Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایمنی نسبی در برابر کرونا بعد از واکسینه شدن ۷۰ درصد جامعه حاصل می شود.

محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: برای اینکه کشور به ایمنی نسبی برسد باید حداقل ۶۰ درصد جامعه یعنی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر دو دوز واکسن را زده باشند لذا تزریق تنها دوز اول واکسن کرونا برای رسیدن به ایمنی معیار درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی جامعه به ایمنی لازم می رسد که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از مردم دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت ۶۲ میلیون دوز واکسن تزریق شده که تنها ۳۰ درصد جامعه هر دو دوز را دریافت کرده و ۳۰ درصد دیگر فقط دوز اول را تزریق کرده اند پس باید به سمت افزایش تعداد واکسینه کردن مردم حرکت کردن تا به ایمنی نسبی رسیده و تا زمان رسیدن به آن موقع رعایت پروتکل ها و محدودیت ها ضروری است. بعد از ایمنی کامل می توان گفت که از شهر کرونا خلاص شده ایم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه دارو و درمان وارداتی است و برای مردم گران تمام می شود باید تا جای ممکن پروتکل ها را رعایت کرد تا کشور و مردم متحمل هزینه نشوند.

وی درباره تبعات برداشتن محدودیت ها قبل از ایمنی نسبی جامعه گفت: در حال حاضر تعداد فوتی های روزانه کشور بالای ۲۰۰ نفر است و همچنان کشور ما جزو کشورهای با ریسک بالا محسوب می شود. پس نباید فکر شود که برداشتن محدودیت ها کار خوبی نیست منتها اتفاقاتی که در تعطیلات هفته جاری در برداشتن محدودیت ها رخ داد بدین دلیل بود که تاب آوری مردم کاهش پیدا کرده و مجبور شدند در تعطیلات این گونه عمل کنند.

بندپی با بیان اینکه وزیر بهداشت یکشنبه در کمیسیون بهداشت حضور پیدا می کند، گفت: تأکید ما به وزیر بهداشت این است که باید مدارس و دانشگاه ها پلکانی باز شود نه اینکه یک دفعه محدودیت ها برداشته شده و جان جوانان به خطر بیفتد. بیشتر خانواده های ما تنها یک فرزند دارند و تمام دارایی‌شان آن فرزند است پس اگر خدایی ناکرده برای فرزندشان اتفاقی بیفتد آن خانواده آسیب زیادی می بیند؛ لذا تا وقتی جامعه به ایمنی کامل نرسیده رفع محدودیت ها باعث آسیب می شود. باید در برداشتن محدودیت ها احتیاطی به خرج داد تا تجربه پیک های قبلی تکرار نشود.

وی افزود: جامعه با پنج پیک کرونا روبرو شد به این دلیل که به محض خارج از پیک محدودیت ها برداشته شد پس نباید فکر کنیم که ورود به پیک ششم غیرممکن است و به صرف زدن واکسن پروتکل ها رعایت نشود؛ لذا نباید خیلی به واکسن هم اعتماد کرد و محدودیت ها را کنار گذاشت. تا وقتی به ایمنی نسبی نرسیم نباید پروتکل ها و محدودیت ها کنار گذاشته شود./ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برداشتن محدودیت ها ایمنی نسبی درصد جامعه پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند