Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تاکنون ۸۳ درصد واکسن‌هایی که به استان خراسان جنوبی وارد شده به گروه‌های هدف تزریق شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، روند نزولی همه‌گیری کرونا در ایران ادامه دارد و طبق آخرین آمارهای منتشر شده از تعداد شهرستان‌های پرخطر نشان می‌دهد نسبت به اول ماه شاهد کاهش 87.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصدی شهرستان‌های قرمز هستیم.

اما طبق گفته کارشناسان ایران کماکان می‌تواند مستعد پیدا شدن سویه‌های جدید باشد که این سویه‌ها با سرایت پذیری بالاتر هم می‌توانند باشند که باید بسیار در این زمینه مراقب بود.

واکسن هراسی هم از عوامل واکسن گریزی است به ویژه برخی خانواده‌ها از واکسینه شدن فرزندانشان خودداری می‌کنند که طی بررسی‌های میدانی علت اصلی آن اطلاعات ضد و نقیض در سایت‌های خبری و فضای مجازی است.

محموله جدید واکسن کرونا برای استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه محموله جدید 43 هزار دزی واکسن کرونا عصر امروز وارد خراسان جنوبی می شود، اظهار داشت: محموله جدید واکسن کرونا شامل 35 هزار دز واکسن سینوفارم، 4 هزار دز برکت و 4 هزار دز آسترازنکا است.

غلامرضا شریف زاده با اشاره به اینکه تاکنون 750 هزار و 842 دز واکسن وارد خراسان جنوبی شده‌ است گفت: از این تعداد 564 هزار و 322 دز سینوفارم، هزار و 310 دز بهارات،82 هزار و  470 دز آسترازنکا ، 77هزار و 400 دز برکت و 25هزار و 340 دز اسپوتنیک است.

وی گفت: تاکنون 627 هزار و  949 دز واکسن معادل 83.6 درصد واکسن های وارد شده به خراسان جنوبی تزریق شده‌ و شهرستان بیرجند با تزریق دز اول واکسن کرونا به 77.6 درصد جامعه هدف در واکسیناسیون استان پیشتاز است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی افزود: تاکنون 73.8 درصد جامعه هدف استان واکسن دز اول و 35 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 کاهش فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند نیز گفت: گزارش‌های روند بیماری کووید 19 در خراسان جنوبی نشان می‌دهد که واکسیناسیون یکی از دلایل اصلی کاهش موارد ابتلا و فوت در موج پنجم کرونا بوده و به همین نسبت خودداری از تزریق واکسن در خیزهای احتمالی این بیماری خطرساز است.

محمد دهقانی ادامه داد: روند موارد مثبت ابتلا به کرونا و بستری در خراسان جنوبی همچنان کاهشی است و اگر امروز شاهد کاهش موارد ابتلا و مرگ در استان هستیم 2 دلیل اصلی دارد که دلیل اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها از سوی مردم است و به کاهش بیماری کمک کردند.

وی افزود: دلیل دوم هم واکسیناسیون است و دانشگاه علوم پزشکی در مورد واکسیناسیون به جد پیگیر بوده و برنامه تزریق واکسن را با همه توان حتی در روزهای تعطیل دنبال کرده‌ایم.

دهقانی اظهار داشت: در کنار این دلایل، تداوم همراهی و همکاری مردم را می‌طلبد که در کنار واکسیناسون که در اختیار ماست با رعایت ضوابط بهداشتی این روند کاهشی استمرار داشته باشد.

وی تنوع در واکسن را یکی از راهکارهای ترغیب مردم به واکسیناسیون دانست و افزود: هم‌استانی‌هایی که متقاضی واکسن برکت بودند نیز می‌توانند در شهرستان‌ها به مراکز واکسیناسون و در بیرجند به مرکز غدیر برای دریافت نوبت اول واکسن برکت مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه میزان مرگ و میر در پیک پنجم نسبت به سوم و چهارم کاهش داشت گفت: در پیک سوم میانگین روزانه بالای پنج نفر از هم‌استانی‌ها جان خود را از دست دادند.

وی ضمن اینکه بر تداوم رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد، این نوید را داد که با گسترش واکسیناسیون از این پس موارد ابتلا در جامعه کمتر خواهد بود و اگر افراد دچار بیماری شوند، موارد شدید هم نسبت به گذشته کاهش می‌یابد.

یک میلیون دوز واکسن "بهارات" وارد کشور شدبازگشت آرامش به بیمارستان‌های استان خوزستان/ نقش واکسن کرونا بی بدیل استروز بدون فوتی در گلستان؛ تزریق بیش از یک میلیون و 344 هزار دُز واکسن

 بهترین واکسن در دسترس‌ترین آن است 

وی افزود: به‌طور حتم بهترین واکسن در دسترس‌ترین آن است زیرا با تزریق واکسن آنتی بادی لازم در بدن تشکیل می‌شود و بدن در مواجهه با ویروس به مقابله با آن می‌پردازد و آسیب کمتری می‌بیند و واکسن از شدت بیماری جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون عمومی باعث کاهش گردش ویروس و در نهایت کاهش میزان بستری‌ها و فوتی می‌شود.

دهقانی اظهار داشت: برای مهار ویروس کرونا راهی جز واکسیناسیون سراسری و رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی نداریم بنابراین اگر مردم همچنان یاری نکنند شاهد آغاز خیز جدید کرونا در استان و کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/253/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی واکسن کرونا هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آتش‌نشانان یک مار سمی را که وارد یک کارگاه تزریق پلاستیک در جنوب تهران شده و موجب رعب و وحشت کارگران شده بود، به دام انداختند.

بیشتر بخوانید: کشف جسد مردی با دست‌وپا و دهان بسته در رودخانه

صبح امروز افراد حاضر در یکی از کارگاه‌های واقع در محدوده خلازیر در تماس با سامانه ۱۲۵ از مشاهده یک مار در کارگاه خود خبر داده و در حالی که دچار وحشت شده بودند از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند.

در ادامه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۱۳۲ را به محل حادثه که یک کارگاه تزریق پلاستیک بود، اعزام کرد و آنان مشاهده کردند که ماری به طول یک متر وارد این کارگاه شده و کارگران را به وحشت انداخته است.

عوامل آتش‌نشانی با رعایت کامل اصول ایمنی و با استفاده از ابزار مخصوص، این مار را که سمی بود، به دام انداخته و برای انتقال به مراکز مربوطه به ایستگاه منتقل کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229629 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور