Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:08:42 GMT

رای دیوان عدالت اداری درباره پزشک سربازها

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۱۳۵۰

رای دیوان عدالت اداری درباره پزشک سربازها

دیوان عدالت اداری با صدور حکمی ممنوعیت شرکت سربازها در چهل و نهمین آزمون دستیار تخصصی را لغو کرد.

به گزارش مشرق، دیوان عدالت اداری با صدور حکمی ممنوعیت شرکت سربازها در چهل و نهمین آزمون دستیار تخصصی را لغو کرد.

بر اساس رای دیوان عدالت  اداری، دانشجویان و هنرجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اگر در حین تحصیل به سن خدمت وظیفه عمومی برسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می دهند از اعزام به خدمت زیر پرچم معاف خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دلیل مخالفت با افزایش ظرفیت پزشکی چیست؟

در بخشی از رای دیوان آمده است: «در تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون نظام وظیفه عمومی نیز تصریح شده است که ترخیص کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت، جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر جز در زمان های اضطراری و جنگ بلامانع است.

همچنین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بر این موضوع تاکید دارد که ادامه تحصیل کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت در صورتی که بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنها از مقطع قبلی سپری شده باشد، بلامانع است.

بنابراین با توجه به اینکه در قانون ممنوعیتی جهت شرکت داوطلبان مشمول، از حیث وضعیت نظام وظیفه در آزمون پیش بینی نشده و اطلاعیه مورد اعتراض خارج داوطلبان مشمول، از حدود اختیارات مقام واضع بوده و مداخله در وظایفی را که قانونگذار و ستاد کل نیروهای مسلح تلقی می شود، لذا امکان پذیرش خواسته  مطروح وجود دارد.»

در ادامه حکم دیوان عدالت اداری آمده است: «با استناد به موارد یک ، ۱۰ و ۱۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم رفع اثر از سوء تصمیمات طرف شکایت مبنی بر ممنوعیت از شرکت در آزمون دوره ۴۹ دستیار تخصصی صادر و اعلام می شود.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دیوان عدالت اداری آموزش عالی دانشجویان دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی

به گزارش خبرآنلاین ،سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

ایسنا در خبری نوشت:رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903179

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند