Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: ۴۹۴ تبعه خارجی غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در مراکز تولیدی و خدماتی این شهرستان شناسایی شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مجید شایق رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری اظهار داشت: بازرسان اداره کار شهرستان ری امسال ۱۶۳ بازرسی برای شناسایی اتباع خارجی از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز خدماتی شهرستان داشته اند که منجر به شناسایی تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه غیرمجاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۹۴ تبعه خارجی غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در مراکز تولیدی و خدماتی این شهرستان شناسایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان صنایع و کارفرمایان براساس قانون کار اجازه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز را در فرآیند تولید و خدمات خود ندارند، افزود: ۸۶ کارفرمای متخلف نیز در این رابطه به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

شایق اضافه کرد: کارگران ایرانی متقاضی کار جایگزین تعداد زیادی از کارگران غیرمجاز اتباع شدند و همچنین بخش از کارگران غیرمجاز اتباع نیز با تمهیدات اندیشیده شده به اتباع مجاز تبدیل شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۲۱ مورد بازرسی برای نظارت بر حسن اجرای قانون کار، ۷۶۹ مورد بازرسی ادواری و ۲۵۲ مورد بازرسی موردی از واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان ری به عمل آمده است، اضافه کرد: امسال ۶۶ مورد حادثه نیز در واحد‌های تولیدی شهرستان ری گزارش شده است.

در حدود ۲۰۰ هزار اتباع بیگانه از کشور‌های افغانستان، پاکستان و عراق در بخش‌های مختلف شهرستان ری حضور دارند که ۶۰ هزار نفر از این افراد اتباع مجاز و در حدود ۱۴۰ هزار نفر جزو اتباع غیر مجاز می‌باشند.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد مکان مناسبی برای فعالیت اتباع بیگانه در مناطق جنوبی پایتخت به صورت غیر مجاز می‌باشد که این فرآیند متاسفانه به صورت اپیدمی در آمده و نیاز است به صورت جدی با این معضل برخورد شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا شهرستان ری کارفرما ایران خارجی غیرمجاز شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان به اتفاق فرماندار شهرستان جازموریان از پاسگاه پنگ در یکی از مبادی ورودی استان کرمان بازدید کرد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، روح‌الله خضری‌پور به اتفاق فرماندار شهرستان جازموریان به صورت سرزده در پاسگاه "پنگ" در مبادی ورودی استان حاضر و مسائل و مشکلات به طور میدانی مورد بررسی قرار گرفت. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در جلسه شورای تامین شهرستان جازموریان نیز حاضر و در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با اتباع غیرمجاز با اعضا بحث وتبادل نظر کرد. 

گفتنی است، پاسگاه "پنگ" در مرز استان کرمان و سیستان و بلوچستان در منطقه‌ای واقع شده که محل ورود اتباع غیر مجاز به استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم