Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@14:27:17 GMT

طالبان: آماده ایجاد دولت فراگیر هستیم نه گزینشی

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۱۲۲۱

طالبان: آماده ایجاد دولت فراگیر هستیم نه گزینشی

درحالی که طالبان برای ایجاد یک دولت فراگیر تحت فشار قرار دارد، سخنگوی طالبان تاکید کرد که آن‌ها برای ایجاد یک دولت فراگیر اما نه گزینشی، آماده هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان پیش از سفر «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا به قطر برای دیدار با مقامات طالبان گفت: امارت اسلامی افغانستان برای ایجاد یک دولت فراگیر آماده است نه گزینشی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الجزیره» نوشت: طالبان می‌گوید که اعضای اقلیت‌های قومی در تزکیب کابینه اعلام شده آن‌ها حضور دارند و زنان نیز بعداً به آن اضافه خواهند شد.

سفیر تعیین شده طالبان برای سازمان ملل به این رسانه قطری گفت که جامعه جهانی بیاید به خواسته‌های مردم افغانستان احترام بگذارد.

به گفته منابع، آمریکا خواستار حضور سران دولت سابق افغانستان در دولت «فراگیر» افغانستان، رعایت حقوق زنان و همچنین دسترسی برای هدف قرار دادن گروه‌های مسلح از جمله داعش است.

عمران‌خان: عدم‌تشکیل دولت فراگیر در افغانستان جنگ داخلی را در پی داردحکومت فراگیر محور دیدار نمایندگان روسیه، چین و پاکستان با کرزی و عبداللهاعضای تازه کابینه طالبان اعلام شد/ مجاهد: تلاش برای کابینه فراگیر ادامه دارد

«ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان نیز ماه گذشته به الجزیره گفته بود که آنها در حال تلاش برای ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان هستند.

به گفته وی، ما به مردم اطمینان می‌دهیم که برای بهبود شرایط زندگی آن‌ها تلاش می‌کنیم و دولت نسبت به همه مسئول خواهد بود و امنیت را تامین خواهد کرد چرا که امنیت برای توسعه اقتصادی ضروری است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان برای ایجاد یک دولت فراگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک