Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش مرکز لرزه ‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران سومین زمین‌لرزه در قلعه خواجه اندیکا در ساعت ۹:۳۵ صبح شنبه و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

به گزارش قدس آنلاین، مرکز لرزه ‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران سومین زمین لرزه در قلعه خواجه اندیکا در ساعت ۹:۳۵ صبح امروز و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درپی وقوع زمین لرزه بامداد امروز  اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان به تمام دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و فرمانداری‌های سراسر استان اعلام آماده باش کرد. ‌

در نخستین ساعات بامداد امروز شنبه زمین لرزه‌ای در مقیاس پنج ریشتر قلعه خواجه را لرزاند. علاوه بر قلعه خواجه در دیگر نقاط استان خوزستان از جمله اهواز، ایذه، باعملک، رامهرمز و مسجدسلیمان نیز این زمین لرزه احساس شد.

در همین رابطه فرماندار اندیکا اظهار داشت: در زلزله اخیر بیشترین خسارات به منازل روستایی و عشایری منطقه وارد شده که در اریابی اولیه به ۱۲۹ روستای شهرستان خسارات وارد شده که در این زمینه ۴۰۰ مسکن تخریب ۱۰۰ درصدی شدند.

فرماندار اندیکا تصریح کرد: شهرستان اندیکا دارای ۶۰۰ روستا است که در ارزیابی اولیه مناطق در دسترس شهرستان، به ۱۲۰ روستا خسارات فرآوانی وارد شده است اما ارزیابی مناطق دیگر که بسیاری از روستا صعب العبور هستند و دسترسی زمینی سختی دارند، توسط ۱۲ تیم ارزیابی ادامه دارد.

نوذری با اشاره به تخریب کامل برخی از مسکن روستاییان افزود: در ارزیابی‌های اولیه، گزارش شده است که ۴۰۰ مسکن روستایی و عشایری، تخریب ۱۰۰ درصدی شدند که ارزیابی مناطق دیگر با توجه به صعب العبور بودن منطقه، از طریق هوایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بافت اکثریت منازل روستاییان و عشایر منطقه، قدیمی ساز است که زلزله و پس لرزهای آن، حجم خسارات را بالا می‌برد که بیشتری خسارات در بخش چلو شهرستان اندیکا رخ داده و به طور خاصه در منازل و استنبل دام روستایی و عشایری است.

فرماندار اندیکا با درخواست اجرای فوری طرح اسکان اضطراری روستاییان آسیب دید گفت: با توجه به بافت منطقه و وضعیت آب و هوا، امکان اسکان در چادر افراد آسب دیده وجود ندارد لذا اجرای طرح اسکان موقت روستاییان در کانکس باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

تیم‌های ارزیابی از همان دقایق اولیه در منطقه حاضر شدند

از سوی دیگر رئیس اورژانس خوزستان در خصوص وقوع زمین لرزه در شهرستان اندیکا اظهار کرد: با همکاری جمعیت هلال احمر استان، از ساعات اولیه وقوع زلزله در شهرستان اندیکا، دو تیم فوریت پزشکی و ارزیاب را برای بررسی میزان خسارت و امداد رسانی به زلزله زدگان، عازم شهر قلعه خواجه در شهرستان اندیکا شدند.

فرهنگ کره‌بندی افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۲ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد به این منطقه اعزام شد.

تمام راه‌های مواصلاتی باز است
رئیس پلیس راه خوزستان نیز با اشاره به زلزله‌ اخیر گفت: پس از وقوع زمین لرزه از تمامی راه‌های مواصلاتی به این منطقه گزارش خواستیم که خوشبختانه اعلام شد: هیچ محوری از مناطق زلزله زده مسدود نیست و تمامی راه‌ها باز است.

رضا دولتشاهی، در ادامه افزود: پس از وقوع این زمین‌لرزه و البته زلزله‌های چند روز گذشته بررسی‌های فنی در تمامی مسیرهای مواصلاتی انجام شد که هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد خسارت به محورهای مواصلاتی نبود و برهمین اساس تمام محورهای مواصلاتی در منطقه حادثه باز و عبور و مرور کاملاً عادی انجام می‌شود.

زلزله امروز فوتی نداشته است
علی خدادادی درباره امدادرسانی به زلزله زدگان اظهار داشت: این تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر از شهرستان‌های اندیکا، مسجدسلیمان، اندیمشک، باغملک، دزفول، لالی و اهواز برای ارزیابی به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

وی افزود: در زلزله بامداد امروز شنبه  سه نفر در قلعه خواجه مصدوم شدند که یک مورد شکستگی به مرکز درمانی انتقال یافت و ۲ مورد مصدومیت نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

خدادادی اظهار داشت: در مناطق روستایی و کوهستانی شهرستان اندیکا تمامی شعب جمعیت هلال احمر در استان خوزستان نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: سخت گذر بودن مسیر تعدادی از روستاها دسترسی تیم های ارزیاب را با مناطق زلزله زده با سختی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه پنج روستا در شهرستان اندیکا از این زلزله متاثر شدند گفت: این روستاها شامل صالح ابراهیم، شاهزاده عبدااله، سرتگ آبزر، آرام و روپی می باشند که در این زمین لرزه  خسارت  دیده اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس خوزستان زلزله شهرستان اندیکا جمعیت هلال احمر قلعه خواجه زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران گفت: ساعتی قبل این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.   ملانوری ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیرو‌های عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه نمود.   وی افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت