Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ردیابی لوازم خانگی قاچاق به وسیله سامانه جامع تجارت تا آخر پاییز انجام می‌شود.

سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز در جمع فعالان صنعت لوازم خانگی در وزارت صنعت از تهیه سندی برای لوازم خانگی در 4 سال آینده خبر داد و افزود: این جلسه بابت تشکر از تولیدکنندگان داخلی و سرعت دادن برای صادرات لوازم خانگی است، یک هدف برای 4 سال آینده در نظر گرفته‌ایم که نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی دو به یک شود، برای سال آینده باید حداقل 50 درصد واردات، بتوانیم صادرات لوازم خانگی انجام دهیم، در سال دوم تراز بازرگانی لوازم خانگی مثبت شود و در 4 سال آینده میزان صادرات دو برابر واردات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت همچنین در مورد قاچاق لوازم خانگی که عمدتا از طریق مرزنشینان انجام می‌شود، گفت:‌ برای مقابله با قاچاق در کلان صنعت برنامه داریم در صنعت لوازم خانگی هم قرار است از طریق سامانه جامع تجارت در قالب یک برنامه سه ماهه که از اول مهر شروع می‌شود و تا آخر پاییز ادامه دارد جریان گردش کالاهای لوازم خانگی مشخص می‌شود. سامانه جامع تجارت از سال‌های قبل آغاز شده بود و پیشرفت خوبی هم داشت اما قرار است تا آخر آذر امسال در بخش توزیع با قاچاق لوازم خانگی مبارزه کنیم.

فاطمی‌امین گفت: قول داده‌ام تا دو ماه آینده توزیع لوازم خانگی از طریق سامانه کنترل کنیم و روی مشکلات صادرات متمرکز شویم و تسریع در رفع موانع صادرات و حل مشکلات صادرات دنبال شود.

وی همچنین در مورد کاهش قیمت سه محصول عمده لبنی گفت: این طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده ما هم به عنوان وزارت صنعت حمایت می‌کنیم و به سیاست کاهش قیمت کمک  می‌کنیم. برنامه‌های دقیق این مسأله را وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده در بخش توزیع که بر عهده وزارت صنعت است دو مسأله را یکی مقابله با قاچاق و تقلب را کنترل می‌کنیم همچنین جریان کالا و جریان مالی، توزیع پول دنبال می‌شود. 

وی گفت: کالای قاچاق که وارد کشور می‌شود یک جریان توزیع و حمل و نقل و فروش دارد و تراکنش مالی انجام می‌شود و ما از طریق کنترل جریان مالی و تراکنش‌ها و رصد بازار تلاش می‌کنیم قاچاق را رصد و کنترل کنیم. سال 92 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شد سامانه جامع تجارت طراحی شده و وزارت صنعت موظف است سامانه را راه‌اندازی کند. این سامانه نواقصی داشت که از نظر پوشش توزیع و رصد کالا کامل نبود و تا پایان سال جاری سامانه جامع تجارت تکمیل می‌شود.در بخش لوازم خانگی تلاش می‌کنیم تا پایان پاییز رصد کالای قاچاق کنترل شود و با بگیر و ببند و کارهای امنیتی نمی‌توان با قاچاق مبارزه کرد بلکه از طریق سامانه رصد می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد گفته یکی از فعالان صنعت لوازم خانگی که قاچاقچیان با ارز 4200 تومان کالای قاچاق وارد می‌کنند و ما قادر به رقابت نیستیم، گفت: اینگونه نیست که قاچاقچیان ارز 4200 دریافت کنند بلکه کالاهایی که با ارز 4200 تولید می‌شود مانند گندم‌، آرد و سوخت را به خارج از کشور قاچاق می‌کنند و با پول آن لوازم خانگی به صورت قاچاق از طریق سهمیه مرزنشینان و یا ملوانان وارد می‌کنند که نباید اجازه داشته باشند کالای سهمیه مرزنشینی یا ملوانی در سایر استان‌های غیرمرزی مانند استان تهران یا مرکزی توزیع شود.

وی این را هم گفت که از طریق سامانه جامع تجارت کاری می‌کنیم که واردات کالا توسط مرزنشینان در استان‌های غیرمرزی توزیع نشود گرچه نمی‌توانیم ادعا کنیم قاچاق را به صفر می‌رسانیم اما آن را کنترل می‌کنیم؛ قاچاق به صورت رسمی انجام نمی‌شود و با قوانین رسمی قاچاق نمی‌شود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد مشکل سوخت زمستانی کارخانه‌های سیمان و فولاد گفت:‌ پیش‌بینی شده است در فصل زمستان اگر مصرف گاز خانگی افزایش یابد و به حدی برسد که کارخانه‌های سیمان دچار مشکل شوند ذخایر مازوت و نفت کوره در اختیار داشته باشند تا تولید سیمان دچار وقفه نشود.

برچسب ها: سامانه جامع تجارت ، قاچاق ، لوازم خانگی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PJ0

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سامانه جامع تجارت قاچاق لوازم خانگی سامانه جامع تجارت طریق سامانه معدن و تجارت لوازم خانگی وزارت صنعت سال آینده وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقداری قابل توجهی انواع لوازم خانگی خارجی در یک فروشگاه کالا در "شمال تهران " بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متصدی فروشگاه با استفاده از خودرو‌های شوتی به دفعات مختلف لوازم خارجی قاچاق را به این مکان انتقال داده اسست افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مرجع قضائی از فروشگاه بازدید ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل: ۲۰ دستگاه ماشین لباسشوئی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بطور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالا‌های قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است