Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اولین تماشاخانه سیار خراسان رضوی روز شنبه همزمان با هفته کودک با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در مشهد رونمایی شد.

ابراهیم زره ساز رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در این مراسم گفت: بازیابی هویت اصلی انقلابی، دینی و تاریخی کودکان و نوجوانان دغدغه مهم این کانون است و از همه مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی می‌خواهیم ما را در انجام این ماموریت یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ساخت این تماشاخانه سیار با اهدای یک دستگاه تریلی از سوی دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آغاز شد و با هزینه ۲۲ میلیارد ریال و تجهیز آن به سیستم‌های صوتی و تصویری و سایر امکانات برگزاری نمایش و تئاتر به انجام رسید.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: با راه‌اندازی این تماشاخانه کودکان نقاط محروم، حاشیه شهر‌ها و روستا‌های دورافتاده نیز از این امکان فرهنگی برخوردار می‌شوند.

محمد حسین صالحی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز گفت: پیشگیری از اعتیاد با ایجاد خودباوری، عزت نفس و حس اعتماد و توانایی در افراد از سنین کودکی میسر است لذا همه باید دست به دست هم دهیم که این فضا و آموزش از سنین کودکی فراهم شود تا آنان بتوانند در برابر برخی خواسته‌ها "نه" بگویند.

او افزود: برای مبارزه با اعتیاد هم افزایی همه دستگاه‌ها و دست اندرکاران مورد نیاز است که در این راستا طی ۲ سال گذشته با کمک سایر دستگاه‌ها و امضای تفاهمنامه بیش از ۱۸۰ کتابخانه روستایی را تجهیز کردیم.

محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان خراسان رضوی نیز گفت: این تماشاخانه سیار که اولین تماشاخانه در نوع خود می‌باشد با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان تمامی نقاط استان بویژه کودکان حاشیه شهر، روستا‌ها و مناطق محروم از فعالیت‌های فرهنگی نمایش، تئاتر، انیمیشن و موزیک راه اندازی شده که از آن در مناسبت‌های مختلف در این مکان‌ها استفاده خواهد شد.

او افزود: آموزش دوستیابی، در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی به زبان کودکانه و آموزش تصمیم گیری درست در مواقع حساس و توانمندی "نه" گفتن با زبان قصه، تئاتر، نمایش و انیمیشن از دیگر اهداف این تماشاخانه است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان خراسان رضوی ادامه داد: ۳۵ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و سه مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۴۵ هزار عضو در استان خراسان رضوی فعال است.

مهدی علی اکبر زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در سخنان کوتاهی برای جمع کودکان حاضر در این مراسم در باره برخی موضوعات آموزشی به زبان کودکانه صحبت کرد.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تماشاخانه سیار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری