Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر ، تحقیق قبلی نشان داده است که اسفناج دارای خواص ضدسرطانی روده است و ریسک سرطان روده را تا نصف کاهش می دهد.

به گزارش مدیکال نیوز، مطالعه محققان دانشگاه A&M تگزاس نشان می دهد که این سبزی می تواند از رشد پولیپ در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ غیرژنتیکی یا ژنتیکی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان، خواص ضد سرطانی اسفناج را تأیید کرده و نحوه تعامل این سبزی با باکتری های روده و ژنتیک را برای دستیابی به اثرات مفید آن مورد بررسی قرار دادند.

اسفناج از رشد پولیپ روده جلوگیری می کند. از همه موارد سرطان روده بزرگ، نوع خانوادگی و ارثی تنها ۱۰-۱۵ درصد را شامل می شود. وانگهی فقط ۵ تا ۱۰ درصد از پولیپ ها به سرطان روده بزرگ تبدیل می شوند.

سرطان روده ارثی منجر به رشد چندین و گاهی صدها پولیپ روده بزرگ غیرسرطانی می شود. اکثر افراد مبتلا به این بیماری در نهایت نیاز به جراحی برای برداشتن روده بزرگ دارند و پس از آن از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی سمی (NSAIDs) برای جلوگیری از رشد پولیپ استفاده می کنند.

به گفته محققان، علم فعلی نشان می دهد که غذاها و نوشیدنی های شیرین باعث سرطان می شوند، در حالی که مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با کاهش این خطرات مرتبط است.

پربیننده ترین آیا دود کردن اسپند واقعا فایده دارد؟ بزرگ شدن پستان ۶ کاری که شما نباید در مورد سینه‌ های خود انجام دهید هرگز ایستاده آب نخورید اگر جوش‌ های سرسیاه را از بین نبرید چه اتفاقی می‌ افتد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسفناج سرطان روده روده بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

به گزارش مهر، با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی