Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که اتهامات حقوق مدنی جنایی فدرال را علیه مامور پلیس شهرستان «کنوشا» در ایالت ویسکانسین به دلیل تیراندازی به «جیکوب بلیک» شهروند سیاهپوست در اوت ۲۰۲۰ پیگیری نخواهد کرد.

بلیک در مقابل چشم فرزندانش چند بار از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله این مامور پلیس قرار گرفت و از کمر به پایین فلج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه روزها اعتراضات مرگبار علیه وحشیگری و نژادپرستی پلیس را در زادگاه بلیک و سراسر ایالات متحده برانگیخت.

به گزارش رویترز، تصمیم این وزارتخانه ده ماه پس از آن است که دادستانهای ویسکانسین، مامور پلیس سفیدپوست را که به بلیک شلیک کرده بود، تبرئه کردند.

«مایکل گراولی» دادستان منطقه‌ای شهرستان کنوشا در توجیه رد طرح اتهامات جنایی علیه مامور پلیس مدعی شد که وی در دفاع از خود عمل کرده زیرا بلیک با چاقو مسلح بوده و با وجود شلیک‌های متعدد شوکر در برابر دستگیری مقاومت کرده بود.

پدر بلیک در واکنش به این تصمیم گفت که از آن ناامید شده و افزود: من از دولت انتظار بیشتری داشتم. معتقدم که ما در یک سیستم نژادپرستانه سیستماتیک هستیم و این سیستم برای ما ایجاد نشده است.

دو مامور پلیس دیگر در صحنه حادثه در آن روز در ماه ژانویه پس از آن که در مرخصی با حقوق قرار داشتند، به سر کار خود بازگشتند.

وزارت دادگستری آمریکا در اطلاعیه خود در روز جمعه اعلام کرد که خانواده بلیک قبلاً از تصمیم مبنی بر عدم پیگرد قانونی مامور ضارب مطلع شدند و این تصمیم بر اساس فقدان شواهدی برای اثبات اینکه مامور پلیس عمداً از زور بیش از حد استفاده کرد، گرفته شد.

پدر جیکوب روز جمعه به شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پرسید «او هفت بار از ناحیه کمر هدف اصابت گلوله قرار گرفت، آیا این استفاده بیش از حد از زور نیست؟»

شهریور سال ۹۹ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که بلیک را نشان می‌داد که به سمت خودروی خود در حال حرکت است و دو افسر پلیس نیز او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از ماموران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند.

تیراندازی پلیس آمریکا به بلیک، خیابان‌های شهر کنوشا و دیگر شهرهای ایالت ویسکانسین و دیگر شهرها را به صحنه اعتراضات خشن و درگیری‌ معترضان و نیروهای پلیس تبدیل کرد.

بر اساس یک مطالعه جدید که اخیراً در مجله معتبر «لنست» منتشر شد، بیش از نیمی از قتل‌های به دست پلیس در ایالات متحده گزارش نمی‌شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، تحقیقات در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داد که در ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ بیش از ۵۵ درصد از مرگ‌ها بر اثر خشونت پلیس، در مجموع بیش از ۱۷۰۰۰ نفر، یا طبقه‌بندی نادرست شده یا گزارش نشده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از هر گروه دیگری بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست می‌دهند و احتمال این که به دست پلیس کشته شوند، ۳.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیاهپوست جیکوب بلیک نژادپرستی ایالات متحده مامور پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۳۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رفتار وحشیانه و غیر انسانی پلیس با دانشجویان معترض آمریکایی؛ ادعای دروغین وجود آزادی بیان در این کشور را بر همگان آشکار کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این موج ضدصهیونیستی چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیرو‌های پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند تا این قیام بی‌سابقه را خنثی کنند، اما این اتفاقات نتیجه عکس داده و دیگر دانشگاه‌های جهان هم به کمپین اعتراضی آمریکایی‌ها پیوسته‌اند.

دیگر خبرها

  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد