Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره احتمال بروز خاموشی در فصل زمستان سال جاری اظهار داشت: مطابق برنامه‌ریزی‌ها و توافقات صورت گرفته با وزارت نفت روند سوخت‌رسانی به مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها از سرعت خوبی برخوردار است و در حال حاضر میزان گازوئیل مخازن نیروگاه‌ها بیش از 62 درصد ظرفیت است. 

وی ابراز امیدواری کرد که طبق برنامه تا پایان آبان ماه مخازن سوخت از کفایت لازم برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی صنعت برق گفت: به نظر می‌رسد اگر این روند سوخت‌رسانی ادامه داشته باشد مشکلی در تامین برق مشترکان نخواهیم داشت، اما در عین حال باید شرایط را متناسب با میزان سوخت مدنظر قرار دهیم، البته چنانچه نیاز به اقداماتی برای مدیریت مصرف باشد حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد اوضاع تامین سوخت نیروگاهی بحرانی شود، تصریح کرد: سوخت‌رسانی طبق روال انجام می‌شود و محدودیتی نخواهد بود، همچنین توافق شده که مصرف گاز خانگی به گونه‌ای باشد که شرکت گاز سوخت بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل دهد.

رجبی‌مشهدی درباره تاثیر جمع‌آوری رمزارزها بر تامین پایدارتر برق بیان داشت: در هر حال یکی از مصارف غیرمجاز رمزرزها هستند پیش‌بینی ما این بوده که 2000 مگاوات از ظرفیت برق کشور را به خود اختصاص داده باشند. 

وی یادآور شد: در حال حاضر رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته حدود 2-3 درصد بیشتر است که یکی از دلایل هم رمزارزها هستند که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند. 

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه ما با جدیت در صدد شناسایی رمزارزهای غیرمجاز هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 220 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شده و این روند ادامه دارد. 

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم هرچه زودتر نسبت به کشف ماینرهای غیرمجاز اقدام کنیم، در صورتی که بار مصرف این ماینرها از شبکه سراسری برداشته شود قطعا تامین برق برای سایر مشتنرکان میسر خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار مشهد در دومین جلسه قرارگاه پایش آب مشهد در سال جاری که در شرکت آب و فاضلاب مشهد برگزار شد گفت: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی انجام و با متخلفانی که دارای انشعاب غیرمجاز آب بویژه در باغ ویلا‌ها هستند برخورد می‌شود.

محسن داوری افزود: بالادست سد‌ها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسئولان اجرایی است؛ و لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب بویژه در بالادست سد‌ها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط شهرستان مشهد باشد.

وی گفت: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست درحالکیه مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز، ضمن اجحاف در حق سایر مشترکین مجاز، به منابع آبی صدمه بزنند و فقط به دنبال منافع خود باشند در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب شدید برای دومین کلانشهر مشهد روبه رو هستیم.

فرماندار مشهد با  اشاره و تأکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت‌های غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده افزود: بازدید‌های میدانی در بالادست سد‌ها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلا‌ها ضمن تشکیل پرونده قضایی برخورد جدی خواهد شد.

داوری  تأمین منابع مالی برای تکمیل طرح های آبرسانی به مشهد را ضروری دانست و گفت:  تکمیل طرح های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است که برای تأمین منابع مالی تکمیل طرح های آبرسانی باید اقدامات فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد