Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:18:37 GMT

آغاز فعالیت حضوری مدارس پرجمعیت روستایی و عشایری

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۳۲۰۴۲

آغاز فعالیت حضوری مدارس پرجمعیت روستایی و عشایری

علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، اظهار کرد: تمام مدارس کم جمعیت مناطق عشایری و روستایی با تراکم کلاس‌های ١٥ نفر و کمتر، از ابتدای مهر به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: اکنون هم تمام مدارس مناطق عشایری، روستایی که تعداد جمعیت کلاس‌های آنها کمتر از ٣٠ نفر است، بازگشایی شدند؛ البته با توجه به مفاد دستورالعمل می‌توانند در صورت نیاز به کاهش تراکم کلاس، دانش‌آموزان هر کلاس را به دو گروه تقسیم کنند و با رعایت دقیق مفاد دستورالعمل، هر گروه ٣ روز در هفته آموزش‌های خود را به صورت حضوری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمرئی افزود: تصمیم‌گیری در مورد تعداد روزهای هر گروه، مواد درسی، شیوه آموزش غیرحضوری و ... با توجه به شرایط هر گروه از نظر نیازهای یادگیری و اقتضائات هر کلاس و مدرسه به عهده شورای مدرسه و مدیر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس تعلیم و تربیت دانش آموزان علیرضا کمرئی مدارس عشایری روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۸۳۶۸ طرح مدرسه‌سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود درشش ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

به گزارش خبرگذاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی در سفر به استان بوشهر اظهار کرد: اولین ناو آمریکایی که از اینجا عبور کرد این جوانان بوشهری بودند که مقابل آمریکایی‌ها ایستادند، باید بدانیم اقتدار سرزمینی از دل مدارس بیرون می‌آید، دشمنان از طریق مرزها نمی‌توانند به ما نفوذ کنند و به همین دلیل از طریق فضای مجازی و مغزها سعی در نفوذ دارند و معلمان در اینجا حافظان مغزها هستند.

وی افزود: هشت مدرسه به ظرفیت ۵۴ کلاس امروز کلنگ‌زنی شد و این مدرسه ۱۲ کلاسه نیز امروز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، ۸۳۶۸ طرح مدرسه‌سازی فعال در کشور وجود دارد که با تزریق بودجه پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۳ امید می‌رود در شش ماهه اول ۲ هزار طرح که حدود ۱۰ هزار کلاس است به دانش‌آموزان تقدیم شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تشکر از خیران مدرسه‌ساز که در تجهیز مدارس همکاری داشته‌اند، گفت: خیران از ما جلوتر حرکت می‌کنند به‌طوری که عمده مدارس نوساز توسط خیران آغاز شده و توسط ما تکمیل شده است.

خان محمدی با بیان اینکه خلیج فارس متعلق به دانش‌آموزان است، باید قدر نعمت خلیج همیشه فارس را بدانید، اذعان کرد: خلیج فارس، خلیج صلح و دوستی است، تمام سوخت منطقه از این خلیج بیرون می‌آید و این امر را مدیون شهدا هستیم، شهدا جانشان را فداکردند تا ما در رفاه باشیم، دانش‌آموزان می توانند دین خون شهدا را با خوب درس خواندن ادا کنند، مدیون شهدایی مانند شهید مهدوی هستیم، ایرانی‌ها همیشه از زمان رئیسعلی دلواری شجاع بوده‌اند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هر هدفی تلاش زیاد نیاز است و هیچ موفقیتی به‌راحتی به دست نمی‌آید، هرکسی با تلاشش می‌تواند به اهدافش برسد، تصریح کرد: در روز معلم باید سپاسگزار معلمان خود باشیم، هر آنچه داریم از معلمان است، همه مسیر زندگی و تلاش‌هایمان از نگاه و بیان معلم است، پس برای معلمان خود سنگ‌تمام بگذارید، هر معلمی موفقیت دانش‌آموزانش را می‌خواهد.

کد خبر 749347

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت