Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مجری و گوینده پیشکسوت تلویزیون گفت: حدود سه سال پیش با تهیه کنندگی و اجرای برنامه صبح‌های شنبه در رادیو پیام که توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند به این عرصه بازگشتم، اما هم اکنون باتوجه به سن و سال و شیوع بیماری کرونا از فعالیت خداحافظی کرده و خانه نشین شده‌ام.

 جواد آتش‌افروز در گفت‌وگو با میزان پیرامون جذابیت عرصه اجرا گفت: اجرا یک کار دلی محسوب می‌شود که عشق فاکتور مهم آن است و یک مجری به عنوان زننده گل آخر می‌تواند در موفقیت یک برنامه سهیم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ابراز کرد: رادیو و تلویزیون را خانه خود می‌دانم چراکه سال‌های سال درآن‌ها کار کردم و برنامه ساختم و پس از بازنشستگی، عشق و علاقه‌ام مانع عدم فعالیت در عرصه تهیه کنندگی، اجرا و گویندگی شد، بنابراین پس از مدتی دوری از رادیو و تلویزیون، حدود سه سال پیش با تهیه کنندگی و اجرای برنامه صبح‌های شنبه در رادیو پیام که توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند به این عرصه بازگشتم، اما هم اکنون باتوجه به سن و سال و شیوع بیماری کرونا از فعالیت خداحافظی کرده و خانه نشین شده‌ام.

*** سبک در اجرا از طیف یکسانی تبعیت نمی‌کند

این مجری تلویزیون درباره وجود ژانر یا سبک در اجرا بیان کرد: نوع سبک در اجرا مقوله‌ای است که در هر اجرا کننده و گوینده به گونه‌ای متفاوت ظهور و بروز پیدا می‌کند و من معتقدم اجرای هر مجری مختص به خودش است و روحیه و علاقه در کنار مطالعه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و دیدن فیلم و سریال و حتی گوش دادن به موسیقی ملی از فاکتور‌هایی هستند که می‌توانند مشخص کنند یک مجری در چه عرصه‌ای توانایی و تبحر اجرا و یا گویندگی خواهد داشت بنابراین ژانر یا سبک در هر فردی که قرار است برنامه‌ای را اجرا کند از طیف یکسانی تبعیت نمی‌کند پس اگر یک اجرا کننده در یک برنامه گفت‌وگو محور موفق شود دلیل بر آن نخواهد بود که حتما و یا باید در اجرای یک برنامه ادبی و مذهبی نیز موفق باشد.

وی در همین راستا ابراز کرد: یک مجری باید با برخورداری از سواد بالاتر و یا حداقل هم سطح با میانگین جامعه، از اخلاق رسانه‌ای هم بهره‌مند باشد تا بتواند خود را از برخی فضا‌های مخرب در مسیر اجرا و یا گویندگی که زمینه آسیب‌های اخلاقی برای مخاطبان را به دنبال دارد دوری کند و بیان مطالب بدون پشتوانه محکم به مخاطب از فضا‌هایی محسوب می‌شود که یک مجری یا گوینده بدون توجه به آن‌ها چالش‌هایی را برای جامعه رقم می‌زند.

*** گل آخر هر برنامه‌ای را مجری می‌زند

مجری برنامه «سلام صبح بخیر» با بیان اینکه یک مجری سهم بسزایی در موفقیت یک برنامه دارد گفت: در هر برنامه رادیویی و یا تلویزیونی گروهی مشغول تهیه و تولید اثری هستند که گل کارشان را به سمت گوینده و یا مجری پاس می‌دهند تا او زننده گل آخر باشد پس طبیعی است که یک مجری با نوع اجرا و حتی نوع صدای خود نقش موثری در ماندگاری یک برنامه داشته باشد بنابراین اجرا مسئولیت سنگینی است که فرد اجرا کننده با تکیه بر توانایی‌ها و مطالعه وسیع خود در زمینه‌های مختلف می‌تواند این مسئولیت را به نحو احسن به سرانجام برساند و مخاطب را با برنامه همگام و همقدم کند.

آتش افروز ادامه داد: تعداد کمی از مجریان و گویندگانی که این روزها در زمینه اجرا فعالیت دارند در این عرصه موفق عمل کرده اند چراکه علاوه بر، برخورداری از علم و آگاهی در حوزه اجرا توانسته اند با بی توجهی و بسنده نکردن به کمبود‌ها و نبود برخی موقعیت‌ها و فضا‌های اجرایی، در زمینه مجری گری و یا گویندگی پیش بروند و با پشتوانه قرار دادن علاقه خود به این عرصه هر روز به افزایش علم و سواد رسانه‌ای خود بیافزایند که این موضوع در کلام و نوع اجرا و مطالبی که به مخاطبان ارائه می‌دهند مشهود است و همین امر سبب شده تا این تعداد از مجریان تازه نفس با وجود تازه کار بودنشان بدرخشند بنابر این تعداد انگشت شماری مجری، مجری مولف و گوینده خوب و مستعد داریم.

*** مجری گری عشق می‌طلبد

این مجری و برنامه ساز پیشکسوت در پایان گفت: اجرا و گویندگی کار روتین و مکانیکی نیست، عشق و علاقه می‌طلبد و درواقع اجرا و گویندگی کار عاشقانه‌ای است که یک مجری با بالا بردن علم و اخلاق رسانه‌ای و همینطور افزایش سطح معلومات خود می‌تواند یک برنامه خوب با ادبیات جامع را به مخاطبان هدیه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تلویزیون صدا و سیما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تلویزیون صدا و سیما یک مجری یک برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی «مثبت آموزش» را که به «استودیو معلم» تغییر نام داده، به عهده گرفته است. در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می رود از معلمان حوزه های مختلف دعوت شده و دغدغه های آنها مطرح می شود.

همچنین در بخش هایی از این برنامه نیز فیلم های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت های ماندگار معلم در سینما بوده اند، پخش می شود.

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویدادهای مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکردهای برنامه است.

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6089934 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد