Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:20:05 GMT

تشریح جزئیات سفر «عیسی زارع پور» به استانبول

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۱۸۹۲

تشریح جزئیات سفر «عیسی زارع پور» به استانبول

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، رایزنی برای راه‌اندازی مراکز داده مشترک و پلتفرم‌های منطقه‌ای از مهم‌ترین دستاوردهای سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استانبول برای شرکت در دوازدهمین اجلاس وزرای ارتباطات و حمل و نقل کشورهای در حال توسعه بود.

دوازدهمین شورای ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان کشورهای در حال توسعه با حضور وزیران و نمایندگان بیش از ۵۵ کشور در استانبول ترکیه با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهمان ویژه مراسم اختتامیه، روز گذشته به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این اجلاس علاوه بر سخنرانی در روز نخست این اجلاس، رایزنی‌ها و دیدارهای دوجانبه متعددی با همتایان خود داشت.

وزیر ارتباطات، در بدو ورود به فرودگاه استانبول، هدف از سفر خود به ترکیه را علاوه بر حضور در این اجلاس، نشست با همتایان کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: از مهم‌ترین سیاست‌های بین‌المللی دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی دیپلماسی اقتصادی است و معرفی ظرفیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و به‌ویژه پلتفرم‌های ایرانی و شرکت‌های فناور این عرصه به کشورهای منطقه در دستور کار این سفر است.

زارع‌پور، به‌عنوان یکی از سخنرانان اصلی صحن علنی این نشست نیز با تشریح پیشرفت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتباطات و فناوری‌های اطلاعاتی، بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت زندگی بشر و نیز لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در دیدار با وزرای ارتباطات کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه اهمیت برنامه‌ریزی برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای و همچنین راه‌اندازی مراکز داده مشترک را مورد توجه قرار داد.

آمادگی پلتفرم‌های ایرانی برای ارائه خدمات در جمهوری آذربایجان

زارع‌پور پس از دیدار و گفتگو با رشاد نبی‌اف وزیر ارتباطات و حمل‌ونقل جمهوری آذربایجان گفت: در این دیدار ابراز علاقه خودمان را درباره راه‌اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور اعلام کردیم، مراکزی که می‌تواند میزبان محتواها و خدمات بین‌المللی پرکاربرد باشد و برای کاربران هر دو کشور کیفیت کاربری بهتری را ایجاد کند.

تبیین ظرفیت شرکت‌های فناور و پلتفرم‌های ایرانی و همگرایی دو کشور برای تعامل با پلتفرم‌های منطقه‌ای از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار دوجانبه بود. اعلام آمادگی پلتفرم‌های ایرانی برای ارائه خدمات در جمهوری آذربایجان از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود که با استقبال وزیر ارتباطات و حمل‌ونقل آذربایجان رو به رو شد.

استقبال ترکیه از توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با عادل کارا اسماعیل اوغلو وزیر ارتباطات و زیرساخت ترکیه نیز خواستار برنامه‌ریزی برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای و همچنین راه‌اندازی مراکز داده مشترک شد که این پیشنهادات نیز با استقبال همتای ترک مواجه شد.

زارع‌پور همچنین در دیدار با داتوکو جعفر کوشاری، دبیرکل سازمان کشورهای در حال توسعه پیشنهاد تشکیل کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان را به میزبانی ایران مطرح کرد که با تأیید و استقبال دبیرکل مواجه شد.

بر این اساس این گزارش و با رایزنی‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اجلاس دوازدهمین شورای ارتباطات و اطلاعات به‌زودی شاهد برنامه‌ریزی کشورهای منطقه برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای و همچنین راه‌اندازی مراکز داده مشترک خواهیم بود.

کد خبر 5323138 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی زارع پور ترکیه دیتا سنتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای در حال توسعه فیس بوک حاکمیت سایبری اینستاگرام واتس آپ گوگل تولید دانش بنیان قانون جایزه نوبل ایرانسل اتحادیه اروپا شبکه های اجتماعی شرکت دانش بنیان ویروس کرونا پاستوکووک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه پلتفرم های منطقه ای پلتفرم های ایرانی جمهوری آذربایجان برنامه ریزی زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحدهای مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژه فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژه فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیروها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6097340 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است