شود.

وی اظهار داشت:  تعطیلات هفته قبل با افزایش سفرها و فت و آمد و انتقال بیماری  همراه بود و باید همه تلاش به‌کار گرفته شود تا دوباره جامعه درگیر موج جدید کووید ۱۹ نشود.

وی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: بخش زیادی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون تلاش و ایثارگری عزیزان نیروی انتظامی است و مردم این نیرو را مامن و پناه خود می‌دانند.

آقازاده با تبریک روز پست در ادامه افزود: خدمات پست به ویژه در ایام کرونا با هدف جلوگیری انتقال بیماری مطلوب بوده و منجر شده تا شمار مراجعان کاهش یابد.

وی اظهار داشت: ارایه خدمات پست باعث شده تا انرژی، ترافیک، سوخت و بیماری کاهش یابد که این دستاورد ارزشمند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: اگرچه شدت کرونا با پایان موج پنجم کرونا کمتر است اما شواهدی از شیب  ملایم کووید ۱۹ در استان وجود دارد که  نگران کننده است و این احتمال هست کهبار دیگر این بیماری غالب شود.

دکتر«محمد جمالیان» افزود: تعطیلات اخیر موجب افزایش سفر و حمل و نقل شدو پیش‌بینی می‌شود هفته اول آبان میزان بستری و به دنبال آن مرگ و میر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا نمیتواند ایمنی کامل در برابر این تهدید سلامت ایجاد کند  نیست بلکه شدت بستری و فوت را کاهش می دهد بنابراین مردم به‌خاطر دریافت واکسن نبایدبی‌خیال رعایت پروتکل‌ها باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جمعیت هدف واکسیناسیون در این استان  ۸۰۴ هزار نفر است که ۶۱۳ هزار و ۹۲۳ نفر با ۷۶ درصد از جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی اراک  فقط یک نوبت و ۲۷۱ هزار ۵۹ نفر نیز ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر جمالیان افزود: ۳۳ درصد از جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی اراک واکسن دریافت کرده‌اند که تا دریافت ۲ نوبت فاصله زیادی است و نیاز به رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود دارد.

وی اظهار  داشت: از ۸۲ هزار و ۸۷۹ دانش آموز استان تاکنون ۴۷ درصد شامل ۸۹۸ هزار نفر واکسن دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با قدردانی از همکاری بسیج در اجرای واکسیناسیون گفت: تا ۲۰ آبان ماه جاری باید دو نوبت واکسیناسیون دانش آموزان پایان یابد و مدارس در اول آذرماه با ایمنی بیشتری بازگشایی شوند و آموزش حضوری کلید بخورد.

دکتر جمالیان افزود: آنچه در استان مرکزی نقطه تهدید است واکسینه نشدن طیف سنی ۸۰ سال به بالا است که تاکنون ۱۵درصد آنان مراجعه نکرده  و ۳۸ درصد زنان باردار نیز از زدن واکسن امتناع کرده‌اند.

وی توضیح داد: هر محیط سربسته و فاقد تهویه مناسب می‌تواند عامل انتقال بیماری باشد بنابراین افراد باید از حضور غیرضروری در مکان‌های آلوده خودداری شود.

وی اظهار داشت:  نگرانی از شیوع  ویروس «آنفلوانزا» امسال در استان وجود دارد زیرا سال گذشته شمار افراد مبتلا کم بود بنابراین ایمنی جامعه پایین است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار بیماران مثبت کرونا در استان  هفته اول نسبت به هفته دوم مهرماه جاری با یک درصد افزایش از سه هزار و ۲۲۵ مورد به سه هزار و ۲۶۹ نفر رسیده و میزان بستری نیز هم از ۳۱۴ بستری در هفته اول به ۲۷۷ نفر رسیده است.

دکتر«علی علیمحمدی» افزود: شمار مبتلایان کرونا که به‌صورت سرپایی در هفته اول مهرماه در استاندر مان گرفته‌اند از ۲ هزار و ۹۲۱ نفر به ۲ هزار و ۹۹ نفر و شمار فوت شدگان نیز از ۴۴ نفر به ۳۹ نفر با ۱۱ درصد کاهش به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: ۲۲۵ هزار و ۴۱۶ نفر در مهرماه امسال تست سریع انجام دادند که ۱۱۸ هزار و ۲۱۶ نفر در اراک، ۷۷ هزار نفر در ساوه و ۳۰ هزار نفر هم در دانشگاه علوم پزشکی خمین انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار افراد بستری استان در هفته دوم مهرماه جاری ۹ درصد کاهش داشته و شمار بیماران سرپایی ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

راه‌اندازی پایگاه تزریق واکسن در پیاده‌راه امیرکبیر اراک، فعالیت واحدهای تولید ماسک با همکاری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و مهلت ۱۰ روزه برای دریافت کارت واکسن از مصوبات این نشست بود.

مدیرکل پست استان مرکزی نیز گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا یکی از پرترافیک ترین ارگان‌های اجرایی پست بود که در سه نوبت کاری و در ۲۴ ساعت به شهروندان در راستای پویش در خانه ماندن خدمات ارائه می‌کند.

«محمدرضا عباسی» افزود: روزانه حدود ۱۳ هزار نفر روز از مردم از خدمات پست استان مرکزی بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: هیچ نقطه کوری در استان وجود ندارد و تمام مرسولات پستی در روستاها به‌صورت یک روز در میان ارسال می‌شود و اکنون روزانه ۴۵۰ نفر پیمانکار توزیع و قبول مرسولات در سطح روستاها فعال هستند.
مدیرکل پست استان مرکزی با بیان اینکه روزانه ۳۲۲ واحد شهری و روستایی مسئولیت امور پستی را عهده دار هستند گفت: با توجه به ترافیک بالای کاری از ابتدای امسال حدود ۴۰ نفر نیرو به‌صورت شرکتی و پیمانی جذب شده‌اند.

عباسی کرد: تمام مرسولات پستی و  امانات مردمی به‌صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند و دوره‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای تیرماه خط مبادله مستقیم اراک - همدان و اراک به اصفهان در راستای تسریع در ارائه خدمات مناسب پستی به شهروندان راه اندازی شده است و افزایش ساعات کاری کارکنان پست نیز انجام شده است. 
مدیرکل پست استان مرکزی راه اندازی پست سیار و مکانیزه کردن تمام مراحل پستی  از مرحله قبول تا توزیع مرسولات و همچنین دریافت امضای گیرنده به‌صورت دیجیتال در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را از دیگر اقدامات اداره کل پست استان مرکزی عنوان کرد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک کرونا استان مرکزی پست استان مرکزی مدیریت کرونا ویروس کرونا هزار نفر هفته اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در راستای صیانت از آب‌های زیرزمینی، پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع این استان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه که به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور رئیس سازمان و دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در این استان طی سال جاری مسدود شد.

وی افزود: این اقدام منجر به صرفه‌جویی و تقویت حوزه‌های آبی به میزان ۷.۰۵ میلیون مترمکعب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز در این استان، خاطرنشان کرد: کرد: پیرو مصوبات جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با استفاده از ظرفیت‌های کارگروه سازگاری با کم آبی استان تمرکز مباحث به موضوع تأمین آب و آبرسانی کلانشهر کرمانشاه بود.

یگانه ادامه داد: اولین اقدام عملی در راستای مصوبات جلسات این ستاد نجات تالاب هشیلان و سراب یاوری بود که این اقدام منجر به شناسایی و مکان‌یابی ۶۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در حریم آبخوان تأمین آب کلانشهر کرمانشاه شد.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه‌های این استان در راستای مقابله با سیل در زمستان ۱۴۰۲، گفت: با برگزاری جلسات تخصصی و پیگیری دستورالعمل‌های اقدامات احتیاطی فصول پاییز و زمستان اقداماتی برای کاهش خطر سیل احتمالی به انجام رسید.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا برای نخستین بار قرارگاه مقابل با سیل با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله راهداری، آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها تشکیل شد.

یگانه ادامه داد: پیش از آغاز فصل بارش سال جاری بیش از ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان کرمانشاه شامل رودخانه‌های رازآور، مرگ، گاماسیاب، قره‌سو و تنگ کنشت لایروبی شد.

وی اضافه کرد: موضوع لای روبی رودخانه‌های این استان بعد از گذشت حدود ۱۳ سال در سال گذشته انجام شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به طرح جایگزینی پساب فاضلاب در مصارف صنعتی، گفت: در این طرح تلاش شده است که استفاده از آب زیر زمینی به حداقل برسد.

یگانه ادامه داد: در راستای اجرایی شدن موضوع جایگزینی آب واحدهای صنعتی با منابع آب نامتعارف، برای پساب شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب و هرسین اقدامات مؤثری انجام گرفته و پساب این شهرها جایگزین آب واحدهای صنعتی این استان شد.

وی از افزایش ضریب نفوذ بیمه منازل روستایی و شهری خبر داد و گفت: ضریب نفوذ بیمه از ۲۰.۹۷ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۲۳.۷۶ درصد در سال گذشته رسید که تا پیش از سال ۱۴۰۱ این ضریب حدود ۱۰ درصد بوده است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه گزارش عملکرد یک ساله اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه شامل اقداماتی از جمله شناسایی و ساماندهی تشکل‌های کنشگر و بخش‌های خصوصی در مدیریت بحران، برگزاری مدون جلسات کمیته حفظ و صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی ارائه شد و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به گزارش عملکرد در حوزه مربوطه پرداختند.

کد خبر 748465

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد