Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:48:12 GMT

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران هرمزگان معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۲۰۳۵

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران هرمزگان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم معارفه حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران استان هرمزگان صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و معاون امور زنان حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام دکتر محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام عبدالمحمود جهانگیری مدیر سابق حوزه علیمه خواهران هرمزگان که در پی ابتلا به بیماری کرونا جان باخت، عنوان داشت:  تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه است و حوزه‌های علمیه خواهران در این زمینه نقش مهمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش خانواده در حفظ ثبات جامعه، از نقش حوزه‌های علمیه در جهت‌دهی به حرکت اجتماع به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف آنها یاد کرد و بیان داشت: روشنگری در فضای خانواده، تربیت صحیح فرزندان، ارائه اطلاعات و موضوعات مناسب دینی و رفتاری به اعضای خانواده و ایفای نقش الگو در جامعه از جمله محوری‌ترین وظایف بانوان در گام دوم انقلاب اسلامی است.

با نادیده گرفتن بانوان هیچ تمدنی ساخته نمی‌شود

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه با نادیده گرفتن بانوان هیچ تمدنی ساخته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تمدن سازی یک جریان جامع و مرکب و محصول حضور مناسب، جامع و کامل همه عناصر تأثیرگذار است و زنان به عنوان نیمی از جامعه، باید نقش و جایگاهی اثربخش در تمامی تحولات داشته باشند.

وی در مورد اولویت‌های حوزه علمیه خواهران در افق 1414 عنوان داشت: حوزه علمیه خواهران با ویژگی‌های منحصربفرد خویش در تربیت نیروی انسانی بخصوص در افق مدنظر باید با گسترش سطوح دانشی سطح ۳ و ۴ و توسعه پژوهشکده‌های گسترده خود در سراسر کشور متناسب با نیازهای خود نسبت به تهیه پایان‌نامه‌های گسترده و هدف‌دار اقدام کرده و در انجام رسالت‌های رسانه‌ای و تبلیغی اقدامات ویژه داشته باشد.

رونمایی از یک کتاب در حاشیه این مراسم

در حاشیه این مراسم از کتاب «طلیعه حضور» به نویسندگی «راضیه سلطان عباسی ندوشن» معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان و خانم «وجیهه روحبخش» معاون فرهنگی مدرسه الزهرا (س) کیش رونمایی شد.

نتهای پیام/ 88055

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در هرمزگان بندرعباس حوزه های علمیه خواهران حوزه علمیه خواهران حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی ماجده و پارسا حاجیه خانم حائری(ره) موجب تأسف گردید.

ضمن ابراز همدردی فقدان آن بانوی گرامی را به خاندان مکرم مصاب و بیوت بلند پایه مرحوم آیت الله العظمی حائری (قدس سره) و حضرت امام خمینی (اعلی اله المقامه) تسلیت عرض نموده، از خداوند غفور ودود برای ایشان، والد معظم و فقیدشان حضرت آیت الله شیخ مرتضی حائری(قدس سره) و همسر شهید ارجمندشان حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) علو درجات و وصول به مقام رضوان الهی و برای بازماندگان، بهروزی, عزت و پاداش نیک الهی را مسئلت می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است