Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:37:24 GMT

امنیت کامل در مرزهای استان اردبیل برقرار است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۱۳۴۵

سردار سید شاهین اسمعلی روز شنبه همزمان با هفته نیروی انتظامی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مردم نگران مرزها نباشند، افزود: مرزبانان جان برکف و غیور به صورت شبانه روز با ابزارهای پیشرفته مرزها را با کشورهای همجوار رصد و کنترل می کنند و جای هیچ نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه مرزبانان شجاع و خستگی ناپذیر در اوج گمنامی ۳۶۹ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور همسایه را رصد و کنترل می کنند، اضافه کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های امن کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده مرزبانی استان اردبیل از آمادگی بسیار بالای مرزبانان برای دفاع از خاک کشور و مردم خبر داد و اظهار کرد: مرزبانان با همکاری سایر نیروهای مسلح کوچک‌ترین تعرض به مرزهای ایران را نمی‌پذیرند و به ‌تهدیدات پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد.

وی گفت: تاریخ ثابت کرده است هر کشوری در تامین امنیت خود به بیگانگان متکی باشد در آخر شکست خورده و پشیمان خواهد شد چرا که امنیت پایدار فقط با تکیه به مردم به دست خواهد آمد.

سردار اسمعلی با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی "پلیس هوشمند، امنیت پایدار نامگذاری شده است" افزود: مرزبانی امسال همزمان با هفته نیروی انتظامی ۹۰ برنامه متنوع در ۱۰۰ نقطه مرزی استان برگزار خواهد کرد.

وی بهره برداری از تجهیزات هوشمند ساخت داخل، برگزاری مسابقات بومی محلی در روستاها و آبادی های نوار مرزی استان، اعزام تیم پزشکی و ویزیت رایگان مرزنشیان، برگزاری نشست مطبوعاتی و تبیین و تشرح فعالیت ها، دیداربا خانواده های شهدا و جانبازان و تکریم و تجلیل از آنها و نشست مرزنشینان استان با هیات مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به صورت وئدیو کنفرانس را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل برگزاری جشن برقدار شدن تمامی پاسگاه‌ها، واحدها و برجک‌های مرزی استان را از دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پاسگاه‌ها، واحدها و برجک های مرزی استان از نعمت گاز برخوردارند. 

سردار اسمعلی بیان کرد: همچنین مستند مرزی داستانی فیلم "رفیق و عطش" از مرزهای استان اردبیل به همت معاونت اجتماعی ناجا تولید شده و همزمان با هفته نیروی انتظامی از شبکه‌های سراسری سیما پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرزبانی به همراه سایر نیروهای مسلح همیشه و در همه حال در کنار مردم است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم مرزبانان استان از حقوق خود یک میلیارد ریال کمک جمع آوری کرده و در روستاهای مرزی به خانوارهای نیازمند و بی بضاعت بسته‌های معیشتی توزیع کرده است.  

او ادامه داد: مجموعه بزرگ نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید و ۲۱ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است و نیروی انتظامی استان اردبیل نیز به تنهایی تاکنون ۵۰۰ شهید و جانباز تقدیم جامعه اسلامی کرده است.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: امنیت، آرامش، آسایش، استقلال، عزت و عظمت امروز کشور مدیون و مرهون خون شهدا است و همه ما باید قدردان زحمات این غیور مردان باشیم.

سردار اسمعلی با اشاره به نقش رسانه ها افزود: تولید و ایجاد امنیت در جامعه وظیفه پلیس است، اما در مقوله احساس امنیت توسط مردم نقش رسانه ها بسیار مهم و برجسته است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۳۶۹ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد.

برچسب‌ها استان اردبیل امنیت مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل امنیت مرزبانی استان اردبیل امنیت مرزبانی هفته نیروی انتظامی استان اردبیل مرزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای احیای کامل تالاب نئور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در ادامه روند مبارزه با گونه‌های مهاجم، اولین مرحله پاک‌سازی تالاب حفاظت شده نئور در نیمه اول اردیبهشت‌ سال جاری از گونه‌های مهاجم ماهیان کاراس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن قاسم‌پور، در بازدید از تالاب نئور اظهار کرد: با شروع فصل بهار و باز شدن یخبندان تالاب، پاک‌سازی فیزیکی گونه‌های مهاجم ماهیان کاراس طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی با استفاده از توان محیط‌بانان، کارشناسان، صیادان بومی و کارگران محلی با هدف حذف جمعیت ماهیان مهاجم کاراس و احیای کامل گونه بومی گاماروس در سطح تالاب نئور آغاز شد.

وی افزود: در این مرحله در مجموع حدود ۵۰ هزار متر تور برای صید و جمع‌آوری ماهی گونه مهاجم کاراس در تالاب نئور استفاده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: مراحل بعدی پاک‌سازی تالاب حفاظت شده نئور از گونه مهاجم ماهیان کاراس در مرداد و شهریور سال‌جاری طبق نظر کارشناسان و برنامه مدیریت جامع تالاب نئور بمنظور احیاء دریاچه تداوم خواهد داشت.

حسن قاسم‌پور با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر و با تلاش همکاران حفاظت محیط زیست استان، بیش از ۹۰ تن، گونه مهاجم کاراس از تالاب حفاظت شده نئور جمع‌آوری شده است، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل برابر مطالعات انجام شده و برنامه مدیریت جامع تالاب نئور، مبارزه جدی با این گونه مهاجم را از دوسال گذشته شروع کرده است و نتایج خوب و قابل قبولی حاصل شده است و تلاش برای احیای کامل تالاب نئور جزو اقدامات اولویت‌دار مدیریت زیست بومی این اداره کل است.

کد خبر 749123

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد