Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:45:45 GMT

ورود پست فارس برای توزیع مرغ

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۱۴۰۱

ورود پست فارس برای توزیع مرغ

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی آزادی مدیرکل پست فارس در نشست خبری گفت: پارسال در مجموعه پست فارس علی رغم حاکمیت بحران کرونا و قطعی‌های برق، اما بدون یک روز دورکاری، با تلاش مضاعف و توجه به افزایش ترافیک مرسولات و افزایش شیفت‌های کاری تلاش شد تا اختلالی در مجموعه ارتباطات فیزیکی استان مشکلی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پست از قدیمی‌ترین و مردمی‌ترین نهاد‌های ارتباطی دنیاست، افزود: امروز و در این ایام ار تاریخ حضور پست برای کاهش فاصله‌ها وبهره وری در زمان و همچنین تاثیری که بر اقتصاد ملی، کلان و خرد خانوار‌ها دارد، پر رنگ‌تر است.

مدیرکل پست فارس ادامه داد: با توجه به برنامه‌هایی که شرکت ملی پست برای حمایت از موضوع تجارت الکترونیک، لجستیک و امور پستی مردم دارد، امید است که شاهد رشد اقتصادی و اثرات جدی در آینده‌ای نه چندان دور بر روی گردش‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه باشیم.

آزادی خاطرنشان کرد: از شروع پاندمی کرونا تاکنون در کشور سطح تقاضا برای استفاده از خدمات پستی به شدت افزایش یافته و این موضوع با توجه به اینکه ناگهانی اتفاق افتاد و‌زیرساخت‌های پستی هنوز پیش‌بینی‌های لازم را نداشت موجب شد تا در سال گذشته به ویژه در شش ماهه اول سال، با چالش‌هایی مواجه شویم.

او عنوان کرد: این امر موجب شد تا شرکت ملی پست ایران هاب‌های مختلفی در نقاط کشور پیش‌بینی کند و امروز هاب تبریز، اصفهان و مشهد هم راه‌اندازی شده که موجب کاهش معطلی در هاب تهران و ارتقای سرعت سیر محصولات شده است.

مدیرکل پست فارس خاطرنشان کرد: همچنین خطوط مستقیمی در استان‌ها که شرایط و تقاضای مناسب وجود داشت، راه‌اندازی شد که در فارس نیز از مسیر لارستان خط فارس به هرمزگان و شیراز به بندرعباس راه‌اندازی شد و منجر به کاهش زمان انتقال مرسولات استان‌ها به مقصد همدیگر شد.٢٤ تا ٣٦ ساعت مرسولات به این مقصد‌ها منتقل می‌شود.

آزادی به مدیریت کسب و کار و خرید‌های اینترنتی با توجه به تغییر ذائقه مردم در دوران کرونا از پست نامه‌ها به بسته‌ها و امانات پستی هم اشاره و بیان کرد که این مهم موجب شده تا تقویت و ایجاد زیرساخت‌های ناوگان پستی در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: سابقا بیشتر مرسولات ما پاکت بود که با ناوگان موتو سوار حمل می‌شد، اما در شبکه پستی جدید تدارک وانت بار‌ها که از استاندارد‌ها برخوردار باشد، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل پست فارس با بیان اینکه از ظرفین بخش خصوصی برای این کار استفاده کردیم، افزود: ٥٠ دستگاه وانت مزدا و پراید مسقف با مشخصات پستی و با آرم و رنگ زرد شرکت پست آماده شده و به زودی شاهد تردد‌های این خودروهاخ واهیم بود.

آزادی تصریح کرد: به دنبال افزایش سهمیه بیشتر برای استان هستیم.

او گفت: پارسال همچنین در سطح شبکه پستی استفاده از سیستم سورتینگ در دستور کار قرار گرفت که فارس هم از اولین استان‌هایی بود که این تجهیزات را در راستای سلامت مرسولات، تسریع در تجزیه مرسولات و دقت در امر تجزیه در شیراز مستقر کرد. این مهم موجب سلامت بسته و عدم آسیب به بسته‌ها شده و در واقع استفاده از این سیستم موجب کاهش٢٥ درصدی استفاده از منابع انسانی و انرژی شده است.

مدیرکل شرکت پست فارس همچنین اعلام کرد که استفاده از سکوی تجارت الکترونیک و رصد برخط توزیع کالا نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

آزادی به تعامل با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل سبک درون و برون شهری و تامین نیروی انسانی هم اشاره کرد.

او از ورود پست فارس برای توزیع مرغ با استفاده از خدمات پست الکترونیک در راستای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، رفع اشکالات در شبکه‌های توزیع و کمک به شفافیت و رصد این کالا خبر داد.

مدیرکل شرکت پست فارس ادامه داد: سامانه روستا بازار در شبکه پست استان‌ها برای توزیع محصولات بومی روستا‌ها در نقاط دور افتاده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

آزادی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که پارسال ١٣ میلیون و ٤٠٠ هزار مرسوله در پست استان جابجا شده که در مقایسه با سال ٩٨ از رشد بیش از ٣٠ درصدی برخوردار بوده است.

او میزان بسته‌های وارده را نیز ٣ میلیون و ٦٤٠ هزار بسته با ٥ میلیون و ١٠٠ هزار پاکت و میزان بسته‌های صادره از فارس به مقاصد دیگر استان‌ها را دو میلیون و ١٠٠ هزار بسته اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره پست فارس توزیع مرغ دستور کار قرار مدیرکل پست فارس استان ها بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، در واقع در مملکتی زندگی می‌کنیم که هر کسی، تا جایی که از دستش بر می‌آید برای کمک دریغ نمی‌کند؛ یک نمونه زیبا که این روزها در فضای مجازی حسابی وایرال شده، همین تصویری است که مشاهده می‌کنید. بنر تحسین‌برانگیز یک نانوا بالای ورودی مغازه‌اش که روی آن نوشته: «هیچ‌کس نباید گرسنه بخوابد. اگر به هر دلیل پول همراه ندارید، یک عدد نان رایگان هدیه بگیرید.» دمتان گرم و کاسبی‌تان پر برکت آقای نانوا!

بیشتر بخوانید: ابتکار جالب نانوایی ها برای حذف صف های طولانی | عکس نظارت بر نمک نان ها جدی تر شد کد خبر 847587 برچسب‌ها نیکوکاری خبر مهم نان فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد